draver aan de teugel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 08:00

wat een onzin lees ik hier zeg...
Verward
een draver is gewoon een PAARD en kan net als elk ander paard aan de teugel worden gereden....

tenzij er ernstige medische problemen zijn, maar dat heeft absoluut niks met het ras te maken.

ik heb jaren dravers gereden, die sprongen en liepen op m2 nivo dressuur....

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 08:03

ik rijd ook op een draver, net ingereden, en loopt ook aan de teugel!
elk gezondpaard kan het!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:28

Is het dan niet zo dat een draver makkelijker vanuit zichzelf in galop aanspringt?
Ik heb verder geen verstand van dravers maar vroeg het me gewoon af Lachen

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:34

Die van mij springt vrijwel niet uit zichzelf aan in galop. Hij heeft er in ieder geval een hoek voor nodig, en dan nog gaat het eerst een paar keer mis.
IK probeer ook zo weinig mogelijk met hem te galopperen, het zit bijhem niet lekker, en hij valt dan makkelijker in galop terwijl ik hem hard wil laten draven.

labamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:49

als je een draver aan de teugel wilt moet je het omscholen dat kost tijd en geduld maar ik weet niet of dit slim is omdat ze nog actief is op de baan dat kan verwarrend worden en als ze het doet kan dit op de baan haar snelheid weg nemen omdat ze daar omhoog lopen en op de voorhand ik persoonlijk zou dan een keuze maken
omscholing heeft meestal ook alleen nut als je het konstant doet en nu zou je van haar verlangen de ene keer dit en de andere keer dat te doen?
het zal best wel kunnen maar het zal heel lastig zijn om haar dan overal op haar best te laten presteren