BessjeDatje schreef:ja , als ie niet op je been is klop dan is door ! hij moet wel gehoorzamen he ! met door kloppen bedoel ik eens met je 2 benen doorkomen , sporen dienen niet voor versnelling ! ze dienen voor de gehoorzaamheid en voor versnelling gebruik je altijd je been en nooit sporen ! je moet ook niet blijven prikken met je sporen , nee wees duidelijk ! 1 keer hard en laat hem dan met rust ! beloon hem ook als hij luitsert ! En cissie anky gebruikt dit ook , heb ik onlangs gelezen :p
x amelie
Dat geloof ik meteen hoor, dat anky dat gebruikt (al vind ik een stukje ergens lezen iets anders dan iemand in de praktijk aan het werk gezien hebben, anders kun je nog altijd je eigen interpetatie erin geven).
Die gebruikt en doet wel meer waar ik niet achter sta en mijn twijfels bij heb, niet omdat ik nou o zo goed kan rijden, dat niet, maar ik ben geen dombo als het aankomt op kennis in het algemeen.
Dat het makkelijk is om op andere commentaar te geven en vooral op iemand die het hoogste rijd in de dress, weet ik, maar er zijn grenzen wat mij betreft.
Anky gaat voor het RESULTAAT, de weg ernaar toe is minder van belang.
Maar goed daar gaat het nu niet over.
Ik ben iemand die de weg ernaar toe soms nog belangijker vind dat het resultaat, sporen zijn niet voor de Gehoorzaamheid maar voor het verfijnen vd hulpen, dat is nu al vaker gezegt!!!
Dat vele hun eigen invulling hieraan geven bewijzen vele sportpaarden helaas wel.
Dat zijn paarden die je op een buitenrit ook niet zonder spoor kunt rijden, dat zou niet mogen.