Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Tessalover schreef:Onze dochter is ongeveer 2,5 week geleden van onze pony afgevallen en nu durft ze er niet meer op![]()
. De pony is 4 jaar en kent nog niet veel. Een tijdje geleden hebben we haar veulen laten afwerpen. Ze was al wat "nukkig" en is dat nu nog steeds. Het is eigenlijk groen met groen. Ze is het vertrouwen helemaal kwijt. Zowel in haar zelf als in de pony. We proberen nu van alles, maar het lukt ons niet. We zijn radeloos. We hebben zelfs al een afspraak staan om Tessa een tijdje ergens anders te stallen en dat ze op een andere wat oudere pony gaat rijden om haar vertrouwen terug te krijgen, maar of dit helpt weten we niet. Wie heeft er goede tips voor ons of kan ons zeggen wat we moeten doen. Het geduld is een beetje op. We hebben namelijk het idee dat ze er zelf niet zo veel aan doet en al met het idee ik val er af, het lukt me niet, ik kan het niet, enz. naar de pony toe gaat. En als het goed gaat zeggen zowel wij als anderen het maar het heeft geen effect. PLEASE HELP ONS.
Fellor schreef:Ten eerste komt bij mij op van waarom in vredesnaam een jonge pony gekocht voor dat kind?
Ten tweede als ze neit meer wil rijden..ik zou gewoon zoiets hebben van:pony verkopen, die is ergens anders beter af en dr laten stoppen. Als ze wil kan ze altijd nog weer beginnen toch (buiten mijn mening dat ik vind dat een "groen" kind zowiezo geen eigen pony zou meoten krijgen)
Vind je niet dat dat een keuze van ons is. By the way helemaal groen is ze niet, want ze heeft eerst 2,5 jaar op les gezeten en toen pas een eigen pony. Vertel mij eens waarom de pony ergens anders beter af is
. Je komt op mij over dat wij de pony niet goed verzorgen c.q behandelen en dat is dus beslist niet waar. Het kan dan wel een pony zijn maar het is echt niet zo dat wij het beestje zomaar wegdoen. Ten eerste is mijn dochter stapel met dat beestje en ten tweede wil ze haar zelf niet kwijt. Dus als je alleen antwoord geeft, omdat je denkt dat je het beter weet houdt dan maar op. Het gaat in ieder geval de goede kant weer op en dan wordt de moeite die wij er in steken beloont. Tessalover schreef::( Vind je niet dat dat een keuze van ons is. By the way helemaal groen is ze niet, want ze heeft eerst 2,5 jaar op les gezeten en toen pas een eigen pony. Vertel mij eens waarom de pony ergens anders beter af is. Je komt op mij over dat wij de pony niet goed verzorgen c.q behandelen en dat is dus beslist niet waar. Het kan dan wel een pony zijn maar het is echt niet zo dat wij het beestje zomaar wegdoen. Ten eerste is mijn dochter stapel met dat beestje en ten tweede wil ze haar zelf niet kwijt. Dus als je alleen antwoord geeft, omdat je denkt dat je het beter weet houdt dan maar op. Het gaat in ieder geval de goede kant weer op en dan wordt de moeite die wij er in steken beloont.