Rijproblemen en zelfvertrouwen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 18:14

melanie__b schreef:
Ik zou als ik jou was terug gaan naar een andere groep, je voelt je niet lekker in je nieuwe groep, en paardrijden is er voor je plezier! Zo is het natuurlijk niet leuk voor jou!

Dat lijkt me een goed idee, k rij namelijk in die les en annieliesje wat mijn vriendintje Ach gut tot ze besloot weg te gaan Knipoog . Zo slecht rijd annelies niet hoor. Mijn groep is idd duidelijk een paar niveau lager en wij zijn nog bezig om figuren goed te rijden enz. Ik denk dat je gewoon onzeker bent geworden om dat je wat achter loopt op niveau. En daarom op je tenen moet lopen om te bij te houden. Binnenkort kom ik kijken hoor anneliesje en ga eens kijken of het allemaal echt zo erg is Lovers

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 19:25

Even terugkomen op dat prikkelen. Welke ruiter denk je dat beter zijn best doet, die waar ik tegen zeg, "nou dat leek weer nergens op, als je niet beter kunt, kun je het beter laten", of waar ik tegen zeg, "dat was bijna goed, alleen moet je de volgende keer nog proberen om dit en dat voor elkaar te krijgen, op die en die manier..."
Maar goed, ik besef dat het een beetje off-topic is, ik wil alleen maar tegen TS zeggen dat het niet erg is dat je misschien (nog) niet zo goed bent als de rest van de groep en dat het aan de instructrice is om er voor te zorgen dat je het wel wordt. Dus voel je alsjeblieft niet schuldig of minderwaardig. Je bent vast niet voor niks overgegaan naar een betere groep!!!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 19:49

Dat hangt erg van de persoon en de situatie af, Lusitana. Ik denk dat verreweg de meeste mensen beter reageren op aanmoediging, maar soms werkt prikkeling ook, of zelfs beter. En als iemand de kantjes er opzettelijk van afloopt en je blijft aankomen met 'dat was bijna goed' werkt dat helemaal niet.
Zelfs ik heb me wel eens vreselijk ingespannen op school omdat een docent me vertelde te denken dat iets te moeilijk voor me was. (Dat-zullen-we-nog-wel-eens-zien!)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 19:58

Dat is wat anders. Ik heb het meer over afkraken. Jij over stimuleren. Tuurlijk werkt dat ook wel, maar niet bij iemand die onzeker is, zoals in dit geval. Dat is meer voor de strevers onder ons.
En ja, aan iemand die de kantjes eraf loopt vraag ik gewoon of hij/zij even mee wil doen of liever koffie gaat drinken...

liesjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 19:27

Nou ik heb wel het idee dat mijn instructrice de laatste tijd de HELE les aan mij aanpast... wat natuurlijk ook niet de bedoeling is he Haha!
maar even over die 'prikkeling', ik denk niet dat dat werkt in dit geval