Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:loslaten, loslaten en loslaten
zeker ook nog eens als je een scherp inwerkend bit in hebt.
Je pony loopt helaas niet aan de teugel, maar in de krul.
Probeer je handen, netjes op 1 plek te houden, op een ontspannen manier.
Dus niet naar beneden drukken en vastzetten.
Kijk zelf waar je naartoe wilt, zoe zit je ook al meteen netter recht.
maak verder je pony goed aan het been.
dan hoef je je been ook niet naar achter te leggen voor een reactie, maar is je kuit indrukken voldoende.
Als je je pony dan beter voor het been hebt, zul je ook merken, dat de voorkant ook losser word.
succes
roos_numan schreef:leuke foto'smaare aan die pelham zitten toch maar 2 dingen waar je je teugels aan kunt makne hoe heb jij je teugels dan vast?, en z'n bit is niet zielig hoor, gebruik hem zlef ook en ik heb een stang. ze heeft echt een mooie bos manen
Anike schreef:Oke.. ze weet nu dat ze een hoop dingen moet verbeteren.
Ook ik rij wel is op Donna en weet hoe ze is.
Dat Madieke haar been op die foto's naar achter heeft liggen, is echt een moment opname. Zo als ik haar vaker zie rijden zie ik daar niks van terug.
Over het feit dat ze een pelham bitje gebruikt, deze gebruikt ze zoals ze al heeft gezegd alleen voor het buiten rijden. Mevrouw is dan namelijk nog wel eens sterk. Zo als ze dan in de bak rijd met dit bitje weet ze dat ze dus voorzichtiger moet zijn met haar handen. Als je goed kijkt naar de foto's zie je dat op misschien 2 foto's (wat een moment opname blijft!) de teugel echt strak staat. Maar daar in tegen op de andere foto's dus niet.
Madieke rij Donna zoals jij wilt, ik weet dat je haar eigelijk nooit met dit bit in de bak rijd!
En nogmaals... zoals Madieke heeft gezegd.. ze wil graag opbouwend commentaar, zullen we dan zo aardig zijn om niet alles steeds te herhalen?
en van de zomer een spring wedstrijd en toen was ik 1e tussen de paarden..

MissDonna schreef:Mietje:
Ik heb laatst een onderlinge wedstrijd bij mn zus op stal gehad was ik 3een van de zomer een spring wedstrijd en toen was ik 1e tussen de paarden..
Dus als mensen vinden dat ik niet kan "rijden" best .. maar anders zou ik geen 1e en 3e worden![]()
vind het echt een gaaf beest (kan ook leuk springen zag ik in je profiel)

Arnyek schreef:Op foto's 2, 3, 7 en 8 lijkt het of je haar erg terugwerkt in de mond en tegelijkertijd vooruit duwt. Probeer je teugels wat korter te nemen en je handen te "dragen" voor het zadel. Hou tevens je handen rechtop en je polsen iets gebogen, dan kan je goed meegaan met de beweging van haar mond/hoofd.
Kijk voor je uit en probeer iets meer te ontspannen op haar, het plaatje geeft zo een gespannen beeld.
Foto's zeggen ook niet alles en is een momentopname, maar zo zien deze foto's er voor mij uit.
En hoe was de buitenrit?