Candy's 1ste keer rijden onder de ruiter !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 17:50

Citaat:
Ook rijd je zonder cap op een jonge pony!!! En waarom moet ze gelijk de eerste keer onder het zadel nageven???

wil je aub eerst LEZEN ! Is niet mijn paard en ben IK niet dit is al de 3de keer dat ik dat moet zeggen het is het paard van me nicht en de lesgeefster die erop zit ik kan die toch zeker nie verplichten een cap te dragen he!
En Candy heeft al zadel opgehad en alles alleen nog geen bit omdat we meer nhs gericht werken dus met halster maar omdat mijn nichtje spring sport met der wilt gaan doen daarom nu langzaam aan een bitje lees en je hed het geweten. Sorry maar hier jaag ik me toch echt aan op hoor als je alles 3 keer moet typen

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 17:55

ik heb het normaal niet zo op tinkers Bloos
maar ik vind deze wel heel mooi Tong uitsteken
ziet er leuk uit !!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 18:05

TabeR schreef:
ik heb het normaal niet zo op tinkers Bloos
maar ik vind deze wel heel mooi Tong uitsteken
ziet er leuk uit !!

Ik vind het prachtige beesten Haha!

Verder vind ik Candy ook heel mooi, fijn dat het zo goed is gegaan

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:35

Blijft altijd leuk te zien zo'n eerste keer *LOL*

Vosje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:44

MissSisa schreef:
Eerste keer bitje in??? Waarom dan pas??? Volgens mij begin je een paard te trainen door, hoofdstel en longeren, dan het zadel en alles, dan een keer de ruiter erop. Ook rijd je zonder cap op een jonge pony!!! En waarom moet ze gelijk de eerste keer onder het zadel nageven???

Maar ik vind dat ze een leuk kleurtje heeft

Er zijn ook andere manieren om een paard in te rijden.. en ik heb een vermoede hoe de eigenaar dat bij dit paard heeft gedaan.. Als ik gelijk heb ik hoe ze deze heb in gereden vind ik het persoonlijk een hele goeie manier en ik denk dat het zelfs de veiligste manier is.. Je moet het alleen een keer zelf ervaren om het te geloven..

Ik vind het er erg goed uit zien zeker voor de eerste keer..

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 21:29

Citaat:
en ik heb een vermoede hoe de eigenaar dat bij dit paard heeft gedaan.. Als ik gelijk heb ik hoe ze deze heb in gereden vind ik het persoonlijk een hele goeie manier en ik denk dat het zelfs de veiligste manier is.. Je moet het alleen een keer zelf ervaren om het te geloven

Idd Roxxie Candy is op een "andere" manier behandeld ze heeft ook nog nooit aan de longe gelopen. Ondertussen zijn er idd al andere 'betere?' vind ik, manieren gevonden om paarden op een rustige stresloze manier in te rijden. Je ziet ook dat ze helemaal niet gestressd is dus klapperende teugels en jas uitdoen is voor haar geen probleem. of zou geen probleem mogen zijn.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:38

mooi paard zeg! Doet het goed voor de eerste keer! Maarre, ze heeft wel een erg lange staart vind ik (of lijkt dat maar zo) gaat ze er niet op staan?

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 22:19

Citaat:
Maarre, ze heeft wel een erg lange staart vind ik (of lijkt dat maar zo) gaat ze er niet op staan?

Dat klopt mijn nichtje had de staart bijknippen wat verwaarloosd de laatste tijd :s maar gisteren is de schaar erin gegaan. Hoewel we ze wel altijd erg lang laten kootholtes ongeveer maar hier is de staart idd veel te lang. Maar is dus al geknipt ondertussen.

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:33

Leuk paardje

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:37

ziet er super ontspannen uit!
echt leuk paardje,en ook leuk die oortjes naar voor!
ze heeft er echt lol in Lachen
super toch om zo je paardje in te rijden!
echt ziet er goed uit hoor!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 08:57

MissSisa schreef:
Eerste keer bitje in??? Waarom dan pas??? Volgens mij begin je een paard te trainen door, hoofdstel en longeren, dan het zadel en alles, dan een keer de ruiter erop. Ook rijd je zonder cap op een jonge pony!!! En waarom moet ze gelijk de eerste keer onder het zadel nageven???

Maar ik vind dat ze een leuk kleurtje heeft

Volgens mij gaat het hier wel over een ander soort van nageven dan dat jij denkt. Als ik het goed heb, gaat het over leren nageven op druk. Bvb je neemt het paard aan het halster en drukt het zachtjes naar beneden. Paard leert dat het geen tegendruk moet maken door te gaan hangen maar leert op druk te reageren door geen tegendruk te maken. Op die ene foto wordt het hoofd toch naar binnen "gedraaid". Ik denk dat daar de bedoeling is dat het paard op druk van die teugel leert om mee te geven. Natuurlijk reactie van een paard op druk is immers tegendruk geven en daar wordt dan op die manier aan gewerkt.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 10:23

OK dan! Bedankt Tijgertje. Wat je zegt klopt helemaal.zo leren we ze ook door druk op het hoofd bijvoorbeeld hun heefd tot aan de grond te bregen en daar te blijven of voor en achterhand weg te draaien.
ik denk dat het zo normaal geworden is voor me dat ik er echt niet meer bij stilsta dat het vreemd kan lijken. Knipoog

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:34

ziet er echt super uit! ik ga nu echt twijfelen of ik vip ook niet op de nh manier in ga laten rijden.. maar dat zien wel wel, hij is nu pas 2,5..

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 18:48

Ik heb er heel goede ervaringen mee. Op 2.5 begonnen wij wel al met plastick zakken, jassen en koorden. Niks speciaal hoor gewoon ze ermee borstelen en aaien enzo.