Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rachel_T schreef:als haar lesgeven zegt dat ze het zo moet doen,
zal het wel goed zijn. hij heb er heus wel verstand van.
en weet heus wel wat die zegt, je hoort haar tog ook zeggen
dat ze niet kan wachten tot de volgende les, dan gaat het dus goed lijkt mij,

Bij het zgn "tillen" waar je het over hebt, komt je paard wel omhoog. En uiteraard moet je bij drijven om de achterhand eronder te krijgen. Maar omdat je alleen het hoofd omhoog krijgt door dat "tillen", wordt er m.i. een stuk vergeten, nml het stuk vanaf halverwege de hals tot onder je zadel. Dat wordt niet aangesproken omdat het paard dan niet vanuit de rug aan de teugel zal lopen.Citaat:waarom mijn handen op een geven foto in draf veel hoger (staat ook bij de foto)moest was om het te proberen/evenaren om de neus eruit te ''tillen'' en er tegen aan de rijden.dit waren totaal 3 rondjes bak.

Ik voel me echt niet beter dan jou. Ik heb alleen wat meer ervaring en kilometers erop zitten, waardoor ik me meer kan verplaatsen in dergelijke situaties.

casanova schreef:ik denk dat iedereen hetzelfde doel voor ogen heeft,verzameling en dus bergopwaarts kunnen rijden met een blij,sterk paard.
en dat met een haflinger die een quarterhorse bouw heeft en niet van nature bergopwaarts is gebouwd is nogal een klus.
)