Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
abigaillover schreef:Mooie foto's! leuke sokkendie heb ik ook
Hele leuke fjord, en sterk zo te zien?!
Majo schreef:Ik denk alleen dat als een paard zo'n gespierde nek heeft, hij simpelweg niet zo diep kan omdat ie dan zijn keel dichtknijpt.
siets schreef:Nou Bliksemluver, vergelijk dan het type dat Taco is, eens met Iris. Taco is meer het moderne type, Iris is nog echt het ouderwetse type. Kijk eens naar de hals van Iris, ik ben het wel een met Majo hoor, Trix heeft ook zo'n dikke hals, en die is ook heel moeilijk rond te rijden (rijd nu 10 jaar op haar), maar het is me nu eindelijk gelukt. Taco heeft echt niet zoveel massa als een fjord zoals Iris. Die is ongetwijfeld wat makkelijker rond te rijden.
Ik vind het mooie foto's, op de laatste foto's begint ze echt lekker te lopen.
Sjonniej schreef:
Ilkkah verzorgt ze om lekker te kunnen rijden (tenminste dat lijkt mij) dit rijdt er niet op om de pony stukken te verbeteren en verder te komen in de sport. En dat is wel de gedachte die Jolanda en Taaclover in hun achterhoofd hebben. Natuurlijk willen die ook lekker rijden, maar die willen ook graag verder komen met de wedstrijden etc. En dat is iets van Nathalie niet heeft. Ze wil der pony wel ontwikkelen, maar heeft niet dat beetje extra druk van de wedstrijden erachter staan.
bliksemluver schreef:Maar het ging toch juist om de bouw? over die nek? nou ik vind Guus er anders ook niet Luxe uitzien hoormaar dat kan aan mij liggen. Ik begrijp ook wel dat ze niet dezelfde dingen in haar achterhoofd heeft maar dacht dat dit puur nu draaide om die nek
bliksemluver schreef:Maar het ging toch juist om de bouw? over die nek? nou ik vind Guus er anders ook niet Luxe uitzien hoormaar dat kan aan mij liggen. Ik begrijp ook wel dat ze niet dezelfde dingen in haar achterhoofd heeft maar dacht dat dit puur nu draaide om die nek
Sjonniej schreef:
bliksemluver schreef:Ze is idd wel vooruit gegaan ja...
Vind het zowieso om te zien een heel leuk fjordje!
bliksemluver schreef:Ah dat boef achtige is en blijft natuurlijk wel een beetje fjord eigen, denk dat je dat er niet uitkrijgt ook. Maar ze hebben ook een hart van goud. en die combinatie maakt ze echt geweldig.
Het zijn echte pony's om lol mee te maken.
Ilkkah schreef:Idd,
ik ben het aan de ene kant met sjonniej eens,
fjorden zijn niet zo gebouwd op dressuur, tuurlijk heb je uitzonderingen,
als ze nagefelijk zijn vind ik dat gewoon goed, lekker lopen,
maar om nu te zeggen dat ze het ook niet kunnen is ook onzin
elk paard kan lopen, alleen de 1 is er wat beter voor gebouwd dan andere
bliksemluver schreef:Ja natuurlijk heb je uitzonderingen, maar tegenwoordig zie je van die luxe types die echt weinig fjord meer hebben vind ik.... Dat vind ik erg jammer. Maar ik heb wel een hekel aan conclusies dat fjorden niks zouden kunnen