Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rowanlover schreef:da kan ma ieder heeft zijn eigen mening...ze is heel altijd al heel erg aan het schudden dus moet haar omlaag zien te houden en daar doe ik gewoon veel moeite voor en soms een beetje verkeerd maar toen deze fotos werden gemaakt was ze ook behoorlijk heet!!
xKatleentjex schreef:Heb je haar gebit ale eens laten nakijken? Het kan ook zijn dat ze last heeft in haar mond, dan schudden paarden ookwel eens met hun mond.
en over dat "omlaag houden", ik weet niet hoe jij dat nu bedoelt, maar als je daarmee bedoelt dat je het met je teugels doet, dat is niet de bedoeling. Zo krijg je een gespannen paard dat "in de krul" wordt getrokken. Probeer je handen fijn open en los te houden, en zorg er in de eerste plaats voor dat ze fijn aan je been is(ze moet op een goed tempo lopen en als je reactie vraagt met je been moet je die ook onmiddelijk krijgen), en maak veel figuren en overgangen, tempowisselingen.. Dan gaat ze vanzelf wel lekker ontspannen lopen. Ze kan beter een beetje meer met haar neus vooruit lopen, maar met een ontspannen hand en impuls, dan dat ze met een strenge hand achter de teugel kruipt
maarja.... Rowanlover schreef:tjah hoe leg ik dat uit uhmm
nou ik wil haar dan vaak nog best los laten gewoon dat dat schudden minder is want hoe meer ik in dur mond zit vooral in stap dan hoe meer ze schud

Citaat:maar als ze eenmaal veel schud met het rijden en ik laat de teugels los dan blijft ze maar schudden(wel eens probeert) dus dan moet ik haar weer met mijn handen omlaag rijden want dan kan ik wel zo been geven maar ze loopt wel beter door en let beter op maar dat schudden blijft erger zijn maar het is ook gewoon een beetje dat mee gaan met de hand wat ik nog niet zo onder de knie heb en op dit moment ook niet echt wil lukkenmaarja....

maar je beredenering klopt niet zo. Hij kan best druk zijn, en dat je dan flink wat "paard"in je handen hebt, maar zodra je vriendin erop zit, oogt alles eigenlijk gelijk een stuk meer ontspannen, en zijn de teugels niet zo strak meer. Maar ach, gewoon blijven oefenen, dan komt het vanzelf goed. Probeer alleen niet alles steeds goed te praten hier, je vraagt commentaar, en die krijg je, dat is logisch. ipv zeggen "dit en dat want....." kun je vragen HOE je dat moet doen, en het proberen aan te nemen. Daar heb jij meer aan, en je verzorgpaard ook. Renske20 schreef:sorry amar ik vind t erg onvriendelijke foto's
aan de teugel rijden doe je door t paard van achter naa voren te rijden, met je been dus en een licht begrenzende hand, jullie hebben, en vooral de 1e die erop zit, veel te veel in jullie hand, t straalt echt alleen maar dwang uit.
ook op de foto's is goed te zien dat er veel te veel met de hand wordt getrokken.....
jullie hebben zeker geen les met dit paard?
RianneFlippo schreef:Mensen, een reactie is idd waar rowanlover om vraagt, maar 10 keer dezelfde reactie is toch niet nodig? Ik denk dat ze het nu wel weet waar de fout zit.... toch?