Mireille @ dressuur met barefootzadel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shariff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 16:03

de ene laatste draffoto is zeker heeeeeeeeeel mooi!! ziet er heelleuk uit Haha!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 17:10

ze doet wel erg der best kun je zien Tong uitsteken
ziet er leuk uit leuke haf !! mooie kleur Tong uitsteken

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 17:32

-
Laatst bijgewerkt door honey007 op 13-11-24 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 17:37

op je 1e draf foto zet je je hand wat vast.. Probeer er op te letten dus Knipoog

Verder vind ik het zadel wat te groot voor je paardje.. Lijkt net alsof ze geen rug meer overhoudt Haha! Maar als jij het zelf maar lekker vind zitten en als t goed past?? Knipoog OK dan! Enne dressuurmatig.. Ja moet je vaker doen Lachen

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 10:30

mooie foto's, leuk dat het zadel bevalt!!
welke maat heb je hier op Mirei liggen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 11:03

Die laatste foto is mooi !!

Een Barefoot is qua uiterlijk ook niks voor mensen die het standaard Engels zadeltje gewend zijn... je moet daar eerst even overheen stappen , dat er nog heel wat andere types zadels zijn die er misschien wat eigenaardig uitzien maar wel heel wat voordelen hebben Lachen

Jammer van die "nijdige" oortjes inderdaad , maar ze loopt wel als een trein he , leuk hoor OK dan!

Het zadel op zich is echt niet te groot (maat 1 Knipoog ) , maar je ziet vooral het dekje natuurlijk en dat is wat groter dan het zadel.

Voor jezelf zou een maat 2 misschien fijner zijn , die is 5 cm langer over de rug en dus zo'n beetje even lang als de ruglengte van het dekje...

Of je kunt het harde vormdeel eruit halen en het voorboogje dan stevig opvullen met bvb. kussen / teddyberen-vulling , is heerlijk zacht en dan heb je ook geen last van het harde boogje tegen je dijbenen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 11:56

steffiej schreef:
om daar mee te rijde moet je nog geld bij krijgen!! maja dat is mijn mening!

Ach gut

[ontopic]Het lijkt me echt heerlijk rijden zo'n zadel, en wat fijn dat Mirei er ook zo heerlijk ontspannen onder loopt!

dagami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 12:34

obelix"]
op je 1e draf foto zet je je hand wat vast.. Probeer er op te letten dus Knipoog

Verder vind ik het zadel wat te groot voor je paardje.. Lijkt net alsof ze geen rug meer overhoudt Haha!
[/quote]
Dank je zal ik op letten!

Mirei heeft een hele korte rug waardoor elk zadel enorm lijkt Boos! Niet echt handig Tong uitsteken

[quote="Ireentjuh"]
welke maat heb je hier op Mirei liggen?
[/quote]
Dit is een maat 1 maar ik ben er al over uit dat ik voor mezelf een groter zadel nodig heb Bloos

[quote="pmarena schreef:
Of je kunt het harde vormdeel eruit halen en het voorboogje dan stevig opvullen met bvb. kussen / teddyberen-vulling , is heerlijk zacht en dan heb je ook geen last van het harde boogje tegen je dijbenen

Oh dat is wel een slim idee idd!
Ik twijfel nog even rustig verder... Haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:38

Een dag niet getwijfeld is een dag niet geleefd Tong uitsteken Knipoog

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:57

Het zadel lijkt idd heel groot, en je paardje heel erg klein Haha!. Maar het ziet er zeker heel ontspannen uit, en daar gaat het om .

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 14:10

Citaat:
om daar mee te rijde moet je nog geld bij krijgen!!

was het maar waar, dan was ik nu steenrijk *LOL*

Het ziet er lekker ontspannen uit, je paard loopt er lekker mee en dat is het belangrijkste, dat je er zelf ook nog lekker op zit, is mooi meegenomen!

Over het niet helemaal rechtop zitten: dat hebben veel mensen die voor het eerst op een Barefoot zadel zitten, er komen bij nogal wat mensen een keertje proberen en ik zie het steeds weer. Met een beetje experimenteren met de lengte van de beugels kom je al een heel end verder met rechtop zitten

Primula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:38

Ik heb ook ooit een barefoot een weekje op proef gehad maar heb er toch maar van afgezien om hem te kopen. Ik kon er niet goed mee overweg omdat ik vond dat mijn benen te ver naar achter kwamen te liggen, en daardoor weinig steun had Scheve mond . Had jij daar geen last van? Bij jou lijkt het er wel allemaal goed uit te zien.

kellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:02

wauw, echt een apart zadel! Ik vind hem niet echt mooi, maar ik kan nou ook niet zeggen dat ik hem lelijk vind, en uiteindelijk gaat het erom dat het lekker zit bij ruiter en paard!

en die dressuur: zucht Kwijl ging het bij mij maar zo makkelijk na zo'n tijd al niet meer gedressuurd te hebben Schijnheilig ziet er ontspannen uit!!

dagami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 19:47

smurf"]
Met een beetje experimenteren met de lengte van de beugels kom je al een heel end verder met rechtop zitten
[/quote]
Okay dan Lachen Kan ik zodra mijn eigen zadeltje er is lekker gaan uittesten (jaja, ik ben inmiddels uitgetwijfeld Haha!)

[quote="Primula schreef:
Ik kon er niet goed mee overweg omdat ik vond dat mijn benen te ver naar achter kwamen te liggen, en daardoor weinig steun had Scheve mond . Had jij daar geen last van?

Hmm nee daar had ik geen last van.... Maar misschien scheelt het dat ik bijna altijd zonder zadel rij en er dus al aan gewend ben om weinig steun aan mn benen te hebben Lachen