Eindelijk rijfoto's van Derano du Bois!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:36

Ja dat klopt inderdaad dat het wel kan, ik heb ook niet gezegd dat het niet kan dat neus voor loodlijn komt en benen niet. Maar jij ziet net zo goed als ik dat achterbeen te lang blijft staan en voorbeen verder naar voren moet komen op de foto die jij plaatst.

djedda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:36

heee een du Bois Haha! wat leuk!
Hij ziet er leuk uit maar inderdaad iets te diep op sommige momenten.
Veel succes verder met rijden Lachen

Romano_Tres

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:37

Mooi paardje hele mooie stallen ook Lachen

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:38

Ik vind dat het paard behoorlijk op de voorhand loopt. Dit is op zich natuurlijk niet raar aangezien hij vijf maanden onder het zadel is. Maar dat wil niet zeggen dat er niks aan gedaan hoeft te worden.
Tuurlijk moet je wat gaan veranderen dan aan het rijden zodat hij meer op de achterhand komt. Hij lijkt behoorlijk te hangen op de foto's.

Eigenlijk lijkt het me niet meer dan logisch wat bets zegt over het paard wat hoger te rijden met het hoofd. Hij kan hierdoor natuurlijk veel makkelijker ondertreden met zijn achterbenen.. Tuurlijk wordt hij hier in het begin wat zwaarder van in de hand. Omdat hij niet gewent is van achteren uit te komen....

groetjes joyce

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:40

Als je wat rijtechnisch advies wilt trouwens:

ik zou hem vooral niet "met je been gaan ondersteunen". Leer hem vanaf het begin op eigen benen te lopen. Hij moet uit zichzelf naar voor willen blijven trekken. Dat aanleuningsprobleem los je wel op.

Concentreer je er vooral op dat je je paard in balans op zijn eigen benen krijg, terwijl hij nageeflijk in je hand blijft. Waar ie dan met zijn kop loopt, of dat nou een halve meter voor of achter de loodlijn is boeit niet zoveel.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:47

Zep schreef:
Als je wat rijtechnisch advies wilt trouwens:

ik zou hem vooral niet "met je been gaan ondersteunen". Leer hem vanaf het begin op eigen benen te lopen. Hij moet uit zichzelf naar voor willen blijven trekken. Dat aanleuningsprobleem los je wel op.

Concentreer je er vooral op dat je je paard in balans op zijn eigen benen krijg, terwijl hij nageeflijk in je hand blijft. Waar ie dan met zijn kop loopt, of dat nou een halve meter voor of achter de loodlijn is boeit niet zoveel.

Ja dat klopt idd, paard in balans door van achteren naar voren rijden, krijg je paard op 2 teugels waardoor ie zal nageven en dan zal hij voorwaartse/neerwaartse tendens gaan aannemen. OK dan!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:53

Leuk paard vind ik het zeker wel!
Apart kleurtje ook.
Maar het paard loopt idd te diep, te diep is opzich niet erg, want veel jonge paarden doen dit, want ze moeten eerst hun balans leren te zoeken.
Maar houd het paard dan wel voldoende voorwaarts , want op de foto's te zien loopt hij niet echt voorwaarts.
Succes

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:05

Samsam schreef:
Wat is er anders aan de beenzetting dan?
[image]
verder kan hij zijn achterbeen niet zetten.

Het gaan mij om dat dat schimmel ver ondertreedt omdat hij al heel ver verzameld is, dat kun je niet vergelijken met een jong dier. De oprichting die sommige paarden wel al als jong paard hebben zit in hun bouw. Dat heeft dit dier niet en zal ze er aan moeten gaan rijden en kost jaren!

Als je het over de beenzetting heft, moet je geen termen als loonlijn gaan gebruiken, dat staat totaal los van elkaar!

Ik moest eigenlijk meteen aan mijn pony denken, een dier wat dat ook niet van nature had, uiteindelijk na jaren trainen, was ik heel blij hoe hij in balans liep. Maar een front erop, wat sommige paarden van nature hebben, dat heeft hij niet.

Uiteindelijk, is dit wel steeds meer verbeterd. Maar het kost een hoop tijd en kracht. Ik deed hem meer plezier, met een springparcours Haha!

Afbeelding

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:15

ik vind het een heel mooi paardje, heel veel plezier ermee!:)

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:16

Zep schreef:
Mooie Duitse bomen ook op die foto

Waarom groeien de bomen in Duitsland altijd achterover Verward

Die Zep let wel op Haha!

Een gekanteld plaatje Haha!

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:59

Je hebt een mooi paard en voor 5 maanden ziet dit er echt niet verkeerd uit OK dan! Vind de stallen bij jullie trouwens erg mooi!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:03

Wat een lekker paard Kwijl
Ziet er super uit hoor!

samhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 11:15

mooi paard zeg. Leuke foto's hoor es!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 11:23

Op foto 6 loopt hij prima, voor de rest zou ik hem niet zo laag rijden. Maar je bent prima op weg!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 17:31

Gaaf kleurtje! Ik vind hem voor een jong ding nogal zuur kijken op een aantal foto's.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:30

het lijkt me nou niet dat hij rugproblemen krijgt van te diep lopen, hij zet zn rug iig niet vast! Verder loopt hij idd te diep en vooral op foto 3 en 4, maar al een heleboel mensen hebben al commentaar gegeven. Het is wel een super mooie pony!

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:29

Mooi paardje!
Alleen de lus van je teugels naar de andere kant doen Tong uitsteken

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:56

*wauw* zeg mooi kleurtje! Maar op eigen benen laten lopen, tis denk ik niet eens erg dat ie zo diep loopt maar ga je nu teveel met je been doen, teveel duwen en doen dan gaat ie plakken aan je been. Hou em voorwaarts en schakel met em met zo min mogelijk beengebruik. Suc6 met em!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 20:12

wat een ongelooflijk mooie zit heb jij zeg! Lachen
en je paadje heeft idd en heel mooi kleurtje
hij loopt idd te diep maar dat werd al een paar keer gezegt..

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 20:15

je zit inderdaad mooi!
maarre ook heel mooi paardje!!!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:06

T lijkt mij dat een jong paard eerst eens op zijn eigen benen moet leren lopen, ik zou hem van voren toch iets meer los laten en wat naar voren rijden, en veel overgangen, zo leert hij op eigen benen lopen en wat meer zijn achterhand te gebruiken

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 17:06

heey !!! wat leuk om foto's te zien van Derano!!!!!
wat issie mooi geworden OK dan!
ik ga int voorjaar 2 halfzusjes inrijden van Derano.
ik hoop dat ze net zo braaf worden als Derano:P
nog heel veeel succes met rijden

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 17:20

5 maanden onder het zadel Bloos!
Dat ziet er toch goed uit.
Hij loopt wel wat naar voren maar ik vindt het knap hoor dat je hem al zover hebt ga zo door

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 17:33

Ik vind dit goed!!!! Paard loopt misschien te diep maar is nog maar 5 maand onder het zadel. Dit paard wordt tenminste goed ingereden. Je paard moet eerst sterker worden in zijn rug en dan komt pas het 'oprichten'. Dus overgangen rijden en tempo wisselingen en dan komt het neusje vanzelf wel hoger. Al dat getrek en gepluk aan die jonge paarden is echt niet goed.
Eerst de basis en goed aan de hulp. Dan pas de oprichting.
Je kan er natuurlijk wel mee beginnen want paardje loopt constant, maar te diep bestaat niet bij een jong paard.
Veel plezier met hem/haar en veel succes
Groetjes Marije

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 17:52

Ik vind dit er absoluut niet slecht uitzien voor een paard dat 5 maanden onder het zadel is. Soms nog wel veel op de voorhand. Maar dat vind ik nu nog niet storend. Na veel oefening rij je dat vanzelf weer goed. Van voor wat meer loslaten en van achter wat meer bijrijden.
Let er wel op dat je je hoofd niet kantelt en vooruit blijft kijken.
Mooi paard om te zien trouwens Lachen