mijn verzorgpaardje @work echt kijke..veel fotos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rowanlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 21:05

da kan ma ieder heeft zijn eigen mening...ze is heel altijd al heel erg aan het schudden dus moet haar omlaag zien te houden en daar doe ik gewoon veel moeite voor en soms een beetje verkeerd maar toen deze fotos werden gemaakt was ze ook behoorlijk heet!!

SandraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:10

nou ik vind dat rowanlover het super goed doet met trivje!!! Probeer zelf dat paard maar goed aan de teugel te rijden!!! valt echt niet mee... HEt is geen top paard... Ze is super lief en daar gaat het om!!!

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:14

Ellen misschien heb ik het wel al is gezecht maar je kijkt schuin naar beneden, je blijft naar het hooft kijken.
Zorg dat je recht vooruit kijkt.
Verder geldt voor jou en sandra hakken uitdrukken en beugels iets langer.

Probeer om trivvette eerst wat meer op de achterhand te laten lopen, en goed voorwaarts te houden.Dan zakt het hooft van zelf ook wel, blijf niet te hele tijd op het hooft letten, misschien kun je wat meer met je benen rijden in plaats van met je handen.

Ik vindt trouwens wel dat je op rtiv al een stuk netter rijdt dan in het begin! OK dan!

( Het meisje in het blauw is trouwens paardentrut @ bokt)

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:15

paardentrut schreef:
nou ik vind dat rowanlover het super goed doet met trivje!!! Probeer zelf dat paard maar goed aan de teugel te rijden!!! valt echt niet mee... HEt is geen top paard... Ze is super lief en daar gaat het om!!!

Makkenlijk is die niet nee Bloos !!

Rowanlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 21:36

nouj zeg zo moeilijk is ze niet maar ze is gewoon moeilijk met dat hoofd echt een gekloot met dat schudden vandaar ...

SandraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:37

jah da is ook.... Dat bedoelde ik toch???

Rowanlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 21:38

kan wel ach jaah

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:45

Vind het wel een leuk paardje, maar beetje weinig 'kont' zegmaar. Weinig bespiering bij de achterhand, wel weer een hele mooie hals. Idd hetzelfde als de rest zegt, maar dat komt wel goed als ze wat minder heet is Knipoog Grtz

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:01

Rowanlover schreef:
nouj zeg zo moeilijk is ze niet maar ze is gewoon moeilijk met dat hoofd echt een gekloot met dat schudden vandaar ...

Ja, dat bedoelde ik ook Haha! .

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:02

Rowanlover schreef:
da kan ma ieder heeft zijn eigen mening...ze is heel altijd al heel erg aan het schudden dus moet haar omlaag zien te houden en daar doe ik gewoon veel moeite voor en soms een beetje verkeerd maar toen deze fotos werden gemaakt was ze ook behoorlijk heet!!

Heb je haar gebit ale eens laten nakijken? Het kan ook zijn dat ze last heeft in haar mond, dan schudden paarden ookwel eens met hun mond.

en over dat "omlaag houden", ik weet niet hoe jij dat nu bedoelt, maar als je daarmee bedoelt dat je het met je teugels doet, dat is niet de bedoeling. Zo krijg je een gespannen paard dat "in de krul" wordt getrokken. Probeer je handen fijn open en los te houden, en zorg er in de eerste plaats voor dat ze fijn aan je been is(ze moet op een goed tempo lopen en als je reactie vraagt met je been moet je die ook onmiddelijk krijgen), en maak veel figuren en overgangen, tempowisselingen.. Dan gaat ze vanzelf wel lekker ontspannen lopen. Ze kan beter een beetje meer met haar neus vooruit lopen, maar met een ontspannen hand en impuls, dan dat ze met een strenge hand achter de teugel kruipt Lachen

Rowanlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 22:27

xKatleentjex schreef:
Heb je haar gebit ale eens laten nakijken? Het kan ook zijn dat ze last heeft in haar mond, dan schudden paarden ookwel eens met hun mond.

en over dat "omlaag houden", ik weet niet hoe jij dat nu bedoelt, maar als je daarmee bedoelt dat je het met je teugels doet, dat is niet de bedoeling. Zo krijg je een gespannen paard dat "in de krul" wordt getrokken. Probeer je handen fijn open en los te houden, en zorg er in de eerste plaats voor dat ze fijn aan je been is(ze moet op een goed tempo lopen en als je reactie vraagt met je been moet je die ook onmiddelijk krijgen), en maak veel figuren en overgangen, tempowisselingen.. Dan gaat ze vanzelf wel lekker ontspannen lopen. Ze kan beter een beetje meer met haar neus vooruit lopen, maar met een ontspannen hand en impuls, dan dat ze met een strenge hand achter de teugel kruipt Lachen

tjah hoe leg ik dat uit uhmm
nou ik wil haar dan vaak nog best los laten gewoon dat dat schudden minder is want hoe meer ik in dur mond zit vooral in stap dan hoe meer ze schud maar als ze eenmaal veel schud met het rijden en ik laat de teugels los dan blijft ze maar schudden(wel eens probeert) dus dan moet ik haar weer met mijn handen omlaag rijden want dan kan ik wel zo been geven maar ze loopt wel beter door en let beter op maar dat schudden blijft erger zijn maar het is ook gewoon een beetje dat mee gaan met de hand wat ik nog niet zo onder de knie heb en op dit moment ook niet echt wil lukken maarja....

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:58

Rowanlover schreef:
tjah hoe leg ik dat uit uhmm
nou ik wil haar dan vaak nog best los laten gewoon dat dat schudden minder is want hoe meer ik in dur mond zit vooral in stap dan hoe meer ze schud

Je moet ook nooit in haar mond zitten, dat is nooit de bedoeling, je handen moeten ten alle tijde zacht blijven Lachen
En nogmaals: Is haar gebit wel in orde? Dat kan ook een oorzaak zijn van het schudden.
Citaat:
maar als ze eenmaal veel schud met het rijden en ik laat de teugels los dan blijft ze maar schudden(wel eens probeert) dus dan moet ik haar weer met mijn handen omlaag rijden want dan kan ik wel zo been geven maar ze loopt wel beter door en let beter op maar dat schudden blijft erger zijn maar het is ook gewoon een beetje dat mee gaan met de hand wat ik nog niet zo onder de knie heb en op dit moment ook niet echt wil lukken maarja....

nogmaals hetzelfde: eerst kijken als het gebit in orde is(of misschien wel het bit zelf) en nooit gaan oplossen met je hand, dat is nergens goed voor Lachen

Rowanlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 23:09

ok

SandraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 23:14

trivs gebit is toch wel oke dacht ik, maarjah ik weet het niet zeker,....MOet je nar die van frits kijen:p dat is pas rot:p maarjah die is ook al 33.

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 23:16

Als ik jou was zou ik de neusriem een stuk hoger doen. Op deze manier kunnen er velletjes klem komen te zitten tussen het bit en de neusriem. De neusriem moet ongeveer 1 vinger onder het jukbeen? zitten.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:35

sorry amar ik vind t erg onvriendelijke foto's
aan de teugel rijden doe je door t paard van achter naa voren te rijden, met je been dus en een licht begrenzende hand, jullie hebben, en vooral de 1e die erop zit, veel te veel in jullie hand, t straalt echt alleen maar dwang uit.
ook op de foto's is goed te zien dat er veel te veel met de hand wordt getrokken.....

jullie hebben zeker geen les met dit paard?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:39

ik vind het een leuk paard Lachen maar je beredenering klopt niet zo. Hij kan best druk zijn, en dat je dan flink wat "paard"in je handen hebt, maar zodra je vriendin erop zit, oogt alles eigenlijk gelijk een stuk meer ontspannen, en zijn de teugels niet zo strak meer. Maar ach, gewoon blijven oefenen, dan komt het vanzelf goed. Probeer alleen niet alles steeds goed te praten hier, je vraagt commentaar, en die krijg je, dat is logisch. ipv zeggen "dit en dat want....." kun je vragen HOE je dat moet doen, en het proberen aan te nemen. Daar heb jij meer aan, en je verzorgpaard ook.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 11:26

hhmm ja ik vind het wel een leuk paard om te zien..maar probeer hem eerst van achteruit actief te rijden dan komt de ontspanning in de hals vanzelf en geeft die naar verloop van tijd wel na

_ilse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:25

ik vind het er een beetje opgekropt uizien.. ik heb tenminste altijd geleerd dat je je handen niet te dicht bij het zadel te houden goed je hakken uitdrukken en nooitt aan de teugels trekken om hem aan de teugel te rijden.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:40

Renske20 schreef:
sorry amar ik vind t erg onvriendelijke foto's
aan de teugel rijden doe je door t paard van achter naa voren te rijden, met je been dus en een licht begrenzende hand, jullie hebben, en vooral de 1e die erop zit, veel te veel in jullie hand, t straalt echt alleen maar dwang uit.
ook op de foto's is goed te zien dat er veel te veel met de hand wordt getrokken.....

jullie hebben zeker geen les met dit paard?

Eindelijk........... OK dan!

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:54

Ik vind het een leuk paard.. Maar vind het er niet ontspannen uit zien.
Vooral bij de eerste die op het paard zit..

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:59

Bij je vriendin loopt hij een stuk beter dan bij jou. Kijk bijvoorbeeld eens naar het verschil in de lengte van de passen. Probeer eerst de motor aan de praat te krijgen en hem lekker voorwaarts te rijden, daarna pas aan de voorkant gaan sleutelen. In de krul rijden is niet het belangrijkste, op deze manier is het de niet juiste en zeker niet prettig voor het paard.

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 13:07

.
Laatst bijgewerkt door onbekend2 op 03-09-24 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 13:09

RianneFlippo schreef:
Mensen, een reactie is idd waar rowanlover om vraagt, maar 10 keer dezelfde reactie is toch niet nodig? Ik denk dat ze het nu wel weet waar de fout zit.... toch?

Het gaat niet om goed of fout, we zitten hier op een forum en op een forum mag iedereen zijn mening geven (binnen de perken natuurlijk).

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 13:32

.
Laatst bijgewerkt door onbekend2 op 03-09-24 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt