Pica's van Mariette (fjord) @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 09:22

haha leuke bak/wei hebben jullie! Knipoog Is dat niet vervelend als je eens ergens anders wilt afwenden bijv.?

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:34

cool hoor Roosie *LOL*

die maantjes van Mariette zijn zo stoer
wie had de foto's trouwens gemaakt?

roos_numan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 20:04

me vader Knipoog, en de bak is abloluut niet verveelend hoor Tong uitsteken een normale bak ik beter maar alles is beter dan niks als we op een gewoon wijland moeten rijden gaat dathelemaal niet want dan glijden ze uit, dan heb ik 100 malen liever dit ! *LOL*

ja me tenen, ik loop ook zo heb daar nu fisio voor, en gaat al een stuk beter maar met paardrijden het blijft bij mij zwak maar evengoed bedankt!!

en de voorhand ja ik weet niet hoe ik dat moet verbeteren ja meer naar voren maar dan krijg ik er niet meer terug heel moeilijk ook van draf naar stap enzo duurt heel lang, iemand een tip ? Bloos

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:23

Wat een lief fjordje, echt een wollie Lovers

Ik had een verzorghaf die erg op de voorhand liep, maar met bijdrijven alleen maar harder ging. Ik ging veel overgangen rijden, werd 'ie in de eerste plaats een stuk braver van, hij wilde minder vooruitracen als ik hem been gaf. Ook reed ik veel figuren, om de hem wel actief te houden. Bijvoorbeeld een volte A-X-A, tot de X in draf, dan stap, en bij de A weer draven. Als hij eenmaal ontspannen op m'n been reageerde, dus gewoon normaal voorwaats gaf ik telkens kleine kneepjes in de teugels, waardoor hij op de een of andere manier 'compacter' ging lopen. Ik voelde dan ook echt dat hij z'n gewicht naar z'n achterhand verplaatste ipv naar voren te vallen.

Niet echt een duidelijke uitleg, de echte termen ervoor weet ik niet, maar zo werkte het ongeveer bij mij. Veel overgangen dus, schakelen noemde ik het altijd Haha! En lekker veel figuren rijden, is ook niet zo saai voor je paardje Lachen Succes dermee OK dan!

roos_numan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 22:38

Kellebel88 schreef:
Wat een lief fjordje, echt een wollie Lovers

Ik had een verzorghaf die erg op de voorhand liep, maar met bijdrijven alleen maar harder ging. Ik ging veel overgangen rijden, werd 'ie in de eerste plaats een stuk braver van, hij wilde minder vooruitracen als ik hem been gaf. Ook reed ik veel figuren, om de hem wel actief te houden. Bijvoorbeeld een volte A-X-A, tot de X in draf, dan stap, en bij de A weer draven. Als hij eenmaal ontspannen op m'n been reageerde, dus gewoon normaal voorwaats gaf ik telkens kleine kneepjes in de teugels, waardoor hij op de een of andere manier 'compacter' ging lopen. Ik voelde dan ook echt dat hij z'n gewicht naar z'n achterhand verplaatste ipv naar voren te vallen.

Niet echt een duidelijke uitleg, de echte termen ervoor weet ik niet, maar zo werkte het ongeveer bij mij. Veel overgangen dus, schakelen noemde ik het altijd Haha! En lekker veel figuren rijden, is ook niet zo saai voor je paardje Lachen Succes dermee OK dan!

bedankt! ik snap wat je bedoelt! ga ik probeeren!! OK dan!

Kendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:56

femkjuh schreef:
haha leuke bak/wei hebben jullie! Knipoog Is dat niet vervelend als je eens ergens anders wilt afwenden bijv.?

Je paard blijft iig op de hoefslag Knipoog

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:06

leuk fjordje!!!
loopt netjes, verder heb k geen commentaar, het is denk ik wel goed zo!! OK dan!

roos_numan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 23:14

bedankt voor de leuke reakties en de goede tips!!! Lachen

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 10:18

als je wilt dattie meer op de achter hand gaat lopen moet je beetje proberen om zegmaar eerst in stap en als je wil dattie 8er meer aant wergaat raak je ff ze kont aan met de zweep niet meppen dus en leg je je benen naar achter zodattie weet dattie achter moet reageren maakt niet uit alsie aandraaft daarna doe je dat ook zo in draf maar nu vang je haar op op je beugels als ze harder gaat en veel overgangen rijden succes

roos_numan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 10:53

jettiiy schreef:
als je wilt dattie meer op de achter hand gaat lopen moet je beetje proberen om zegmaar eerst in stap en als je wil dattie 8er meer aant wergaat raak je ff ze kont aan met de zweep niet meppen dus en leg je je benen naar achter zodattie weet dattie achter moet reageren maakt niet uit alsie aandraaft daarna doe je dat ook zo in draf maar nu vang je haar op op je beugels als ze harder gaat en veel overgangen rijden succes

dankje voor de tip, maar ze is doooooods bang voor zwepen als ik die vast heb gaat ze in volle rengalkop overhal heen rennen en als ik hem weer laat vallen stopt ze pas Verdrietig heel irritant,, maar zal het eens met drijven brobeeren Knipoog en natuurlijk met veeel overgangen, en een pessoa voor onder het longeeren is dat mischien een oplossing?

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:03

dan moet je het idd alleen met jebeen zo proberen en pessoa helpt ook heel goed idd. leuke naam voor je pony trouwens ik heet ook mariette hihi

roos_numan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 20:27

jettiiy schreef:
dan moet je het idd alleen met jebeen zo proberen en pessoa helpt ook heel goed idd. leuke naam voor je pony trouwens ik heet ook mariette hihi

ghe ghe leuk! mariette leuke naam he Tong uitsteken Lachen

ik zal binnenkort even sparen voor een pessoa denk ik, Tong uitsteken *LOL*

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:20

kan je zelf ook maken w8 ik zoek ff op heb ergen sin me computer staan moment Lachen

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:25

Afbeelding

zo als je hem opslaat op je computer dan kan je em iets uitvergroten nu kan je niet zo goed lezen wat er allemaal bij staat ..Tong uitsteken
ik had dit plaatje gevonden bij iemand int profiel ofzo geloof ik hihi Bloos! Haha! Haha!

roos_numan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 20:03

ow hardstike bedankt!!!! toppie!!! *LOL* Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 20:14

Leuk Fjordje, loopt ook wel leuk Lachen
Alleen wat ben je op foto 13 aan het doen? Clown

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:28

Leuke Fjord, op de foto's ziet het er idd wel redelijk gespannen uit, maar dat gaf je zelf ook al aan. Dat wat je op foto 13 doet vind ik echt niet kunnen, of het nou voor de foto is of niet, maar goed dat was eigenlijk ook al gezegd. Over dat op de voorhand lopen, idd veel overgangen en zodra je voelt dat ze ontspannen loopt ook de druk van de teugels laten.

Die bak, pff, dat je daarin kan rijden! Idd beter dan een modderige hoefslag, maar je kunt toch helemaal niet afwenden? Je moet een soort heuvel op Tong uitsteken Maar je blijft iig wel op de hoefslag haha!

roos_numan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 14:46

sinESappel schreef:
Leuke Fjord, op de foto's ziet het er idd wel redelijk gespannen uit, maar dat gaf je zelf ook al aan. Dat wat je op foto 13 doet vind ik echt niet kunnen, of het nou voor de foto is of niet, maar goed dat was eigenlijk ook al gezegd. Over dat op de voorhand lopen, idd veel overgangen en zodra je voelt dat ze ontspannen loopt ook de druk van de teugels laten.

Die bak, pff, dat je daarin kan rijden! Idd beter dan een modderige hoefslag, maar je kunt toch helemaal niet afwenden? Je moet een soort heuvel op Tong uitsteken Maar je blijft iig wel op de hoefslag haha!

ik deed dat op foto 13 meer omdat ze anders de hele tijd haar kop omhoog gooide, en we liep, die bak is priema in te rijden ene keer in de week gaan we naar een manege met een 'echte bak' en dan rijden me zusje en ik allebij een uurtj op haar, intotaal 2 uur dus, en verder ze blijven idd heeeeeel makkenkijk op de hoefslag, en somers kunnen we ook op het land rijden, en dat is gewoon het zelfde als een bak, dat doen hier wel meer mensen.. Tong uitsteken

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:50

hey ziet er wel leuk uit maar ik vind wel dat je hem heel erg in de mond trekt op een paar van die standfoto's

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:55

je neusriem moet echt een kilometer hoger...2 vingers onder het uitstekende bot (jukbeen)
Daarnaast niet zo sjorren aan die teugels..waarom moet ze zonodig aan de teugel voor de foto?

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:50

de martingaal omdat ze zo druk was neem ik aan? (beetje jammer dat ik op dit moment niet over je cap mag beginnen van jou, maargoed)

je mag zelf wat meer naar voren kijken, verder mag de achterhand er wat meer onder, maar dat vind ik niet zo belangrijk. Ik heb zoelf ook een fjord die behoorlijk 'stug' is (moeilijk op je hand te rijden, want zodra je iets te veel wvasthoudt pakt hij het bit en maakt zich sterk) Ik heb het idee dat jouw paard dit ook een beetje doet, iig meer ontspanning er in brengen en niet tegen gaan trekken, want dan wordt het alleen maar erger!

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:13

heb je les?
Er zijn namelijk heel wat dingen te verbeteren aan je houding en hoe je je hulpen moet geven.
Suc6 ermee....

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:17

Leuke foto's en paardje ..Foto's zijn wel erg groot Bloos!

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:20

Hallo,

Op sommige foto's moet je je tenen niet zo naar buiten draaien.
Ook is er op sommige foto's te zien dat je je handen wat meer bij elkaar moet houden en hoger.
Ook kan ze idd wat meer der 8erhand er onder zetten, dat doe je door veel overgangen te rijden en goed te drijven en cker niet naar voren zitten, dan gaat ze als het goed is ook minder op de teugels leunen.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:43

Hoe is die wei/bak zo gekomen, vind het wel erg grappig om te zien Haha!