Kira @ work met der nieuwe dekje

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:21

ik kraak je niet af, maar ze heeft maat cob, maar dat wil niet zerggen dat het ook op het strakste gaatje moet.
enne je moeder heeft zelf gezegd dat ze 18 is en afgekeurd (brandmerk in haar nek)
maar ik kraalk je heus niet af hoor.

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 21:23

pjotr schreef:
ik kraak je niet af, maar ze heeft maat cob, maar dat wil niet zerggen dat het ook op het strakste gaatje moet.
enne je moeder heeft zelf gezegd dat ze 18 is en afgekeurd (brandmerk in haar nek)

OUD NIEUWS
want dat dacht mijn moeder en ik .
maar de dierenarts heb gezegt dat dat niet een afgekeurd brandmerk is
het is een 8 en geen A
en ze is geen 18 het is m'n eigen pony dus wie weet nou beter.
ze is door 5 vee artsen nagekeken en 1 dierenarts dus geen 18 dus.
anders had ik er trug gebracht hoor.

DUS ZE IS NIET 18 EN ZE IS NIET AFGEKEURD

trouwens zo was het het beste
Inge heb me ook nog geholpen dus wat ik doe is totaal niet slecht.
Laatst bijgewerkt door xxsummyxx op 26-12-04 21:30, in het totaal 3 keer bewerkt

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:24

Ik vin de toedemann onnodig inwerken, het paard drukt duidelijk de rug weg en onderhals eruit. Verder knikt ze in, maar de ahcterhand is totaal niet actief.. Ga wat meer tempowisselingen rijden, overgangen, zoveel mogelijk figuren en houd je paard constant in 1 constant, voorwaarts tempo [tenzij je tempowisseling rijd Knipoog]
Ik vind dat het paard veel meet over de rug moet en ik hoop de volgende keer ontspannen foto's te zien.!

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:28

pjotr schreef:

ik weet dat je het niet zo bedoelt hoor
clau maar zet het dan ff verder in een pbtje
dat scheelt hier weer wat

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 21:34

Verder nog leuke reactie's? Lachen

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:35

patsur schreef:
Ik vin de toedemann onnodig inwerken, het paard drukt duidelijk de rug weg en onderhals eruit. Verder knikt ze in, maar de ahcterhand is totaal niet actief.. Ga wat meer tempowisselingen rijden, overgangen, zoveel mogelijk figuren en houd je paard constant in 1 constant, voorwaarts tempo [tenzij je tempowisseling rijd Knipoog]
Ik vind dat het paard veel meet over de rug moet en ik hoop de volgende keer ontspannen foto's te zien.!

Kortom goed les nemen zodat die thiedemann eraf kan. Met die teugel leer je niet goed rijden!

Verow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:50

Leuke foto's & een mooie pony zeg!
Je houding vind ik zo slecht nog niet hoor!
Ik heb zelf trouwens ook geen wereldhouding ofzo Knipoog Haha
Maar idd die thiedeman zit wel erg strak.
Ik weet natuurlijk niet hoe ze is met rijden zonder hulpmiddel, en wat ze doet, maar kan je dan geen ander hulpmiddel gebruiken, lijkt me misschien iets handiger. Of goed les nemen & dan leer je gelijk de thiedeman goed te gebruiken Lachen

-X

Raina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:21

nou over de thiedeman is onderhand wel genoeg gezegd, alhoewel ik het er wel mee eens ben. leuke pony maar denk wel even goed na over die hulpteugels.... wel leuke combinatie zijn jullie hoor.

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 10:06

Verow schreef:
Leuke foto's & een mooie pony zeg!
Je houding vind ik zo slecht nog niet hoor!
Ik heb zelf trouwens ook geen wereldhouding ofzo Knipoog Haha
Maar idd die thiedeman zit wel erg strak.
Ik weet natuurlijk niet hoe ze is met rijden zonder hulpmiddel, en wat ze doet, maar kan je dan geen ander hulpmiddel gebruiken, lijkt me misschien iets handiger. Of goed les nemen & dan leer je gelijk de thiedeman goed te gebruiken Lachen

-X

bedankt Haha!
maar ik krijg 1 keer per week les rijden met de thiedeman
en de thiedeman is het beste. voor kira het gaat ook super zo

scoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:10

leuk paardje
en mooi dekje

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 10:24

Afbeelding
Deze had ik ook nog van gister. *LOL*

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:28

Wat een gezeik hier allemaal over die thiedam zeg,
ik reed Misty zelf ook met een thiedeman (wie mischien nog wel veel strakker zat dan die).
En moet je nu eens zien hoe mooi ze met het hoofd loopt zonder hulpteugel,
allemaal dankzij die thiedeman.
Ze gebruikt haar achterkant nu goed!!
Dat was toen ik haar net had nog wel anders,
toen liep ze met haar hoofd hartstikke in de lucht en ze drukte haar neus + rug weg!!
En ik vind dat mensen zelf moeten beslissen of ze met thiedeman rijden.
Jullie doen soms net dat als jee mt thiedeman rijd je je paard naar de klote helpt .
Ik vind het echt belachelijk hoe jullie soms reageren!
Maargoed,
dat is mijn mening!!

Je hebt een mooi dekje en ik vind dat Kira ookal veel mooier is geworden Haha!

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 10:34

suziej schreef:
ik reed Misty zelf ook met een thiedeman (wie mischien nog wel veel strakker zat dan die).
toen liep ze met haar hoofd hartstikke in de lucht en ze drukte haar neus + rug weg!!
Jullie doen soms net dat als jee mt thiedeman rijd je je paard naar de stinkmodder helpt .
Maargoed,
dat is mijn mening!!

indd.. m'n vriedin die had ook zo een pony
en die reedt ook met thiedeman
en naar een tijdje kwam het allemaal goed
hij hadt ze hoofd mooi rond en alles.
er zijn genoeg mensen die met thiedeman hebben gereden
en dat het allemaal verder super ging met het rijden door de thiedeman. .

Raina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:38

het is prima om met hulpteugels te rijden maar je moet wel weten hoe je ze moet gebruiken. als je er les mee krijgt zou het allemaal wel goed zijn voor het paard. maar toch ben ik er geen voorstander van om met een hulpteugel je paard het aan te leren... maar dat is mijn mening. Mijn paard heb ik nu 5 dagen en die loopt ook met zijn koppie in de lucht.. nou jammer dan! Lachen

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 10:43

Raina schreef:
het is prima om met hulpteugels te rijden maar je moet wel weten hoe je ze moet gebruiken. als je er les mee krijgt zou het allemaal wel goed zijn voor het paard. maar toch ben ik er geen voorstander van om met een hulpteugel je paard het aan te leren... maar dat is mijn mening. Mijn paard heb ik nu 5 dagen en die loopt ook met zijn koppie in de lucht.. nou jammer dan! Lachen

ik weet hoe ik er mee moet rijden.
maar bij mijn paard is het nodig..
en thiedeman is het beste voor mijn paardje..
daarom rijdt ik er mee

-wat ik niet snap dat sommige bokkers eigenlijk zo zegt van .. thiedeman is niet goed.
maar voor mijn paard is dat wel goed dat kan je toch niet weten als dat nou goed is bij mijn paard ja of nee je kent hem nogeens.. Rolleyes
niet lugig bedoeld hoor Knipoog

paard3nl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:47

lief hoor het dekje past bij haar!

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:02

Raina schreef:

Jaa dat zeg je nu,
maar na een tijdje ga je je er wel aan ergeren!
Dat had ik ook Knipoog

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:09

suziej schreef:
Jullie doen soms net dat als jee mt thiedeman rijd je je paard naar de stinkmodder helpt .
Maargoed,
dat is mijn mening!!

Wat jij nu zegt vind ik dikke onzin. Als je logisch gaat nadenken, die ontspanning begint in de rug. Door die thiedemann wordt zijn hoofd in de krul getrokken, niks meer en niks minder. Dan kan hij zich er wel bij neerleggen, en dus zich overgeven, maar dat is toch geen goede manier van rijden? En als je pony nu nog rond loopt, zal dat zijn omdat je gewoon zelf goed bezig bent.
Maar ik heb het nu niet over kira, ik vindje pony goed lopen en ik weet niet precies waarom je de hulpteugel gebruikt, maar het zal vast een betere reden zijn dan die hierboven gegeven word.

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 11:16

Tulandro schreef:
Wat jij nu zegt vind ik dikke onzin. Als je logisch gaat nadenken, die ontspanning begint in de rug. Door die thiedemann wordt zijn hoofd in de krul getrokken, niks meer en niks minder. Dan kan hij zich er wel bij neerleggen, en dus zich overgeven, maar dat is toch geen goede manier van rijden? En als je pony nu nog rond loopt, zal dat zijn omdat je gewoon zelf goed bezig bent.
Maar ik heb het nu niet over kira, ik vindje pony goed lopen en ik weet niet precies waarom je de hulpteugel gebruikt, maar het zal vast een betere reden zijn dan die hierboven gegeven word.

door de thiedeman wordt z'n hoofd egt niet in de krul getrokken hoor
teminste ligt er aan hoe je er mee rijdt
want je moet zelf zowiezo ook mee werken dat ze hoofd netjes rond is

Raina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:21

nou ik wil het er niet meer over hebben je kan hier nog heel lang over blijven dicuseren, ik ben het met tulandro eens en nee suziej ik denk niet dat ik me er aan ga ergeren. je weet toch hoe het paard is als je hem/haar op proef heb dus dat weet je dan van te voren.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:26

xxsummyxx schreef:
door de thiedeman wordt z'n hoofd egt niet in de krul getrokken hoor
teminste ligt er aan hoe je er mee rijdt
want je moet zelf zowiezo ook mee werken dat ze hoofd netjes rond is

Paard kan niet veel anders dan in de krul lopen, maar jij hebt er les mee, en dat vind ik een stuk beter. Zo leer je ermee omgaan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:40

Ik vind een thiedman een super fijne hulpteugel (mits niet te strak vast gemaakt)
Ik rijd er zelf ook zo nu en dan mee.
Maar zoals voor elke hulpteugel geldt: het is een HULPteugel en niet om iedere keer mee te rijden. Ik ken een vrouw op stalling die rijdt ALTIJD met thiedeman en heeft hem ook best strak, het paard gaat hierop hangen en is er zo aan gewend, dat hij ook zonder thiedeman zo hangt/loopt.
Dus gebruik hem in het begin, als het paard misschien wat te fris voor je is, maar als ze daarna goed loopt, klik je hem los, dat gaat makkelijk met een thiedeman. Je kunt hem elk moment losklikken en ook weer vastmaken.
Maar kijk uit dat je niet gemakshalve ermee blijft rijden, want dan gaat het doel van een hulpteugel verloren!

Vind het dus prima dat je er een gebruikt, mits het niet standaard is!

Al is het paardje 30...., of 100 keer afgekeurd, dat is toch jouw zaak>!

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 11:44

Anke schreef:
Ik vind een thiedman een super fijne hulpteugel (mits niet te strak vast gemaakt)
Ik rijd er zelf ook zo nu en dan mee.
Maar zoals voor elke hulpteugel geldt: het is een HULPteugel en niet om iedere keer mee te rijden. Ik ken een vrouw op stalling die rijdt ALTIJD met thiedeman en heeft hem ook best strak, het paard gaat hierop hangen en is er zo aan gewend, dat hij ook zonder thiedeman zo hangt/loopt.
Dus gebruik hem in het begin, als het paard misschien wat te fris voor je is, maar als ze daarna goed loopt, klik je hem los, dat gaat makkelijk met een thiedeman. Je kunt hem elk moment losklikken en ook weer vastmaken.
Maar kijk uit dat je niet gemakshalve ermee blijft rijden, want dan gaat het doel van een hulpteugel verloren!

Vind het dus prima dat je er een gebruikt, mits het niet standaard is!

Al is het paardje 30...., of 100 keer afgekeurd, dat is toch jouw zaak>!

oke Knipoog weer wat geleerd..
maar over dat afgekeurd ze is niet eens afgekeurd wat pjotr zegt Verward Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:59

pjotr schreef:

Ehmm heb je ook nog een eigen leven ?
Wat een laffe manier om zo'n klein meisje over internet te gaan af kraken, misselijk word ik er van.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:20

volgens mij vecht ze heftig tegen de thiedeman in. Maar het is echt een leuk dier, en je staat er leuk op. Ze heeft zeker momenten dat ze mooi loopt zeg!