Is dat niet vervelend als je eens ergens anders wilt afwenden bijv.? Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
, en de bak is abloluut niet verveelend hoor
een normale bak ik beter maar alles is beter dan niks als we op een gewoon wijland moeten rijden gaat dathelemaal niet want dan glijden ze uit, dan heb ik 100 malen liever dit ! 
En lekker veel figuren rijden, is ook niet zo saai voor je paardje
Succes dermee Kellebel88 schreef:Wat een lief fjordje, echt een wollie![]()
Ik had een verzorghaf die erg op de voorhand liep, maar met bijdrijven alleen maar harder ging. Ik ging veel overgangen rijden, werd 'ie in de eerste plaats een stuk braver van, hij wilde minder vooruitracen als ik hem been gaf. Ook reed ik veel figuren, om de hem wel actief te houden. Bijvoorbeeld een volte A-X-A, tot de X in draf, dan stap, en bij de A weer draven. Als hij eenmaal ontspannen op m'n been reageerde, dus gewoon normaal voorwaats gaf ik telkens kleine kneepjes in de teugels, waardoor hij op de een of andere manier 'compacter' ging lopen. Ik voelde dan ook echt dat hij z'n gewicht naar z'n achterhand verplaatste ipv naar voren te vallen.
Niet echt een duidelijke uitleg, de echte termen ervoor weet ik niet, maar zo werkte het ongeveer bij mij. Veel overgangen dus, schakelen noemde ik het altijdEn lekker veel figuren rijden, is ook niet zo saai voor je paardje
Succes dermee
jettiiy schreef:als je wilt dattie meer op de achter hand gaat lopen moet je beetje proberen om zegmaar eerst in stap en als je wil dattie 8er meer aant wergaat raak je ff ze kont aan met de zweep niet meppen dus en leg je je benen naar achter zodattie weet dattie achter moet reageren maakt niet uit alsie aandraaft daarna doe je dat ook zo in draf maar nu vang je haar op op je beugels als ze harder gaat en veel overgangen rijden succes
heel irritant,, maar zal het eens met drijven brobeeren
en natuurlijk met veeel overgangen, en een pessoa voor onder het longeeren is dat mischien een oplossing?
Maar je blijft iig wel op de hoefslag haha! sinESappel schreef:Leuke Fjord, op de foto's ziet het er idd wel redelijk gespannen uit, maar dat gaf je zelf ook al aan. Dat wat je op foto 13 doet vind ik echt niet kunnen, of het nou voor de foto is of niet, maar goed dat was eigenlijk ook al gezegd. Over dat op de voorhand lopen, idd veel overgangen en zodra je voelt dat ze ontspannen loopt ook de druk van de teugels laten.
Die bak, pff, dat je daarin kan rijden! Idd beter dan een modderige hoefslag, maar je kunt toch helemaal niet afwenden? Je moet een soort heuvel opMaar je blijft iig wel op de hoefslag haha!