2e les op Andalusische Hengst

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leonardus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:13

Ik vindt commentaar moet je pas geven als er om gevraagd wordt.

Het belangrijkste is gewoon dat je beide plezier hebt.

Hoe zou je het zelf vinden als je een superdag had en iedereen heeft commentaar op de kleinste dingen?

Ik heb afgelopen maandag gereden ging niet echt super maar ik heb wel enorm genoten en weer wat geleerd en volgens mij is dit de basis voor paardrijden.

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:28

Leuke foto's hoor ziet er leuk uit!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:28

Geweldig paardje zeg! Wow! Als je commentaar wil horen: misschien je handen wat meer rechtop.. Maar voor de rest ziet het er goed uit !

Unicorn1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 16:33

leonardus schreef:

Ik heb afgelopen maandag gereden ging niet echt super maar ik heb wel enorm genoten en weer wat geleerd en volgens mij is dit de basis voor paardrijden.

Helemaal mee eens

Unicorn1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 16:36

Coentjuh schreef:
Geweldig paardje zeg! Wow! Als je commentaar wil horen: misschien je handen wat meer rechtop.. !

klopt, maar ik werk er aan Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:43

Ok, op die sporen heb ik niks op tegen.
Het bit vind ik ook wel zwaar, vooral als je een jaar niet meer gereden hebt.
MAAR ik denk dat het onnozel is om op een goed doorgereden hengst te kruipen met een trensje als hij die stang gewend is.

Een keer je een dressuurpaard begint met stang en trens te rijden, doe je daar toch ook mee verder? Het moet idd raar zijn voor dat paard als je er dan plots weer een trensje induwt en dan nog een ruiter die een beetje nerveus is. Dan denkt dat paard wrs direct dat er iets aan de hand is.

Ik vind het er best uitzien en helemaal niet te getrokken of zo.

straycat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:04

Citaat:
Hoe zou je het zelf vinden als je een superdag had en iedereen heeft commentaar op de kleinste dingen?

Ik zeg verder niks over de ruiter zelf.. maar meer over de lessen..
Het is niet haar paard.. dus zij heeft verder weinig te zeggen over hoe hij opgezadeld is...
de vraag was gewoon waarom deze paarden zo gebruikt worden in de lessen ( wat mij overigens is uitgelegd na mijn 1e post) en dat heeft helemaal niks te maken met het afkraken van de lesneemster...

mariskaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:17

chanine schreef:
Ik zeg verder niks over de ruiter zelf.. maar meer over de lessen..
Het is niet haar paard.. dus zij heeft verder weinig te zeggen over hoe hij opgezadeld is...
de vraag was gewoon waarom deze paarden zo gebruikt worden in de lessen ( wat mij overigens is uitgelegd na mijn 1e post) en dat heeft helemaal niks te maken met het afkraken van de lesneemster...

Zeker weten..En dat was ook mijn bedoeling met het plaatsten van mijn 1ste post..
Zij kan er niks aan doen hoe aan haar word les eggeven, Maar wij bekijken het ook van een andere kant..
Begrijp me niet verkeerd leonardus maar ik heb jou en je vriendin {redina} vaak zat zien rijden..zen mijn mening is ga eerst gewoon lekker leren paardrijden voordat je gaat wijken en de passage gaat uitoefenen..

Paard rijden is zeker lol hebben met je paard maar het gaat niet alleen maar om prestatie!

Verder hele leuke foto's en jij komt er wel hoor met zo'n goede zit..

Ik_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:20

Hoi, ik zou wel willen weten eigenlijk waarom je dan met sporen rijdt. En hij lijkt me nou niet bepaald sloom voor je been!!!

StalAkiiM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:50

ik vindt het niet zo slecht hoor voor je 2e les na een jaar
suCses verder

leonardus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:59

mariskaLover schreef:
Zeker weten..En dat was ook mijn bedoeling met het plaatsten van mijn 1ste post..
Zij kan er niks aan doen hoe aan haar word les eggeven, Maar wij bekijken het ook van een andere kant..
Begrijp me niet verkeerd leonardus maar ik heb jou en je vriendin {redina} vaak zat zien rijden..zen mijn mening is ga eerst gewoon lekker leren paardrijden voordat je gaat wijken en de passage gaat uitoefenen..

Paard rijden is zeker lol hebben met je paard maar het gaat niet alleen maar om prestatie!

Verder hele leuke foto's en jij komt er wel hoor met zo'n goede zit..

zeg al niets meer de meningen spreken voorzich
Laatst bijgewerkt door leonardus op 06-01-05 18:16, in het totaal 3 keer bewerkt

gilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:05

leonardus schreef:
wat bedoel je met ga eerst gewoon paard rijden?
Ik heb plezier, leer enorm veel over paarden en de comunicatie, leer om een paard op je zit te berijden en bovenal een PAARD TE RESPECTEREN.
Als je denk dat iemand die net paard rijd het doet om de kunstjes heb je het echt mis.

verziek dit topic lekker heb je niks beters tedoen
jij ben 38 zij 20 gemeen hoor van je

*ik vindt het een mooi paardje ziet er goed uit

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:09

Leuke foto's, ik vind het een lekker dier Haha!

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:17

Ik vind het er ook zeker niet slecht uitzien na een jaar niet gereden te hebben!! Mooi beestje ook!

Unicorn1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 22:19

Bedankt allemaal voor de leuke reactie (nogmaals). Haha!

Voor degene die wat negatief waren, moet ik bekennen dat paarden het nergens zo goed hebben als bij Agaath. Knipoog

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 16:49

Leuke foto's!
na zolang niet te hebben gereden vindt ik het er netjes uitzien hoor!
En de eigenaresse zou het paard heus niet zo hebben gezadeld
en haar met sporen laten rijden als ze het niet verantwoord vond.
Ze heeft een tijdje niet gereden maar dat betekend toch niet dat ze het verleerd is?
En wat zijgangen rijden etc,onder begeleiding kan in mijn ogen gezien geen kwaad.
Ik heb ook wel eens op het paard van mijn instructrice gezeten
terwijl deze Z2 is en ik L1,en mag dan ook wel eens wat proberen.
Veel succes met je verdere lessen!