haf @ work met nieuwe mexicaanse neusriem

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 01:10

Sorry, maar ik vind je neusriem niet mooi
En hem kopen omdat je het mooi vind staan vind ik ook fout..
Ik denk niet dat je zo je probleem verhelpt..
Je kan beter les nemen of een andere manier zoeken om hem wel aan te kunnen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 08:34

Van mijn kant het verzoek aan de topicstarter om je berichten niet in capslock te plaatsen.
In de 'internetwereld' wordt dit gezien als schreeuwen Knipoog

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 09:20

Bedoel je nou dat hij gewoon snel is, of sterk?? Bloos
Ik rij namelijk ook op een soort haflingerfokkerij (met 13 haffies) en daar hebben wij er ook zo 1 lopen, die eerst alleen maar buiten reed, en dus in de bak ook super snel in galop was. En daarbij was hij ook nog eens super sterk en had een super eigenzinnig willetje! Bloos!
Dat hebben we er dus ook wel uitgekregen, door maar steeds te blijven opvangen ed.. Gewoon met een dubbelgebroken watertrens en een hoge neusriem! (niet gecombineerd)

Nu wil ik je dus niet aanvallen, ik zeg ook niet dat alle haffen hetzelfde zijn (wij hebben er 13 lopen met elk een ander karakter), maar voor mijn gevoel heb je het gewoon iets te snel opgegeven Schijnheilig

Dit is mijn mening, zeg het maar als het niet klopt.. Clown

Wel leuke haffen trouwens! Haha!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 10:06

Ik zal niet verder gaan zeuren over de mex en het pessoabit, maar denk er wel aan dat, hoe harder je 'tuig' wordt, hoe afgestompter je paard gaat reageren. Jij geeft nl. aan dat hij al niet op een trensje gereden kan worden omdat hij altijd met een pessoa is gereden. Als ze hem minder hard hadden gereden dan had je paard nu nog op een trensje kunnen lopen. En dan hang jij er nog een mexicaanse neusriem bij, wat alleen maar weer averechts zal werken.

Zie dit niet als afzeiken ofzo, maar meer als euh.. uitleg oid.

Goede les kan je alweer een eind verder krijgen! Lachen

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 10:20

Ja inderdaad. Door nou nog een scherp iets te gebruiken, waarvan jij denkt dat je paard er beter van gaat lopen gaat het misschien wel verkeerd werken en kan je paard niet meer op een normale neusriem lopen.
Ik denk dat je er heeel slim aan doet, gewoon zonder die rare neusriem les te gaan nemen. En dan het liefst priveles.
Gewoon blijven oefenen.
Als hij zo hard gaat, ze hem op de volte, ga diep zitte, probeer wat.. Maar met zo'n mex. neusriem zal hij echt niet veel beter en rustiger lopen hoor. Je moet gewoon oefenen. En je stem gebruiken.
Zoals iedereen al zegt, het word voor "hete" paarden gebruikt en voor springen, geen van 2 is jou pony een beetje. Hij is niet echt "heet" heb ik uit jou verhaal kunnen op maken. Hij is misschien snel en sterk, maar daar los je met een mex. neusriem echt je probleem niet mee op.
Misschien kan je een elastiek om doen? Ik weet natuurlijk niet of dat helpt maar het is wel wat vriendelijker.

En jou taal, hahah, vond het echt grappig om te lezen. Kom je uit Friesland?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 10:39

ik heb zelf een pony, was 26 dat ik ging verzorgen kon alleen met korte teugels en een heel scherp bit gereden worden, teugels 1 ml langer en je zat in ren galop, we hebben haar beetje bij beetje geleerd dat lange teugels veel lekkerder is, nu wil ze niet anders zodra jij kort doet zij haar mond open en trekt ze dus de teugels uit je handen. Onder tussen is zenu 29 jaar en ik rijdt haar met halster.... het enigste wat zij kan is ook alleen maar crossen in de bak, maar ze stopt wel weer bij het hekje of zodra ik haar op de volte zet, zij is ook een van de snelste, maar toch kan het, ook zij is vroeger veel met zweep gereden en geslagen en verwaarloosd en mishandelt enzo, maar toch kan het. We hebben 2 fjorde staan hier kunnen beide op een halster gereden worden. Ook hebben we een pony die van een manege komt daar altijd crossen en rennen in de bak en bok aanvallen, hier is hij super rustig, alleen zijn verzorgster ziet dat nog niet in, zij denkt dat hij nogsteeds teveel energie heeft en laat hem flink de bak door crossen, hoewel als zijn eigenaresse hem rijdt kan ze hem ook met halster rijden, zelfs springen waar hij anders altijd heel heet van werd. Ik denk dat het een kwestie van vertrouwen is, en misschien meer buiten als hij veel binnen staat, dat wil ook vaak veel helpen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 10:40

@ lailapri, wie is dat? laila?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 10:59

Tozalin schreef:
misschien kan je dan beter met een hackamore rijden, die werkt sterk in op de neus, want als je met bit rijdt en je hebt een harde hand(???) kan de zijn mond kapot trekken.

nee das een briljant idee! Dan kun je zijn neus stukmaken ipv zijn mond, veel beter!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:02

dat was laila ja, die was kopleet gestoord dat ik haar ging verzorgen....

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:11

Sorry, maar jullie kennen die haflinger helemaal niet, en gaan jullie er mee bemoeien. Kom op zeg, hier kan je niet zo lang als je wil over disuceren maar iedereen heeft een eigen mening.

En ga alsjeblieft niet met een hackamore rijden, je kan er zijn neus mee breken!

Probeer goede les te zoeken, mijn fjord is ook erg snel, doet ook lekker waar die zin in heeft, maar zonder goede les kom je nergens. Misschien een ander bitje proberen ipv enkelgebroken, bv een dubbelgebroken watertrens.

En over de mexicaan je moet je neusriem 1 gatje naar beneden doen, want die goude rondjes moeten onder zijn kraakbeen zitten (als het kraakbeen heet Bloos )

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:51

owhjeej.... Bokt ziet een Mexicaanse neusriem en slaat al lichtelijk op hol. Na grondige inspectie wordt er ook nog een pessoabit gesignaleert; nu komen er min. 5 pagina's en het eindigd met een slotje!

Hafgirl; Als jij deze spullen hebt op aanraden van je instructrice, maak je niet druk.... Er zijn meerdere wegen naar Roma en als jouw manier de foute is kom je daar vanzelf achter!

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:19

Rechtermuisknop > afbeelding weegeven Knipoog

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:19

Als je afbeelding niet ziet

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:34

Sjonniej schreef:
owhjeej.... Bokt ziet een Mexicaanse neusriem en slaat al lichtelijk op hol. Na grondige inspectie wordt er ook nog een pessoabit gesignaleert; nu komen er min. 5 pagina's en het eindigd met een slotje!

Hafgirl; Als jij deze spullen hebt op aanraden van je instructrice, maak je niet druk.... Er zijn meerdere wegen naar Roma en als jouw manier de foute is kom je daar vanzelf achter!

Amen!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:45

Steffie89 schreef:
Sorry, maar jullie kennen die haflinger helemaal niet, en gaan jullie er mee bemoeien. Kom op zeg, hier kan je niet zo lang als je wil over disuceren maar iedereen heeft een eigen mening.

En ga alsjeblieft niet met een hackamore rijden, je kan er zijn neus mee breken!

Probeer goede les te zoeken, mijn fjord is ook erg snel, doet ook lekker waar die zin in heeft, maar zonder goede les kom je nergens. Misschien een ander bitje proberen ipv enkelgebroken, bv een dubbelgebroken watertrens.

En over de mexicaan je moet je neusriem 1 gatje naar beneden doen, want die goude rondjes moeten onder zijn kraakbeen zitten (als het kraakbeen heet Bloos )

ken jij die haf wel dan omdat jij ook even zomaar meediscuseerd....

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:53

Sjonniej schreef:

Echt helemaal mee eens, als zij voor deze manier van rijden heeft gekozen , heb daar dan ook respect voor , ze heeft op de vorige pagina netjes uitgelegd waarom ze het gebruikt en ik denk dat zij dat beter kan beslissen dan mensen van bokt !

hafgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 14:27

Scheve mond ah nu zie ik wat je bedoeld!
kzal er derect werk van maken ze wat lager te plaatsen, een vriendin van mij heeft het ook op die hoogte bij haar paard en zij dat dat zo hoorde, blijkbaar niet! Tong uitsteken merci voor de hulp

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:04

Mensen, ga nou niet zo sielig doen met bokt is weer zo bemoeiallig enzo. Ik bedoel, mensen willen haar ook alleen helpen en geven terecht hun eigen mening. En het is een vrij land dus mag je zeggen wat je wilt Lachen

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:05

lailapri schreef:
ken jij die haf wel dan omdat jij ook even zomaar meediscuseerd....

Om mijn god! Ik discuseer niet, ik zeg alleen dat ik het raar vind dat jullie zoveel commetaar geven over een mexicaan en een pessoa-bit.
En nee, ik ken deze haf niet.

Ga jij eens bij een springwedstijd kijken, word je dan ook gek als er iemand in het parcour komt met een pessoa? Scheve mond

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:07

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:08

Steffie89 schreef:
Om mijn god! Ik discuseer niet, ik zeg alleen dat ik het raar vind dat jullie zoveel commetaar geven over een mexicaan en een pessoa-bit.
En nee, ik ken deze haf niet.

Ga jij eens bij een springwedstijd kijken, word je dan ook gek als er iemand in het parcour komt met een pessoa? Scheve mond

Daar rijdt de helft van de mensen met zon bit !
Daar ga je toch ook niet zeggen :
''hallo. ziet er niet uit ! , weet je wel wat je doet blabla ''

En verziek het topic nou niet voor de ts maar geef gewoon leuke opmerkingen en niet zulke gemeene

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:21

nou ik vind het wel mooi staan! en als dat bit nodig is dan laat haar toch zolang ze er mee weet te rijden.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:22

leuke foto's en lievee haffies! Lachen

En verder, iedere haflinger is anders. ik denk dat je zonder de haflingerte kennen niet kunt oordelen of die daadwerkelijk een mexicaan en pessoa-bit nodig heeft.

Daisy is ook een haflinger die super sterk is, die gooit z'n hele gewicht in de strijd, en nee, da doe je er absoluut niets meer aan. (we reden gewoon met gecombineerde neusriem) uiteindelijk konden we na hele goede instructies toch nog goed op rijden. ik kan daarom voorstellen, dat jouw haf wel iets nodig heeft daarvoor, om hem meer onder controle te houden! dus let niet teveel op sommige reacties, jij kent de haf het beste.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:32

Mag ik eens vragen wat een mexicaanse neusriem zo sterk maakt? Ik had altijd gehoord dat die juist veel ruimte lieten voor de neusgaten om zich open te zetten (bijvoorbeeld bij ren- of springpaarden die goed moeten kunnen ademhalen).
Ik wist niet dat die zwaarder inwerken dan pakweg een gecombineerde neusriem?

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:53

Hafgirl, wie zijn de ouders van Scharleck? Hij lijkt ontzettend veel op de haf bij ons op stal