Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Silviabol schreef:sla alsjeblieft niet tegen zijn hoofd, das weer van voren. teugels los/naar voren, ruimte geven en aansporen. Werk inderdaad aan zijn rug (als het uit protest is voor werken) een hulpteugel lijkt me nutteloos.
kei gevaarlijk, dus dat wordt al niet vaak meer gedaan met hem. Nu is hij wel weer braaf. De eigenaar van het paard doet er eventing mee, en doet vaak galoptraining op het koerseplein bij ons.
gisteren wilden we passeren langs de poort , gewoon uitstappen, en hij wou er met heel stokken langs passeren, weer omhoog en draaien niets helpt, zweep niet, sporen niet, niets. als je slaat bokt hij terug en daar zit je dan, bokstijgerbok....Lusitana schreef:Ze vraagt wie er een slofteugel zou gebruiken. mijn reactie: Ik niet, want...
Ze vraagt niet om advies tegen steigeren, want ze weet heel goed wat ze dan moet doen. Voorwaarts rijden.

angelke schreef:Natuurlijk zoals gyzmo al aangaf eerst uitzoeken waarom hij steigert, is het iets medisch, moet dat eerst opgelost worden. Is het puur uittesten en verzet moet je vóor hij steigert(dus geconcentreerd rijden zodat je het snel voelt aankomen) hem naar voren zien te krijgen, desnoods met behulp van een persoon op de grond met longeerzweep.
crossmonster schreef:dan maar iemand met de zweep erbij in de bak, vooruit is de enige weg, niet omhoog of naar achteren

gyzmo schreef:Vraagt niemand zich dan af waarom het paard steigert? Ik lees alleen maar reacties dat ze het paard dan op alle mogelijke manieren naar voren slaan, maar ik zou er eerst eens achter komen waarom hij steigert.
Het is toch een vorm van protest, en een paard protesteert alleen maar als reactie op iets...
Lielle schreef:helemaal mee eens, maar ik zou dat niet doen TERWIJL hij op twee benen loopt. Dus eerst weer 4 voetjes aan de grond, naar voren en DAN gaan denken over het waarom.