Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Gwenny schreef:Hoi
Ik wil niet vervelend zijn, maar een aantal dingen vallen me op.
Ten eerste lijkt het net of je pony op de bijzetteugels 'hangt' waardoor hij zijn rug en achterhand wegdrukt. Het lijkt ook of ze met name in de galopfoto erg scheef loopt.
Mijn advies is om de bijzets eraf te halen en met touwtjes, passoateugel of dubbele longe te gaan longeren. Met deze hulpteugels kan je veel effectiever trainen en kan je je paard rechter er meer verzameld krijgen.
Verder vind ik het een erg leuk dier om te zien.
Gwen

. Niet eens omdat t paard hangt, maar omdat t paard beweegt lijkt mij vaak (hij stapt, trekt niet en dan hangt er weer een touwtje los). Ik maak zo'n knoopje die je meteen los kan trekken aan één uiteinde zeg maar, is daar een alternatief voor?

Gwenny schreef:Hoi
Ik maak de touwtjes aan de ene kant (onderste kant) met een lus vast en aan de bovenkant met een speciale veiligheidsknoop zodat ik ze meteen los kan trekken. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de touwtjes los gingen. Ik gebruik overigens scheerlijnen waar ze tenten mee vastzetten. Deze touwtjes zijn oersterk en blijven goed zitten.
De dubbele longe maak ik op legio manieren vast. Het ligt eraan welke training het paard nodig heeft.
Ik hoop dat de touwtjes voortaan blijven zitten.
Gwen
. Hij is veranderd van een depressief half dood paard naar een fel, spelerig paardje; ik ben toch trots op m!

en dat duurt allemaal wel wat langer.. naja ik blijf fotograferen zo een leuke sport vinden!
, en heb zelf ook een rugblessure (werveltje kapot) dus moet nog ffkes kalm aan doen (ach weet ik iig wat mn paard voelt), was laatst weer niet helemaal in orde
. Jullie zien vanzelf een topic met Donneke onder t zadel verschijnen, beloofd
(ahum, we zijn een kreupel stelletje bij elkaar als ik er zo over nadenk
)