Bij mij is het zo dat als ik doorzit ik mijn paard onbewust zachter ga laten lopen en dan loopt hij wel aan de teugel met lichtrijden loopt hij aardig door en loopt hij minder netjes misschien is dat bij jou ook zo?
AnneG
Geplaatst: 07-01-05 21:28
MissSisa schreef:
Dus je gaat doorzitten om je paard aan de teugel te krijgen??? Erg slecht, de hele tijd doorzitten om zo je paard naar beneden te krijgen.
Zie niet in waarom doorzitten slecht zou zijn als je paard dan beter zou gaan lopen??
Mariek1983
Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-05 22:14
Dat zachter lopen, dat is nie zo. Maar idd zodra ik ga lichtrijden is ze meer voorwaarts en heeft alles een heel anders gevoel alsof we het ritme kwijt zijn. Voelt dan hobbelig aan, en met doorzitten voelt alles heel gecontroleerd en ontspannen aan...
GoddessPride
Geplaatst: 08-01-05 13:53
waarschijnlijk hou je je handen niet stil tijdens het lichtrijden! da stoort een paard vreend in de mond! mss moet je meteen lichtrijden en niet doorzitten en hem zo losmaken in de mond en aan de teugel krijgen! je kan ook oefenen aan de longe om je lichtrijden te verbeteren! rijd je vaak licht of niet? ik wel, bijna altijd! ik heb probs met doorzitten dan raak ik gelijk verkrampt en gaat het niet soepel meer! kan iemand me helpen?
greets
Tamarinde
Geplaatst: 16-01-05 20:55
v0lgens mij kan je het beste vanaf het begin proberen licht te rijden en dan je pony aan de teugel proberen te rijden, dit is bter voor zijn rug want veel (niet iedereen) mensen gaan als se gaan doorsitten ook automatisch iets aan de teugel hangen en is het voor je paard ook gemakkelijk om te gaan hangen.