StudieMateriaal in de mist

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:10

En nu regent het nog steeds... Verdrietig

renes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:32

Mijn (positieve!) kritiek: je mag je teugels gerust (heel) wat korter nemen, dan zul je je handen ook gelijk beter op de plaats houden. Ziet er verder goed uit!

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:21

renes schreef:
Mijn (positieve!) kritiek: je mag je teugels gerust (heel) wat korter nemen, dan zul je je handen ook gelijk beter op de plaats houden. Ziet er verder goed uit!

Heb je weleens een draver gereden?
Dit type heeft een vrij lange nek,en voor Cokies doen loopt ie hier perfect!
(en ik kan het als eigenaar zijnde weten Knipoog )

renes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 10:41

Nee, heb ik geen ervaring mee. Maar als ik het zo bekijk, dan vind ik het in het algemeen gezien gewoon opvallen dat de teugels behoorlijk lang zijn. Op zich niets mis mee, en je behoudt zo makkelijker de ruimte en ontspanning bij je paard. Maar wanneer je de teugels iets korter neemt, is haar handhouding ook gelijk beter en komen je hulpen beter door (ophoudingen ed.) Doe dit wel geleidelijk aan, omdat je paard langzaam moet leren om wat meer gesloten te lopen.
Ik denk verder ook dat dit weinig met het wel of niet draver-zijn te maken heeft. Monica Theodorescu reed ook Grand Prix met een ex-draver, en sloot hem ook verder door.

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 17:58

Renes heeft wel een beetje gelijk....

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:15

Ziet er toch nog wel goed uit hoor Alleen..brrr...

teqil_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:28

leuke foto's hoor erg leuk paardje ziet er nettjes uit hoor Haha!

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:51

renes schreef:
Nee, heb ik geen ervaring mee. Maar als ik het zo bekijk, dan vind ik het in het algemeen gezien gewoon opvallen dat de teugels behoorlijk lang zijn. Op zich niets mis mee, en je behoudt zo makkelijker de ruimte en ontspanning bij je paard. Maar wanneer je de teugels iets korter neemt, is haar handhouding ook gelijk beter en komen je hulpen beter door (ophoudingen ed.) Doe dit wel geleidelijk aan, omdat je paard langzaam moet leren om wat meer gesloten te lopen.
Ik denk verder ook dat dit weinig met het wel of niet draver-zijn te maken heeft. Monica Theodorescu reed ook Grand Prix met een ex-draver, en sloot hem ook verder door.

Wat is in hemelsnaam een ex-draver?
Een paard is een draver of niet,maar kan nooit een "ex" worden Schijnheilig
Verder vind ik het beter om te weinig spanning op de teugels te hebben dan te veel.
Bij te veel spanning gaat ie met zijn hoofd schudden en negeert ie verdere hulpen....
Mijn reactie is verder niet bedoelt om een discussie uit te lokken o.i.d.
Ik ken mijn paardje toch het beste Haha!

renes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:42

Haha, hier even een korte toelichting. Met ex-draver bedoelde ik het feit dat zij haar Arax (zo heette die geloof ik) heeft omgeturnd tot dressuurpaard. Eerder liep dit paard op de renbaan. Door te trainen heeft ze hem omgeschoold tot dressuurpaard. En inderdaad, een draver blijft een draver, maar het is maar net welk werk je er mee doet.. Veel succes verder!

renes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:48

En bovendien, wanneer het paard gaat schudden met het hoofd ed. dan betekent dit dat hij niet goed er doorheen loopt en nageeft. Alleen wanneer je je teugels mooi op maat houdt komen je ophoudingen door en zal het paard sneller nageven. Maar idd, ik lok hier geen discussie uit, ik wens je verder veel succes!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 23:21

Wat jullie zeggen zit wat in,
wat ik nu probeer is coke er neit doorheen te drukken,
ik wil eerst dat ie van achter actief word, dat is hij namelijk ngo neit genoeg, en dat gaat makkelijker aan een niet te kort teugel.

na een tidj pak ik m ook meer op, maar we zijn inmddels weer een stapje verder en moeten we utizoeken wat t beste gaat Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 11:36

Die laatste foto is zo moooi!

renes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:37

Houd je ons op de hoogte?? Evt. ook met foto's?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 16:06

Ja hoor,
het is ook leuk om m vooruit te zien gaan,
vandaag liep hij de sterrenb van de hemel, hemaal goed (met kortere teugels Tong uitsteken )
en gewoon rustgi en ontspannen.

foto's komen wel weer eens x, en toch bedankt voor jullie commetaar, gelijk zat dr immers in.