eerste dressuurles Nesio ( nubertus R x Ametist)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kwitnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 13:23

Lenn schreef:
wat een ramp Gaaaap

had ik ook al. Bloos
maar ben nog niet zo aan echte paarden gangen gewend dus ben nog wel eens uit evenwicht als hij ineens gek reageer op mijn been. maar word steeds beter.

( ik kijk eigenlijk nooit op foto's of ik op het goede been lichtreed)

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 14:21

kwitnie schreef:
( ik kijk eigenlijk nooit op foto's of ik op het goede been lichtreed)

nee idd haha maarja kritiek geven schijnt interessant over te komen ofzo, en dan moet je soms wel even ver doorzoeken als het er goed uit ziet Lachen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 15:10

Haha! Leuke foto's.. en wat glimt et paardje Bloos:D

kwitnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 15:57

Haha! en hij is nogwel geschoren ook. ( toen nog maar een week)

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 16:29

Wat een super leuk paard! Het ziet er echt heel goed uit! Leuke combi zijn jullie

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 16:49

Wat een leuk paardje! Beetje ielig nog, maar dat kan haast niet anders op die leeftijd he! Dat rood staat ook erg mooi, terwijl ik normaal geen fan ben van felle kleuren...

Over dat op het goede been rijden, je rijdt in principe licht om het paard te ontlasten. Je helpt hem ermee, door te gaan staan als het binnen achterbeen onder moet treden. Als je op dat moment juist gaat zitten, en dus op het verkeerde been rijdt, help je je paard er dus niet mee. Zeker jonge dieren kunnen daar dus eventueel niet zo fijn op reageren. Het is niet erg, het is alleen minder fijn voor je paard. Aan de andere kant wel een goede oefening, ik doe het af en toe expres bij mijn merrie, als oefening, en je merkt dat ze daar op blijven reageren.

kwitnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 15:58

dat wist ik al wel maar zoals ik zij is hij nogal onstabiel en door de ruimere passen die ik gewend was van mijn pony's ben ik ook nog wel is uit ballans.
Ik vind het trouwens maar een raar idee dat je het express gaat doen en dat het paard verschil merkt. Mijn Z pony ging er nooit raar van lopen maar ik vond het op een gegeven moment gek zitten als ik op het verkeerde been licht reed. Dus dat gebeurde toen ook nog maar zelden.

Maar toch ik zal er extra aan denken als ik een paard een rijdje rij voel ik het meestal ook wel.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:23

Wow Chantal! wat een lekker dier zo!!!!! En een super combi hoor! Jij op een echt paard!!!

Heel veel succes!!! Maar dat gaat zeker lukken denk ik

kwitnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 13:48

tanx Lachen

tizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:17

mooi paard!!!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:32

ik vind het echt een leukerd..!! Loopt mooi

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 20:01

Mooi paard hoor! *LOL* Ga je met dit paard ook SGW starten?

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 20:07

Zo jammer dat de foto's wazig zijn, want vindt jullie een hele mooie combinatie, het ziet er allemaal al heel ontspannen uit, dat beloofd wat voor de toekomst. Hou me aanbevolen voor een nieuwe fotosessie, een combinatie om van te genieten.

kwitnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 20:28

andrea16 schreef:
Mooi paard hoor! *LOL* Ga je met dit paard ook SGW starten?

Hyper! uit eindelijk wel maar ik mag pas eind volgend jaar starten doordat je pas mag gaan crossen als ze 5 zijn.
Maar wie weet kan ik volgend jaar Nijerbekoop mee doen in het B of L paarden. Maar dan moet hij er wel klaar voor zijn.

We hadden elkaar eigenlijk even moeten meeten tijdens Heino, Nijerbekoop of Hattem. Daar was ik ook. ( en jij ook zag ik in je profiel. Bloos )

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:05

Zoow Chantal wat ga jij hard! niet bij te houden zeg! Je doet het echt super! Vind het echt knap dat je zo'n jong beestje al zo goed hebt lopen!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:33

kwitnie schreef:
:):) uit eindelijk wel maar ik mag pas eind volgend jaar starten doordat je pas mag gaan crossen als ze 5 zijn.
Maar wie weet kan ik volgend jaar Nijerbekoop mee doen in het B of L paarden. Maar dan moet hij er wel klaar voor zijn.

We hadden elkaar eigenlijk even moeten meeten tijdens Heino, Nijerbekoop of Hattem. Daar was ik ook. ( en jij ook zag ik in je profiel. Bloos )

Ja, echt jammer! Ik heb je in Hattem nog wel gezien in de cross, op die combinatie opsprong, opsprong, afsprong.
En in Heino toen, toen je in de ring naast me moest (wat ik pas achteraf wist haha). Je weet wel, dat paard dat alle kanten op ging behalve de goeie Bloos! Haha!

kwitnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 17:22

andrea16 schreef:
Ja, echt jammer! Ik heb je in Hattem nog wel gezien in de cross, op die combinatie opsprong, opsprong, afsprong.
En in Heino toen, toen je in de ring naast me moest (wat ik pas achteraf wist haha). Je weet wel, dat paard dat alle kanten op ging behalve de goeie Bloos! Haha!

hmm niet opgelet eigenlijk Cool maar heb wel meerdere foto's gezien daarna op de site's. Ik weet wel dat er in Heino een was die wel hele lage punten had maar dat was bij mij in de ring.
Ik weet wel dat ik nog in de ring naar die van jou heb gereden voor ik de proef in moest en dat jij daar na er ook aan kwam op een vos. Je was toen al niet zo positief. Bloos

kwitnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 17:23

Rosalie123 schreef:
Zoow Chantal wat ga jij hard! niet bij te houden zeg! Je doet het echt super! Vind het echt knap dat je zo'n jong beestje al zo goed hebt lopen!

en dit is pas het begin Party!!

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 10:26

het ziet er al goed uit, maar zoals je al zegt, als je wat aan je zit doet dan ziet het totale plaatje er nog beter uit. succes verder!

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:17

Ziet er super uit.. leuk beestje ook!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 16:24

kwitnie schreef:
hmm niet opgelet eigenlijk Cool maar heb wel meerdere foto's gezien daarna op de site's. Ik weet wel dat er in Heino een was die wel hele lage punten had maar dat was bij mij in de ring.
Ik weet wel dat ik nog in de ring naar die van jou heb gereden voor ik de proef in moest en dat jij daar na er ook aan kwam op een vos. Je was toen al niet zo positief. Bloos

Haha, de punten vond ik nog meevallen, 147. Cool

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 16:28

wat een leuk paardje heb jij!!
zijnl euke foto´s Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 16:57

Jammer van de kwaliteit van de foto's, maar het paard is echt heel erg mooi! Hier gaan we nog veel van horen. Ik vind jouw houding helemaal niet zo beroerd hoor, zal best wennen zijn een paard. Nog heel veel succes verder en blijf vooral foto's plaatsen!

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 16:59

Gaat super he? Met Nescio *LOL* Lief diertje hoor, dit is een blijver of niet?

Jigger_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 17:10

Ziet er idd super uit ( had ook al eerder gereageerd dacht ik)

@ nettie: maar het is Nesio dacht ?

succes met je paardje Lachen