Tenen naar buiten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 19:00

Sylleke schreef:
Ja die foto's zijn van een tijdje geleden, dat gespannen gaat nu weer beter, alleen de tenen nog niet.
Op het zitten ben ik erg aan het letten, en dat gaat al vrij goed.

Kan ik dat af laten hangen mssn ook oefenen door zonder beugels te rijden?

Dat laatste is een hele goede Sylleke..Alleen moet je dan zorgen dat je je benen goed laat hangen, lekker soepel..En je bekken kantelt..Wat ook zou helpen is zonder zadel rijden als dat gaat...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 19:55

trix schreef:
Oi:)

Nou ik heb wel een tip alleen het is best wel een pijnlijke tip maar het helpt wel heel goed!

Doe strotouwtjes om je beugels en aan de singel vast,niet te los natuurlijk want dat helpt niet.
Het is wel pijnlijk en een beetje moeilijk opstappen,maar het helpt heel goed naar een paar keer rijden.

Veel succes verder.
Kus kim

Dit zou ik dus niet doen. Dit levert levensgevaarlijke situaties op!!! Hoe wil jij een bok oid uitzitten op deze manier???

Zonder beugels rijden helpt idd om meer te gaan zitten. Let er dan op dat je niet gaat knijpen met je boven benen, maar echt ontspannen gaat zitten. Probeer hierbij je zitbeenknobbels in het zadel te voelen en echt voor je gevoel heel diep in het zadel te gaan zakken. Blijf hierbij rechtop en voor je gevoel misschien iets achterover zitten. Ik weet niet hoe je houding nu is, maar op de foto's zit je iets naar voren.

Ik hoop dat je hier wat mee kan...

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 20:19

Ja, dat zou ik dus nooit doen, want ik ben vorig jaar van haar af gevallen en in de beugel blijven hangen. Ik heb niet voor neit veiligheidsbeugels aan geschaft .
Door de val had ik ook veel angst en ging ik naar voren zitten, dat moet ik nu dus weer afleren en de foto's van de vorige keer zagen er al beter uit.

Zonder zadel rijden doe ik ook wel eens, dus mssn moet ik dat maar wat meer doen dan Lachen en zonder beugels rijden. Ik ga het in elk geval volgende keer al eens proberen Lachen.
Dus benen lekker ontspannen laten 'hangen', op m'n kont blijven zitten en niet vastklemmen Knipoog.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:29

het lijkt er wel op dat jeje benen afsteekt en je hakken richting de buik van je paard draait.. ik zou inderdaad ook eens zonder beugels gaan proberen en je benen te laten hangen... tis lastig.. ik weet et ook niet precies maar succes Knipoog

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:59

ditchie schreef:
het lijkt er wel op dat jeje benen afsteekt en je hakken richting de buik van je paard draait..

Dacht k ook net al. Je hebt gewoon je onderbenen niet aangesloten. Probeer je kuiten eens met de binnenkant tegen de buik van je paard te houden. Ik denk (aan de foto's) te zien dat daar het probleem ligt, en niet zo zeer bij je voeten, want die zitten als het ware wel recht aan je onderbeen, alleen je onderbeen ligt dus gedraaid.
Uhhh is t nu nog te snappen Verward

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 21:03

Zo ongeveer Haha!.

Mssn dat het daardoor ook komt dat ik ze met doorzitten toch net iets beter op hun plaats houdt dan met lichtrijden, want dan duw ik als het ware de beugels ook naar buiten of niet? Lachen

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:06

Ik heb ook altijd mn tenen naar buiten. Je moet gewoon zorgen dat er ALTIJD iemand langs de kant staat die het elk rondje zegt, dan gaat het vanzelf over. En proberen je knie te laten zakken en te kantelen vanuit je heup, met een dressuurbeen rijden zegmaar. Klinkt heel ingewikkeld, is het in het begin ook maar het helpt echt. Gewoon steeds aan denken hoe je het wil hebben en bij jezelf controleren.
En proberen ook eens zonder beugels of zonder zadel te rijden, maar dan heb je wel veel kans dat je gaat klemmen en dat het erger word. Gewoon steeds op letten werkt het best

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 22:39

Sylleke schreef:
Zo ongeveer Haha!.

Mssn dat het daardoor ook komt dat ik ze met doorzitten toch net iets beter op hun plaats houdt dan met lichtrijden, want dan duw ik als het ware de beugels ook naar buiten of niet? Lachen

K denk dat je met lichtrijden steunt op de beugels. Dat je je dus vanuit je beugels omhoog duwt. Met doorzitten hoeft dat niet, dus kun je je benen ook meer af laten hangen, waardoor ze beter recht vooruit liggen. Probeer eens wat meer vanuit je knieen te lichtrijden in plaats van vanuit de beugels. K denk dat dat wel scheelt.

CrOsSgIrL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 17:53

ik heb het idd ook geleert door iemand langs te kant te hebben staan die me er steeds op wijst, zo leer je het toch echt het snelst hoor...
maar je moet gewoon proberen zo overdreven mogelijk met je tenen naar binnen te draaien en dat dan de hele tijd.. dan gaat het vanzelf over

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 18:04

mijn instructrice zei altijd dat het min of meer met de lenigheid te maken had. gewoon als je thuis achter de computer ofzo zit, aan het eten bent, proberen je knieen stil te houden, en met je voeten rondjes te draaien. zodat ze leniger worden.
ik had het in het begin ook. en nadat ik leren (harde) laarzen had gekocht werd ik ook erg in de goede richting geduwd, en die 2 dingen bij elkaar opgeteld, doe ik het nu bijna niet meer.

cadanslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:17

mijn instructrice zegt wel 10 x per les dat ik me tenen naar binnen moest houden....en op een gegeven moment zei ze dat het goed was..maar ik vond het heel raar voelen
toen heb ik geprobeerd dat rare gevoel de hele tijd vast te houden..maar dat ging niet altijd:n
dat is nu al een paar maanden geleden en ik krijg nog wel (bijna) elke week wat te horen, maar niet meer zo vaak Schijnheilig

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:18

Aanwennen dat je het telkens tegen jezelf zegt en steeds maar onthouden. Ook in het gewone lopen moet je erop letten hoe je de voeten plaatst!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 09:07

Bedankt voor alle tips.

Ik denk er wel aan, en er kan wel 20 man langs de kant gaan zitten zeggen je tenen, maar ik moest vooral weten wat ik eraan kon doen Lachen.

Ik denk dat ik gewoon te veel op m'n beugel sduw en meer moet lichtrijden vanuit m'n knieen. Het is me ook opgevallen dat ik dit eigenlijk altijd heb gedaan, dus heb het gewoon ook fout aangeleerd Scheve mond.

Maar als je iets kan aanleren, kun je het ook afleren Knipoog.

Dus nog eens bedankt allemaal.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 09:50

Sylleke het scheelt uberhaupt wel dat je weet wat er mis is. Dat is al het eerste begin! Ik heb er ook altijd last van gehad en heb het nu alleen nogmaar als ik spring en buiten heel hard aan het crossen ben (dus bij verlichte zit zegmaar)
Mijn leren laarzen hebben ook enorm geholpen maar dat is misschien een beetje te prijzig Haha!

Je kunt ook met net iets te lange beugels rijden, dat is een compromis tussen zonder en met beugels rijden.
Heb je trouwens een beetje platvoeten? (ik wel) je moet proberen op het buitenste van je voet te steunen en de binnekant iets omhoog te brengen. Dan je hak uitdrukkenen dan gaat je hak meer richting buiten en je tenen wijzen dan naar voren. Hoop dat je het snapt, beetje raar uitgelegd Bloos maar het hielp voor mij.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 10:37

Ik snap het wel hoor Knipoog.

Alleen jammer dat het zo een rotweer is dat ik niet kan oefenen Lachen.

gina1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:50

Bij mij was dat heel maf, ik heb dat ook gehad maar op de manege hebben ze me het afgeleerd *LOL* wel op een hele rare methode: ze deden touwtjes om de stijgbeugels en maakten die aan de singels vast het leek toen alsof ik met mijn voeten onder de buik bij elkaar kwam maar ze zaten gewoon netjes recht en ik kon ze niet meer naar buiten draaien Vingers aflikken groetjes gina

justicehcb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 20:10

je kan van die schuine stijg buigel bokjes kopen dat zou ook wel eens kunnen helpen en dat met die touwtjes helpt ook heel goed

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 20:33

gina1990 schreef:
Bij mij was dat heel maf, ik heb dat ook gehad maar op de manege hebben ze me het afgeleerd *LOL* wel op een hele rare methode: ze deden touwtjes om de stijgbeugels en maakten die aan de singels vast het leek toen alsof ik met mijn voeten onder de buik bij elkaar kwam maar ze zaten gewoon netjes recht en ik kon ze niet meer naar buiten draaien Vingers aflikken groetjes gina

Als wij dat ooit durven doen, vliegen we buiten Tong uitsteken !

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 21:02

Ja, ik ga mezelf niet lopen vastbinden, ik ben een keer in de beugels blijven hangen, dan ga ik het ook niet opzoeken door mezelf vast te binden Tong uitsteken.

Dat met je enkels naar buiten duwen en op de buitenkant van je voeten steunen hielp , al moet ik er wel constant op letten, ik voeld wel verschil . Nu nog de foto's afwachten Knipoog ('k Zie het ook altijd graag zelf).

Edit: Mssn wil de kerstman ook nog wel van die blokjes brengen Haha!.

Joyceie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:39

Dat probleem wat jij heb had ik ook altijd...
Je moet proberen je enkels naar buiten teduwen.
Je zal er in het begin wel spierpijn van hebben.
maar het staat wel een stuk beter
veel suc6 Knipoog

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 22:00

LuvdaTossa schreef:
Aanwennen dat je het telkens tegen jezelf zegt en steeds maar onthouden. Ook in het gewone lopen moet je erop letten hoe je de voeten plaatst!

Idd . Onder het rijden, gewoon continue herhalen. Of iemand erbij zetten. Of eventueel een bandje/cd/mp3-speler afspelen met tekst TENEN NAAR BINNEN, en dan 100 keer herhaald Haha! .

Het zal iig niet zo maar gaan, maar als je er een aantal weken, continue aandenkt, zul je merken dat het verbeterd.

Klukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 23:06

misschien hele domme tips maar...

je beugels een gaatje langer
probeer je benen ontspannen te laten hangen
probeer je kleine teen aan te spannen(hierdoor draai je je voet naar binnen)
en ga zo zitten dat je (denkbeeldig) als je paard onder je weg zou lopen jij op je voeten terecht komt

heel veel sucses!
Ik ben er ook nog mee aan het oefenen hoor Haha!

Iris

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 16:30

Je beugels vastbinden aan de singel wil ook nog wel is helpen Haha!
Dan voel je daarna pas echt hoe je ze normaal altijd houdt, want het doet echt pijn dan! Wat dat betreft zijn X-benen toch best handig... Knipoog