HELP Wie kan ons helpen, wij weten het niet meer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:57

een oudere brave pony kopen, of naatr de manege , als ze echt zelf weer durft wil rijdt ze wel weer.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:52

Ik zou zeggen verkoop je huidige pony en koop een ouder leer paard. MAAR: als je dochter al te zeer gehecht is aan jullie huidige pony zou ik ook voor jullie oplossing kiezen.
Ik zou wel proberen of jullie je dochter niet zover kunt krijgen om ondertussen jullie eigen pony wilt blijven rijden (bijv eens per week) terwijl hij 'getemd' wordt. Anders wordt de drempel om weer op de pony te stappen hoger en hoger. en dat is nu net wat je niet wil.

Tessalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 16:22

Ik wil jullie even op de hoogte stellen hoe het nu gaat. Melissa rijd nog steeds op Tessa. Al hoewel we er voor kiezen om Tessa een tijdje ergens anders neer te zetten en haar door iemand anders, een meer ervaren rijder, te laten rijden en Melissa zo weer vertrouwen te laten krijgen. We weten we zijn er nog lang niet, maar we zullen er alles aan doen om Melissa haar zelfvertrouwen weer terug te geven en te zorgen dat ze plezier blijft houden in het paardrijden. En mocht het dan allemaal nog niet lukken dan zullen we Tessa met pijn in ons hart, want echt ze is heel lief en heeft een ontzettend goed en lief karakter, toch verkopen en een oudere pony weer kopen. ( Ook moet Melissa haar eigenwijsheid aan de kant zetten en luisteren naar ons)

TurboBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:21

Tessalover schreef:
Onze dochter is ongeveer 2,5 week geleden van onze pony afgevallen en nu durft ze er niet meer op Huilen . De pony is 4 jaar en kent nog niet veel. Een tijdje geleden hebben we haar veulen laten afwerpen. Ze was al wat "nukkig" en is dat nu nog steeds. Het is eigenlijk groen met groen. Ze is het vertrouwen helemaal kwijt. Zowel in haar zelf als in de pony. We proberen nu van alles, maar het lukt ons niet. We zijn radeloos. We hebben zelfs al een afspraak staan om Tessa een tijdje ergens anders te stallen en dat ze op een andere wat oudere pony gaat rijden om haar vertrouwen terug te krijgen, maar of dit helpt weten we niet. Wie heeft er goede tips voor ons of kan ons zeggen wat we moeten doen. Het geduld is een beetje op. We hebben namelijk het idee dat ze er zelf niet zo veel aan doet en al met het idee ik val er af, het lukt me niet, ik kan het niet, enz. naar de pony toe gaat. En als het goed gaat zeggen zowel wij als anderen het maar het heeft geen effect. PLEASE HELP ONS.

Bedenkt eerst de reden: Hoe komt het dat ze eraf is gevallen? Dan kun je haar uitleggen wat er mis is. Dan weet ze ook waarom het is gebeurd, en dat het niet zomaar is. Verder moet je iemand zoeken die goed kan rijden, en kijk of er met die persoon niks gebeurd als die erop rijd. Dan kan je je dochter later laten kijken hoe braaf haar paard is geworden.
Bouw het later rustig op. Stapbewegingen zijn ook goed voor je paard, dus kun je makkelijk je dochter op het paard laten zitten, terwijl iemand het paard begeleidt. Als ze dat stappen eenmaal vetrouwd, durft ze op gegeven moment wel in draf, en later in galop. Doe het net zolang aan de hand zoals zij wil. Laat haar af en toe los, totdat zij zegt dat ze liever heeft dat iemand het paard vasthoud. Op gegeven moment krijgt ze haar vertrouwen terug en wil ze steeds meer en meer.

Veel suc-6! OK dan! en bedenk dat je dochter het paard liever niet naar een nieuwe eigenaar ziet gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 15:59

Ten eerste komt bij mij op van waarom in vredesnaam een jonge pony gekocht voor dat kind?
Ten tweede als ze neit meer wil rijden..ik zou gewoon zoiets hebben van:pony verkopen, die is ergens anders beter af en dr laten stoppen. Als ze wil kan ze altijd nog weer beginnen toch (buiten mijn mening dat ik vind dat een "groen" kind zowiezo geen eigen pony zou meoten krijgen)

TurboBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:06

Ik ben het ook wel eens met Fellor, als ik eerlijk ben.

Tessalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 19:08

Fellor schreef:
Ten eerste komt bij mij op van waarom in vredesnaam een jonge pony gekocht voor dat kind?
Ten tweede als ze neit meer wil rijden..ik zou gewoon zoiets hebben van:pony verkopen, die is ergens anders beter af en dr laten stoppen. Als ze wil kan ze altijd nog weer beginnen toch (buiten mijn mening dat ik vind dat een "groen" kind zowiezo geen eigen pony zou meoten krijgen)

Boos! Vind je niet dat dat een keuze van ons is. By the way helemaal groen is ze niet, want ze heeft eerst 2,5 jaar op les gezeten en toen pas een eigen pony. Vertel mij eens waarom de pony ergens anders beter af is Boos! . Je komt op mij over dat wij de pony niet goed verzorgen c.q behandelen en dat is dus beslist niet waar. Het kan dan wel een pony zijn maar het is echt niet zo dat wij het beestje zomaar wegdoen. Ten eerste is mijn dochter stapel met dat beestje en ten tweede wil ze haar zelf niet kwijt. Dus als je alleen antwoord geeft, omdat je denkt dat je het beter weet houdt dan maar op. Het gaat in ieder geval de goede kant weer op en dan wordt de moeite die wij er in steken beloont.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 09:32

Mijn dochter was dan ook "groen" toen ze haar pony kreeg en dat gaat wel erg goed.
Het is ook geen kind wat veel lef heeft dus een beetje mazzel met de pony zit er ook bij.
En zomaar een pony verkopen zou ik ook niet kunnen, er zit meer bij dan alleen maar kunnen rijden.
Liefde voor het beest bijvoorbeeld.
Wij hebben een pony waar we in het begin niet eens van wisten of er ooit nog op gereden kon worden maar mijn dochter was zo weg van haar dat we het toch hebben gedaan.
Maar als je jong bent ben je nog wat stelliger in je mening dan wanneer je wat ouder wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 11:03

Tessalover schreef:
:( Vind je niet dat dat een keuze van ons is. By the way helemaal groen is ze niet, want ze heeft eerst 2,5 jaar op les gezeten en toen pas een eigen pony. Vertel mij eens waarom de pony ergens anders beter af is Boos! . Je komt op mij over dat wij de pony niet goed verzorgen c.q behandelen en dat is dus beslist niet waar. Het kan dan wel een pony zijn maar het is echt niet zo dat wij het beestje zomaar wegdoen. Ten eerste is mijn dochter stapel met dat beestje en ten tweede wil ze haar zelf niet kwijt. Dus als je alleen antwoord geeft, omdat je denkt dat je het beter weet houdt dan maar op. Het gaat in ieder geval de goede kant weer op en dan wordt de moeite die wij er in steken beloont.

Het spijt me zeer, maar je zet hier eent opci neer waarin mensen hun mening mogen geven en mijn mening is dat ze beter over een paar jaar weer een pony kan nemen. Sorry maar blijf bij mijn mening, als je 2,5 jaar op een manege rijdt sta je nog absoluut aan de bodem van de ladder qua kennis dus werkt het enit zelf een groene pony te hebben. En de reden dat ik bedoel dat ie ergens beter af is is dat ik bergeep dat jullie nu problemen hebben met het berijden enzo van de pony en de pony kan dan toch beter ergens anders elkker aan het werk? Ik bedoel, tuurlijk si ze gek op die pony, maar dat si ze straks ook weer o een andere pony en IMO werkt het neit iemand tegen de zin te laten rijden op een pony gezien dat alleen maar de wil om paard te rijden de grond in boort en voreg of laat zal ze toch weer moeten gaan rijden. Twijfel er verder niet aan dat jullie het beste voor hebben met het beestje.
En ja het IS ook jullie keuze, ik geef alleen mijn MENING.