Paardje(Palomino) wat ik ben gaan uittesten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirchi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:58

leuk paardje

ik heb ook een palomino , diej van jou lijkt wel een beetje op diej van mij...

weetje toevallig ook wat voor afstammeling die heeft??

ziet er leuk uit jullie tweetjes

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:20

Ze ziet er nu niet goed uit maar met de juiste training en voeding kan het een leuk paardje worden denk ik

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:24

Het is ook niet echt mijn type paard, en nu zal goed voer en goede training wel een heleboel oplossen.
Ze is nu idd aan de iele kant, misschien dat we over een half jaar allemala kwijlend je foto's aan het bekijken zijn.

Ze lijkt wel wat overbouwd of lijkt dat door de foto's?

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 01:12

ooh wat leuk, ze lijkt een beetje op ons creole alleen is ze wat groter (zou beter zijn voor mij :p)
hopelijk wordt het wat met die springles! succes !!!

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 08:13

dit is dus het zelfde paard alleen dan in de zomer en als er wat meer mee gewerkt word Knipoog

Afbeelding

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 10:43

Zo op die laatste foto ziet ze er heel anders uit! Veel minder ielig... Ik denk dat t met wat training best nog n aardig beestje wordt.
Iig veel plezier op springles en met het vinden van je juiste paardje! Knipoog

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:24

Ik vind haar op deze foto nog steeds geen leuk type (maar dat is mijn mening), maar ze ziet er al een stuk beter uit en mooier! wat een verschil joh.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 14:03

wow ik vind haar wel heel mooi op de laatste foto!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 14:25

ik vind het een léuk beestje, zeker op de laatste foto.
en denk dat je je veel meer moet laten leiden door hoe ze zich gedraagt bij het rijden (voor alles wat je er mee wil) dan hoever ze nu al staat! met een (nu nog) ieler beestje met de juiste ingesteldheid en een leuk karakter kan je zeker zover komen als met een prachtig sporttype waar het misschien voor de rest minder mee klikt Knipoog .

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 14:30

Totaal ander beestje zo op die foto!
Veel mooier en aansprekender vind ik!

FF offtopic, sorry.
Moest nl beetje gniffelen om deze opmerking
Navidad schreef:
mag ik zeggen dat ik hem echt een beetje aan de iele kant vind? Het zou niet mijn paardje zijn

Vooral omdat Navidad zelf ook zo'n schraal (door omstandigheden) paardje heeft.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 14:37

Sorry hoor, maar als ik het zo hoor zijn jullie wel heel erg prestatiegericht hoor. Niet iedereen wil een paard dat direcht in de M gegooid kan worden.

Mijn paardje was er nog veel erger aan toe toen ik hem kocht, maar de klik was er gewoon! En nu, een jaar later zijn we L ! Zolang het paard geen (ernstige) lichamelijke gebreken heeft ...

Helemaal niet aanvallend bedoeld maar als ik jullie zo hoor...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:18

Op de laatste foto ziet ze er zeer zeker hardstikke goed uit (en spreekt het me meer aan). Dus als ze gezond is en de klik is er....... Zou ik zeggen heb je toch een machtig paardje!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:24

zo, had die laatste foto er maar meteen bijgezet, dat had een hoop rare blikken de wereld uit geholpen Lachen . Vind het op de laatste foto zeker een leuk dier! Heel anders dan op de eerste foto´s. Het is natuurlijk ook winter, de kleur is anders. Maar daar vind ik het paard wat ingevallen.... lijkt ouder dan 5 eerlijk gezegd Lachen

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:44

Jouw paard spreekt me niet erg aan. Maar als je haar koopt hoop ik dat je er heel veel plezier van hebt!!!

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:48

Wat heeft ze een lief koppie!
Ik vind 't wel een lieverdje Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:54

MissSisa schreef:
Jouw paard spreekt me niet erg aan. Maar als je haar koopt hoop ik dat je er heel veel plezier van hebt!!!

geen enkel paard spreekt jou aan Clown

die laatste foto zeg Lachen daar vindk der echt mooi!
die eerste vind ik niet zo leuk Bloos
hoop voor je dat t klikt! want op die laatste ist echt een pracht paardje. Lachen
veel succes!

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:03

Ik vind het een heel mooi paardje,zelfs op de eerste foto's.Als ze wat bespierder is,is het een prachtpaard,zoals op de laatste foto.Ik vind de kleur ook heel mooi.

Alleen vind ik het wel een beetje raar.Je kent dit paardje pas zeg je,en je hebt er nog maar één keer op gereden ?
En dan ga je al het veld met haar in én springen ? Als er niemand bij is in dat veld enzo,vind ik het toch een beetje riskant hoor...Helemaal als je het beestje niet kent... Verward

Niet aanvallend bedoeld hoor Haha! Heel leuk paardje heb je daar !

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 20:42

Skaterke_89 schreef:
Ik vind het een heel mooi paardje,zelfs op de eerste foto's.Als ze wat bespierder is,is het een prachtpaard,zoals op de laatste foto.Ik vind de kleur ook heel mooi.

Alleen vind ik het wel een beetje raar.Je kent dit paardje pas zeg je,en je hebt er nog maar één keer op gereden ?
En dan ga je al het veld met haar in én springen ? Als er niemand bij is in dat veld enzo,vind ik het toch een beetje riskant hoor...Helemaal als je het beestje niet kent... Verward

Niet aanvallend bedoeld hoor Haha! Heel leuk paardje heb je daar !

natuurlijk is er iemand bij Knipoog haar baasje gaat zelf mee op een ander paard en dan nog een vriendin van haar gaat ook mee Lachen ze had het zelf voor gesteld Lachen

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:07

ik ga volledig akkoord met meialuna Tong uitsteken
hihi palominotjes zijn zoooooooo mooi
heb ook een palomino pony gehad (foto's in profiel)

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:08

MissSisa schreef:

Nee dat verbaast me niks....

Ik vind het al een veel leuker paardje op de laatste foto

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:49

Hoi,

Ik denk dat je goed moet weten waar je aan begint. weet niet hoe oud het paard precies is. Maar het is handig even te bedenken hoe je dit gaat aanpakken. Het paard ziet er niet uit alsof ie gewoon bij elkaar gereden is. Dat wil dus zeggen dat hij ook moeite zal hebben met het vinden van de ontspanning wanneer hij wel naar beneden gereden wordt. Verder denk ik dat ie wel wat meer vet op zijn lijf mag hebben.. Maar goed daar is aan te werken natuurlijk. En als je hem koopt zou ik eerst dressuurmatig even gaan knutselen en daarna het springen erbij pakken. Zijn bespiering is wat mager dus hier zal je goed aan moeten gaan werken voor je er wat van kan verwachten..

Vind het wel een heel leuk paardje om te zien.

Veel succes ermee Lachen Groetjes joyce

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:59

Sorry hoor, maar die opmerkingen
Hoeveel mensen op bokt, hebben we niet een verwaarloosd paard gekocht, en lopen nu M2, (of andere hoge klasses). Paard ziet er inderdaad nog niet uit als moeders mooiste, maar wat goede voeding en spieren al wel een paard niet kunnen veranderen. En het is winter, dan zien niet alle paarden er op zu'n mooiste uit door een dikke wintervacht.
Ik weet ook niet waar je, je paard voor wil gaan gebruiken, maar als je goed laat keuren, en voor jou gevoel een fijn paard is, zou ik als ik jou was even vragen of je haar 2 weekjes zou mogen leasen.

Veel succes met je keuze

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 23:01

waar ik persoonlijk "het scheit" van krijg hier op bokt is dat alle paarden er piekfijn moeten uitzien en ze allemaal minsten M moeten kunnen springen of Z dressuren... jeetje als je paardje er maar goed uitziet, gezond is en je ermee amuseerd !
Wat maakt het nou uit van welke afstammeling hij komt of wat hij allemaal kan of niet kan ?
Ik vind het een heel leuk uitziend paardje, maar of hij geschikt voor jou is, daar kan jij alleen op antwoorden..
Ik wens je in ieder geval veel succes bij de zoektocht naar een geschikt paardje (en trek je niet te veel aan van andere bokkers die denken dat ze weten waarover ze het hebben terwijl dit eigenlijk niet het geval is *LOL*

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:03

JoeyBabe schreef:
waar ik persoonlijk "het scheit" van krijg hier op bokt is dat alle paarden er piekfijn moeten uitzien en ze allemaal minsten M moeten kunnen springen of Z dressuren... jeetje als je paardje er maar goed uitziet, gezond is en je ermee amuseerd !
Wat maakt het nou uit van welke afstammeling hij komt of wat hij allemaal kan of niet kan ?
Ik vind het een heel leuk uitziend paardje, maar of hij geschikt voor jou is, daar kan jij alleen op antwoorden..
Ik wens je in ieder geval veel succes bij de zoektocht naar een geschikt paardje (en trek je niet te veel aan van andere bokkers die denken dat ze weten waarover ze het hebben terwijl dit eigenlijk niet het geval is *LOL*

Je batst een beetje uit je nek. Zij vraagt om meningen en die meningen worden gegeven. Vrij land vrije mening. Als je je eraan stoort moet je het niet lezen.

Verder heb ik alleen dingen genoemd waar ze rekening mee moet houden. Dan hoeft een paard niet perse een dressuur of spring of weet ik veel wat voor paard worden. Maar het is handig als uberhaubt zijn lichaam en zijn "ervaringen en bespieringen het toelaten dat je er normaal op kunt rijden. En al is het niet voor jezelf dan is het wel voor het paard dat verantwoord rijtechnisch gereden kan worden alleen al om voor het paard lichamelijke problemen te voorkomen.

En dat het paard al dan niet verwaarloosd zou zijn is niet mijn zaak toch. Daar kiest zij voor en als zij de mogelijkheden en het geduld heeft om zo'n paard op te knappen dan is dat alleen maar een pluim waard...

Groet,
Joyce

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:22

ik vindt het paard op de laatste foto, in de zomer, erg mooi. de eerste spraken me ook niet erg aan, maar als ik m zo in de zomer zie is het toch wel het sporttype!! heel veel plezier, en het is toch veel leuker om samen met het paard verder te komen, dan dat het paard alles al weet en kan?!