ff looke springen zonder zadel!!!!!!!1

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horsyandmiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 19:58

de pony heet pretty kitty is merrie van 13 jaar komt van loonopzand samen met lucky boy (en waren allebei nog niet volop geleerd) en ze stonden al 8 jaar bij ons

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 20:27

Sorry, ik vind dat Lenn wel gelijk heeft, waarom zonder zadel springen als je daarmee je pony gigantisch in de weg zit. Hij zal hierdoor misschien de lol in het springen verliezen en beginnen te weigeren.
Er zijn niet voor niets zadels uitgevonden.

horsyandmiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 20:32

Nou zij vind het wel leuk om te springen.. en zal ook niet weigeren en heeft het ook nog nooit gedaan.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 20:58

nikkigioa schreef:
Vergeet niet dat iedereen voor zichzelf rijdt en nooit voor het paard. Of je nu Z-dressuur rijdt of gewoon een beetje recreatief. Dus stop alsjeblieft met dit meisje afzeiken en laat haar een beetje lol hebben van haar pony. Ze huppelt zonder zadel over een balk, nou en! Ze geniet tenminste van haar pony. Dat beestje kan het makkelijk hebben hoor en vindt het misschien inderdaad zelfs leuk!!

het was niet als afzeiken bedoeld,
sorry als het wel zo overkwam Vriendjes zijn?

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:01

ik bedoel het ook niet als afzeiken alleen ik ben wel van mening dat als je zonder zadel gaat rijden je eerst goed evenwicht moet hebben en een goede houding. Iedereen rijd voor zichzelf maar je wil je paard lijkt mij ook niet belasten want ik denk dat iedereen lang plezier met zijn paardje wil hebben.

horsyandmiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 00:39

ik heb goed mijn evenwicht hoor en ree bijnja altijd zonder zadel omdat we geen zin hadden om met zadel te rijden want we moesten hem vervoeren op de fiets:P

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:10

sorry maar als je zo op je ponny zit is je evenwicht echt niet goed

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:26

Ik moet soms zonder zadel rijden van mijn instructeur, omdat daardoor je balans beter wordt. Maar ik ben het er wel mee eens, dat je wel een beetje fatsoenlijk moet kunnen zitten..

Maar ontopic ==> Ziet er leuk uit hoor. Als jij en je pony er maar lol in hebben, dan is het goed!

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:52

ik vind als zij en de pony maar lol hebben!

Terotalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 00:28

Vind ik ook wel maar het moet ook prettig zijn voor je pony.. maar op deze fotos kan ik niet echt goed zien hoe je zit

straycat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 02:16

Citaat:
Dus stop alsjeblieft met dit meisje afzeiken en laat haar een beetje lol hebben van haar pony. Ze huppelt zonder zadel over een balk, nou en! Ze geniet tenminste van haar pony. Dat beestje kan het makkelijk hebben hoor en vindt het misschien inderdaad zelfs leuk

hier ben ik het mee eens...
op die leeftijd moet je toch gewoon een beetje lol hebben met je pony en ze springt helemaal niet hoog dus de pony zal heus niet meteen vallen hoor..

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:39

zouden de "profs" onder ons er even rekening mee willen houden dat we ooit allemaal zo begonnen zijn?? of waren jullie al volleerde ankys toen je voor het eerst in het zadel zaten? nee, dat dacht ik ook. wees dus wat suptieler met je commentaar.

zeik die meid niet af maar vertel haar hoe ze het dat beter zou kunnen gaan doen. geeft dr wat tips waar ze wat aan heeft!

ik vind het leuke foto´s. ja, rijtechnisch is het dan misschien nog niet helemaal geweldig maar dat kan je allemaal nog leren.

groetjes,

suzanne

tizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:01

ik ben nu horsyandmiej de mensen die M of Z rijden die zaten toch ook niet meteen perfect en die pony waar jullie opzaten deed toch ook niet spontaan die piaf !!?

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:22

wat leuk Lachen
was je er niet afgevallen ?? denk et niet he? Lachen
leuk paardje hoor,, leuke combinatie Haha!

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:22

Ah wat een schattig ponytje Lovers Jamme dat hij is verkocht.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:27

tizzy schreef:
ik ben nu horsyandmiej de mensen die M of Z rijden die zaten toch ook niet meteen perfect en die pony waar jullie opzaten deed toch ook niet spontaan die piaf !!?

nee tuurlijk niet Scheve mond
die oefenden eerst ook met zadel, voordat ze zonder zadel gingen rijden Knipoog

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:31

tizzy schreef:

Ik snap niet zo goed wat dat ermee te maken heeft.
Ik rijd ook wel ooit zonder zadel hoor, en ook ooit nog zonder hoofdstel erbij (maar toen ging hij er van tussen haha)
Maar het viel me gewoon op dat iedereen tegenwoordig zonder zadel en hoofdstel springt en dat merkte ik even op en dat was geenszins als afkraken bedoeld maarja.....

teqil_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:32

leuke foto's hoor Haha!

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 19:17

haha ! dit is leuk! doet me denken aan mezelf vroeger met mn shetlanders...lekker scheuren door t bos , zonder zadel springen enzo ... en vet lachen als je eraf viel *LOL*