Na blessures van anderhalf jaar:

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 13:40

Wat zonde!! Ik vind het echt een super mooi diertje! Hij/zij? Doet me denken aan Salinero van AnkY!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:51

ziet er mooi uit...maar waarom rijdt je met s&t???
gewoon vraagjuh hoowr Tong uitsteken

Lampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 21:10

echt een toppertje!!! Super dat jij je paard alle rust gunt die hij nodig geeft de tijd om te revalideren!knap als je ziet hoe snel sommige er al op klimmen en ze toch te zware inspanningen laten doen!
Maar wat is ander half jaar op een paarden leven!!
Hij ziet er super uit! echt heel netjes.. Een lekkerding!!! Daar moet je echt apentrots op zijn (maar dat ben je vast ook)

@ mizsz_g_en_a ik denk dat ze met S&T rijdt omdat ze op wedstrijniveau al in het Z1 start;)

MyBonfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 21:32

MOoi paard zeg! Ik zat in je profiel te kijken, hij is egt super! Hopen maar dat het komende jaar een gezond jaar wordt voor jou en je paardje!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 21:48

Hoi bedankt voor jullie leuke en lieve berichten! ja hij krijgt alle tijd die hij nodig heeft hoor, wil hem graag nog heel lang bij me houden. Ik hoop dat we nog kunnen starten, dit proberen we gewoon nog een keer op te bouwen. Als het niet lukt is dat jammer, maar dan gaan we lekker voor de buitenritten en in iedergeval van de zomer verder doorbeleren voor de kar. Stang en trens heb ik heel lang tijdens het stappen niet gedaan, maar op gegeven moment werd hij zo maf, wilde er steeds vandoor. Toen heb ik in overleg met mijn instructrice de s&t er in gedaan en sindsdien gaat het super en rijd hij hartstikke fijn!
Was vandaag alleen wat minder trots op meneer, hij stond met zijn touwtje te spelen toen hij vaststond, en heeft toen waarschijnlijk het touw door zijn mond heen gehaald en zo zijn onderlip over zijn ruinentand heen gespiest. Resultaat: een gat wat er dwarsdoor ging en dus twee hechtingen in zijn mond. Dus helaas weer even een paar dagen stil staan maar dan gaan we er weer voor!

Lampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:17

Jeetje wat een pech heb je zeg!!!
Ook heerlijk buitenritjes maken voor de kar knuffelen.. Maar k ga voor je duimen dat je nog kunt starten!! Hij ziet er echt super uit.. zow'n lief hoofdje en hij heeft echt een gave uitstraling!!

Olympic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:25

mooi paard zeg!
en wat goed dat je zoveel gedult hebt voor je paard, en hem gewoon de tijd geeft!
veel mensen zouden hun paard dan weg doen :S?
maar ik duim voor je dat het beter zal gaan(ook met z'n lip) Knipoog
Groetjes!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 00:51

Ja heb er ook van meerdere gehoord doe hem toch weg, maar zal ik echt nooit doen die blijft tot ie omvalt van de grijsheid hoor! De dierenarts komt hem morgen even enten ivm tetanus enzo, en als het goed vooruit gaat met zn lip mag ik er woensdag weer op.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:28

kimmie1 schreef:
ja hoor dat kan, maar vaak moet er wel even onderzoek gedaan worden of kraken zin heeft, of waar de klachten vandaan komen. ik moest een dag of drie even rustig aan doen en mocht toen gewoon weer rijden, en was 50 euro voor een behandeling kwijt.

Maar met kraken moet je wel oppassen.... Het is niets iets wat je zomaar even kunt doen. Doet echt paar weken pijn en je moet ze dan 4 weken laag over de rug rijden. Kan je dat niet, wordt het alleen maar erger...
Mijn paardje is 1x gekraakt en ik doe nu oefeningen zodat ze niet weer gekraakt hoeft te worden. Dan zullen we ook eerder accupunctuur overwegen.
Mijn oefeningen zijn dus L en R naar de flanken toe met de neus (stuk of 5 keer per kant) en 5 keer neus tussen benen boven knieën en 5 keer echt kin op borst.
Ik doe dit met wat bix.
Ze blijft gelukkig los en ze vind het erg leuk. Mijn paardje is zeer stressiger en heeft ook snel ondernek ontwikkeling.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 22:30

Ja om te laten kraken moet je eerst goed laten onderzoeken of het zin heeft en waar de klachten vandaan komen. En inderdaad zelf daarna oefeningen blijven doen, dit helpt voor mijn paard ook super, blijft er heel goed los mee!

justicehcb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:39

leuk paardje (het is niet vijn om te zien he dat kraken)

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 23:50

Z'n rug was inderdaad niet zo leuk, hier protesteerde hij best wel mee. Maar zijn hals was hij zelf helemaal relaxt bij dus dat viel erg mee.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:14

Ik vond haar achterbenen echt maar eng gezicht. Gooide die opzij naar boven toe (is dat haar rug?).
Die van mij kreeg het in combinatie met accupunctuur en zonder verdoving...
Toen ze naald kreeg in koten haalde ze wel 1x supersnel uit... lol

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 22:34

Lijkt me inderdaad raar gezicht zo die benen naar voren! maar dat heeft die van mij gelukkig niet gehad.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:56

tenemieken schreef:
nee jij hebt het op de kliniek in moerbeke-waas wss Lachen
die waar ik het op heb ligt in meerbeke ofzoiets

merelbeke Tong uitsteken

Maar er een heel mooi paard en hij draaft gelijk weer netjes!

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 00:47

idd Biepje,merelbeke bedoelde ik Lachen