Partout @ work met hackamore deel 2

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:05

Mooi paardje zeg
Mag nieuwschierige ik ook weten wat het mond/bitprobleem was Haha!?
Ziet er trouwens heel netjes uit Lachen

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 08:40

Voor degene die nieuwschierig zijn naar het probleem:
[VMR] Nieuw bitje (ivm tong oprollen) welke???
Dit is niet mijn topic maar dit doet meneer wel..
Ik heb hem gekocht met een hoofdstel waar een te klein bit aan hing (alles was ook uitgesleten).. Ik denk dat zijn velletje van zijn mondhoeken er een paar keer tussen hebben gezeten.. En dat hij ze op die manier ervan afhield.. En dat dat nu een tik is geworden.. De hackamore is om te kijken of hij er zo miss mee stopt.. Knipoog

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:12

mesastamp schreef:
het is maar een foto je was er toch niet bij... waarom moet bokt altijd alles wat geen standaard bit heeft commentaar bij leveren, de eigenaar weet vast wel hoe ze het moet gebruiken en het paardziet er super uit maar sorry dit bedoelde ik niet aanvallend!!! alleen komt het er rot uit misschien Bloos maar altijd als het over een slof gaat of over zoiets komen er zulke reacties...

Zeg, effe dimmen graag Tong uitsteken
Ik geef alleen maar aan hoe ik heb geleerd te rijden met een hackamore en wat ondersteund wordt door de info uit een goed bekend staand boek, niets meer en niets minder...

Ik begrijp heus wel dat niet iedereen op dezelfde manier rijdt/ les heeft gehad/ whatever.

Doortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:42

Ja, je hebt gelijk vind ik....ik heb ook met mijn IJslander met hackamore gereden...en de teugels moet je haast 'slap' hebben hangen...

niet zo kort vasthouden toen zij opsteeg! krijgt hij heel veel druk van op zijn neus Knipoog voor de rest ziet t er netjes uit hoor!:D

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:13

wat een leuk paardje kan mooi strekken

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:55

mesastamp schreef:
het is maar een foto je was er toch niet bij... waarom moet bokt altijd alles wat geen standaard bit heeft commentaar bij leveren, de eigenaar weet vast wel hoe ze het moet gebruiken en het paardziet er super uit maar sorry dit bedoelde ik niet aanvallend!!! alleen komt het er rot uit misschien Bloos maar altijd als het over een slof gaat of over zoiets komen er zulke reacties...

stel je niet zo aan!! ann geeft alleen aan op welke manier zij het geleerd heeft!! en de topicstarter legt daarna uit dat zij het ook op die manier doet, hop opgelost! geen problemen maken die er niet zijn joh!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 09:23

Doortjuh schreef:
Ja, je hebt gelijk vind ik....ik heb ook met mijn IJslander met hackamore gereden...en de teugels moet je haast 'slap' hebben hangen...

niet zo kort vasthouden toen zij opsteeg! krijgt hij heel veel druk van op zijn neus Knipoog voor de rest ziet t er netjes uit hoor!:D

Zal hier ook even uitleg bij geven..
Meneer is nl niet 1 van de makkelijkste en al helemaal niet met opstijgen.. Ik mocht blij zijn als hij bleef staan tot ik mijn been over het zadel had.. Knipoog Hij moet dus wel een beetje tegengehouden worden.. Nu moet ik toegeven dat op de foto lijkt of hij netjes wacht, maar dat is dus niet zo.. Tong uitsteken Daarbij zat de ketting te los en de scharen zitten al standaard heel laag, dus zoals ze op de foto staan zit er echt heel weinig tot geen druk op.. Knipoog
Moet er wel bij zeggen dat hij bij mij met opstijgen steeds langer wacht..

@ienna: Waarom reageer je daar dan zelf nog op..?! Ben het met je eens hoor en met mesastamp ook, maar je spreekt jezelf nu een beetje tegen.. Knipoog

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 13:22

Liesjuh schreef:
@ienna: Waarom reageer je daar dan zelf nog op..?! Ben het met je eens hoor en met mesastamp ook, maar je spreekt jezelf nu een beetje tegen.. Knipoog

hoezo spreek ik mezelf tegen dan??

Gentle_Giant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:13

ziet er best goed uit, ook wel ontspannen.. niet egt te strak mijn mening Lachen leuk beestje

teqil_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:16

leuk paardje hoor ziet er goed uit hoor Haha!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:09

Ik vind hem nog steeds erg gaaf jongens die Partout heeft zo'n leuke uitstraling zeg !! Echt een plaatje meiden, ik ben fan !!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:21

*Trots..!* Bloos Haha!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:21

Hij loopt fijn, maar ik vind dit een enge hack om engels mee te rijden. Ik zou je eentje met kortere scharen aanraden. Dit is wat mij betreft een typische western-hackamore die met doorhangende teugels gereden hoort te worden. Ik geloof je best als je zegt dat je geen druk hebt, maar vind dit toch nogal riskant. Zo te zien is het een vele malen sterker iets als je nodig hebt.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:36

Volgens mij houdt de ruiter gewoon een contactteugel, en aangezien dit paard nooit met een losse teugel gereden is denk ik dat hij een losse teugel ineens niet snapt.
Daarbij ziet het er imo erg ontspannen uit en het paard ziet er bovendien ook nog een uiters tevreden uit.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 16:31

Ik betwist de hand van de ruiter niet. Maar doe deze hackamore eens om je arm, kinketting vast, en test dan eens hoeveel druk een contactteugel nog geeft op de neus. Je kan het niet willen horen maar ik denk serieus dat dit geen geschikt middel is voor dit paard. Wat mij betreft is dit te vergelijken met een flink scherpe westernstang - die mogen ook absoluut niet met contactteugel gereden worden.

Sjoerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:43

Fijn dat ie zo goed loopt op de hackemore! Wel beter dat je ermee kan rijden nu die t bit even niet zo lekker vindt! Over een tijdje komt dat vast helemaal goed! Hij ziet er overigens al best ontspannen uit zo met dat "rare" ding op z'n neussie he!

noranoodle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 07:33

wat een leuk paardje zeg ik vond hem ook al zo leuk lopem met springen behalve het springen dan haha Tong uitsteken

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 10:24

Ziet er super mooi uit OK dan!

nuri_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 10:30

leipe beesje

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 14:16

mooi paard! Loopt heel netjes, goed ontspannen .

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:12

leuk paardje hoor! Haha! ziet er goed uit! Lachen
ff en vraagje: wat voor bodem ligt er in die bak? Verward

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:30

Tapijtsnipper.. Knipoog Werkt perfect en het rijdt super..

Dank je wel voor alle leuke reactie's!! Haha!