Alle springmissers op een rijtje! incl zandhappers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 01:57

Irmaatje schreef:
het is een springLES!!!
En waar is een les voor?
Ja precies, om iets te leren. Goed zo!! OK dan!

ik snap Alacairions reactie. En dan vooral omdat deze mensen zowat half langs hun paard zitten als ze springen.
Dat is gevaarlijk voor paard en ruiter.
Zeker op zon hoogte Scheve mond

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 09:23

Leuke foto's hoor! Zo hoog zijn de hindernissen toch niet of wel?

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 09:41

ik zou het de volgende keer toch maar bij de lage sprongen houden dat

eerst beter doen en dan maar verder zien of het een keer hoger kan.

Lage sprongen zijn ook leuk hoor zet maar een vier in uitjes achter

elkaar en dan wel laag dit is echt wel heel leuk OK dan!

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:23

Eigenlijk vind ik het te triest voor woorden.
meer woorden maak ik er niet aan vuil.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:31

ik vraag me erg af wat de kwaliteiten van de instructie zijn....
bij de eerste foto's zie je dat paard drafbalk en hindernis in een keer springt
leg dan eerst balkjes neer of een nog lager sprongetje en leg die drafbalk er in hemelsnaam wat verder van af..
leer deze mensen op een speelse manier springen, maak een lijntje van wat lage sprongetjes die in draf kunnen worden genomen, maar dit is IMO best wel triest voor paard én voor ruiter, want zoveel ongelukken in een les is niet normaal !

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:55

joycje schreef:
Eigenlijk vind ik het te triest voor woorden.
meer woorden maak ik er niet aan vuil.

Jeeeeetje... zijn jullie nooit beginners geweest????
Kom op joh!! Je wordt niet vanzelf een topruiter Knipoog Knipoog Knipoog

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:58

Ik kan me helemaal indenken waarom dat paard zo vaak weigerd!
Dat meisje zit als een hobbezak erop!
Ik ben het volledig met crossmonster eens, dit heeft niks met paardrijden te maken, wat denk je wat voor een klap dat paard in zijn rug krijgt, als die ruiter er zo op zit!

love_britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:16

whaha die blunders Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:23

crossmonster schreef:
leg dan eerst balkjes neer of een nog lager sprongetje en leg die drafbalk er in hemelsnaam wat verder van af..
leer deze mensen op een speelse manier springen, maak een lijntje van wat lage sprongetjes die in draf kunnen worden genomen, maar dit is IMO best wel triest voor paard én voor ruiter, want zoveel ongelukken in een les is niet normaal !

idd

De meiden neem ik niks kwalijk, maar de instructie is prut.

Drafbalkjes, daarna een kruisje erachter, dat zijn de manieren om mensen te leren springen.
Zo krijgen ze alleen maar angst of gebeuren er een keer erge dingen.

De paarden stoppen ook niet voor niets, want dat zou je zelf ook wel doen als je weet dat er weer een ruk in je mond, of een klap in je rug komt.

Nee, die heeft niks met springles te maken.
Vraag me idd de kundigheid van de lesgevers af.

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:29

Hier gaat het niet over beginner zijn..

Het gaat hier over de instructie die nergens over gaat. Staat erbij en kijkt erna. Verder heb ik niet veel verstand van springen maar als je alleen de ruiters al ziet zitten zien ze er niet uit alsof ze zo kunnen springen als wat voor deze hindernissen vereist zijn.

Verder hoor je bij de BASIS te beginnen en dat zijn in uitjes. en lage!!!! hindernissen... Plus dat het handig is dat je weet hoe je op een paard moet zitten..( in verlichte zit dus )

Het ene paard weigert meestal.. Goh misschien zouden ze daar dan eens verder naar moeten kijken!.

En zoveel ongelukken in één les. Dat kan bijna niet anders dan liggen aan de kwaliteit van de instructie en van de ruiters en misschien ook wel de gezondheid van de paarden....

Ik zou er dus nog eens over nadenken hoe trots je moet zijn op deze stills.

groetjes joyce

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:33

runningkawa"]
idd

De meiden neem ik niks kwalijk, maar de instructie is prut.

Drafbalkjes, daarna een kruisje erachter, dat zijn de manieren om mensen te leren springen.
Zo krijgen ze alleen maar angst of gebeuren er een keer erge dingen.

De paarden stoppen ook niet voor niets, want dat zou je zelf ook wel doen als je weet dat er weer een ruk in je mond, of een klap in je rug komt.
Nee, die heeft niks met springles te maken.
Vraag me idd de kundigheid van de lesgevers af.
[/quote]

Precies OK dan! Probeer elkaar te begrijpen!!!!

[quote="joycje schreef:
Hier gaat het niet over beginner zijn..

Het gaat hier over de instructie die nergens over gaat. Staat erbij en kijkt erna. Verder heb ik niet veel verstand van springen maar als je alleen de ruiters al ziet zitten zien ze er niet uit alsof ze zo kunnen springen als wat voor deze hindernissen vereist zijn.

Verder hoor je bij de BASIS te beginnen en dat zijn in uitjes. en lage!!!! hindernissen... Plus dat het handig is dat je weet hoe je op een paard moet zitten..( in verlichte zit dus )

Het ene paard weigert meestal.. Goh misschien zouden ze daar dan eens verder naar moeten kijken!.

En zoveel ongelukken in één les. Dat kan bijna niet anders dan liggen aan de kwaliteit van de instructie en van de ruiters en misschien ook wel de gezondheid van de paarden....
Ik zou er dus nog eens over nadenken hoe trots je moet zijn op deze stills.

groetjes joyce

Ben ik helemaal mee eens. Belachelijk voor woorden gewoon. Instructie van niks!! Boos! Schijnheilig Paarden/ponies naar de klote helpen met ruiters erbij!

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:36

Erg grappige foto's *LOL*
Verder ben ik het eens met joycje

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:51

siets schreef:
oh wat een houdingen daar zeg Bloos!. Echt, sommigen zitten echt als een zoutzak. maarja, neemt niet weg dat het komisch blijft om te zien Tong uitsteken.

hallo de meesten zitten op een half steigerend of bokkend paard.....of zijn gewoon half aan het vallen...haha...nou al vallend zit ik ook niet rechtop hoor....hihi zal een mooi zooitje geweest zijn daar..was dat allemaal in een les?

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:51

siets schreef:
oh wat een houdingen daar zeg Bloos!. Echt, sommigen zitten echt als een zoutzak. maarja, neemt niet weg dat het komisch blijft om te zien Tong uitsteken.

hallo de meesten zitten op een half steigerend of bokkend paard.....of zijn gewoon half aan het vallen...haha...nou al vallend zit ik ook niet rechtop hoor....hihi zal een mooi zooitje geweest zijn daar..was dat allemaal in een les?

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:58

Zijn wel heel donker.maar grappig joh

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:02

Ik ga me bijna afvragen hoe mensen hier op bokt in godsnaam over paarden welzijn denken???? Bloos

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:15

Ohw jee, ik moet me toch echt bij Joycje aansluiten Bloos! Ik vind dit toch wel beetje erg eruit zien. Nu snap ik ook wel waarom jij niet graag springt want als ik dit zie durf ik ook gelijk niet meer volgens mij!
Mijn tip is ook gewoon zorg eerst voor lage hindernissen waar iedereen met verlichte zit over kan gaan en bouw het langzaam (niet in 1 les) op.
Op de manege in Goirle sprongen wij zelde en als we sprongen ging dat tot 40-50 cm. Niet hoog maar wel super leuk!
Ik hoop ook wel dat de intructeur de paardjes en jullie natuurlijk ook snel leert kennen. Waarom hebben jullie trouwens alweer een andere instructeur?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 12:22

crossmonster"]
leg dan eerst balkjes neer of een nog lager sprongetje en leg die drafbalk er in hemelsnaam wat verder van af..!
[/quote]
Tjah daar ben ik het wel mee eens, drafbalk vond ik idd ook wat dichtbij liggen, maar ik neem aan dat de instructeur daar wel verstand van heeft omdat het een springruiter is en al veel jonge paarden heeft leren springen. Ik neem ook aan dat de manege geen onkundige instructeur in zouden huren, anders zou ik het wel erg raar vinden.

[quote="fresco"]
Ik kan me helemaal indenken waarom dat paard zo vaak weigerd!
Dat meisje zit als een hobbezak erop!
[/quote] Dat is wel heel erg banketstaaf dat je dat zegt want dit is helemaal niet zo! Als de pony braaf sprong dan ging ze mooi mee en werd de pony echt niet in de mond getrokken oid.
[quote="joycje schreef:
Het gaat hier over de instructie die nergens over gaat. Staat erbij en kijkt erna. ....Verder hoor je bij de BASIS te beginnen en dat zijn in uitjes. en lage!!!! hindernissen... Plus dat het handig is dat je weet hoe je op een paard moet zitten..( in verlichte zit dus )
Hoe weet je dit nu weer? Er zit geen geluid bij, dus je weet ook niet wat de instructeur voor commentaar op deze sprongen gegeven heeft. De ruiters kennen allemaal de verlichte zit trouwens en hebben dit vaak zat geoefend.
De instructeur heeft de inscructies gekregen dat deze kinderen goed konden springen en daarom gaat het ook hoger, maar hoog is het nog steeds net hoor! Het hoogste wat ze sprongen was 70 cm.
Laatst bijgewerkt door Annetje op 29-12-04 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:22

haha,, ik vin ut wel grappuge fotoows Tong uitsteken

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:27

Oei lekker hard neer knallen in je zadel Haha! Hihihi ziet er heel grappig uit Haha!

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:28

mm ik ben het wel eens met wat er gezegd is.. de instructie is niet zo best
vooral de 5e foto ben ik van geschrokken, Shera wordt daar echt in dr mond getrokken..

en iedereen moet natuurlijk van fouten leren, dat klopt, zelfs de beste ruiter valt wel eens.. maar zoveel vallen en weigeringen in een les vind ik wel een beetje overdreven, ik denk dat de instructeur de ruiters nogal overvraagd heeft, aan de fotoo's kan ik niet afzien dat de ruiters enige springervaring hebben. imo begin je dan met balkjes en lage kruisjes, ik heb de rest van de sprongen natuurlijk niet gezien, maar dit oogt niet echt vriendelijk voor de paarden, en ook niet voor de ruiters Scheve mond

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:31

Annetje schreef:
Hoe weet je dit nu weer? Er zit geen geluid bij, dus je weet ook niet wat de instructeur voor commentaar op deze sprongen gegeven heeft. De ruiters kennen allemaal de verlichte zit trouwens en hebben dit vaak zat geoefend.
De instructeur heeft de inscructies gekregen dat deze kinderen goed konden springen en daarom gaat het ook hoger, maar hoog is het nog steeds net hoor! Het hoogste wat ze sprongen was 70 cm.

Ga vooral verder met het verdedigen van je lessen. Maak je jezelf buitengewoon geloofwaardig mee.... Denk eens na voordat je lacht om zulke filmpjes en zulke lessen. Want eigenlijk is het gewoon om te huilen. Maar als jij dit leuk vind zegt dit meer over jou dan over mij....

Veel succes op je topmanege...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 12:36

joycje ik verdedig het niet, ik heb geen idee of het goede les is, want goede springlessen heb ik eigenlijk (op een instructrice na) nooit gehad. Maar je was onredelijk en daar reageer ik wel op. Je zegt dat de instructeur er maar wat bijstond en dat kun je niet horen vanaf foto's.
En het zijn trouwens niet mijn lessen, want ik spring niet mee buiten onze gewone lessen om.
@ Janneke: Ik denk ook dat sommige (niet alle) ruiters wat overvraagt zijn.
@ Fleury: Eerst gaf een vrouw springlessen, maar zij wilde volgens mij alleen maar een hele curses geven en niet een enkele springles.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:42

@ Annetje: oke je weet niet of je goed les krijgt of niet. Maar als we de rollen eens omdraaien en net doen of iemand in jouw mond zo trekt, wat dan? Verward Ik geloof ook niet dat je sta te springen van: yes we gaan weer poging doen om over die hindernis te gaan??? Boos! Probeer juist zo duidelijk mogelijke aanwijzingen en zo eenvoudig mogelijke aanwijzingen aan het paard te geven OK dan! . Dat is al moeilijk genoeg, probeer elkaar te begrijpen en elkaar aan te voelen! Wees redelijk naar elkaar toe, als jij redelijk bent naar je paard, zal hij willen werken voor je, anders gaat hij gegarandeerd in staking, in wat voor manier dan ook. Hij blijft dat niet pikken natuurlijk. Maar goed er moet nog veel dingen geleerd worden. Verdrietig

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:45

@Bets: Annetje staat zelf niet op de fotoos, dit zijn andere ruiters die volgensmij niet op Bokt zitten