Bienotje schreef:is dat alwel in zijn voordeel, als ie nu al zo met het hoofd laag en netjes rond loopt? Ik denk dat het beter is om hem tot nu even helemaal zonder druk op de teugels aan te rijden, met het hoofd lekker vrij en zelf dragend. Maar helemaal zeker ben ik daar eerlijk gezegd niet van hoor, of dat ook echt beter is.
Is ie niet toch al eerder bereden. Kheb namelijk ook al mijn buurman toen ik wat kleiner was geholpen met een aantal paarden inrijden. Na zeker een paar maanden dagelijks grondwerk kon ik er pas zonder problemen op. Maar ondanks al dat grondwerk was dat niet binnen enkele weken al nageeflijk lopen. En echt wel dat een paar van deze paarden redelijk hoog de dressuur zijn gekomen, dus niet vanaf het begin nageeflijk leren lopen werkt denk ik echt niet als nadeel.
T verbaast me dus dat het je al zo goed afgaat, kijk daardoor in ieder geval uit dat je niet per ongeluk je paardje gaat overvragen doordat het zo goed gaat (daarmee bedoel ik dus ook overvragen met aan de teugel lopen, mijn eigen ervaring is dat ik vooral naar het hoofd kijk als ik probeer mijn paardje te verzamelen en na te laten geven en als jij dat ook hebt dan denk ik dat je iets te vlug gaat voor zo'n jong paardje). En houd er rekening mee dat je misschien nog een periode gaat krijgen dat ie toch ook nog streken gaat proberen, maar ja. Hopelijk gaat dat je bespaard blijven.
In ieer geval wel heel veel succes en plezier nog tijdens het inrijden van dat paardje!!
mee eens, laat het paardje lekker zijn eigen balans zoeken en op 4 benen leren lopen! Verder wel een hele leuke pony!

)