Hoe kan ik mijn voeten netjes houden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:25

mm touwtjes is ook geen slecht idee

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 21:34

Sjonniej schreef:
Hier zeggen ze allemaal je kleine teen optillen...

Hm, als ik mijn grote teen omhoog doe, dan gaan mijn voeten toch echt naar binnen (recht dus Tong uitsteken)

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 21:42

Verplaatst naar RT

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 21:43

ik doe soms een touwtje aan mijn beugel vast en zo aan de singel en dan ligt je been al een beetje beter.
je moet je gewoon goed concentreren op je voeten; probeer anders eerst zonder beugels aan de longe een nette houding van je benen te vinden. er zijn ook speciale zitlessen hiervoor.

falco_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:06

Als ze tegen mij zeiden :"tenen naar binnen" dan deed ik het omgekeerde (maar ik ben ook wel een beetje raar) Haha! Dan zeiden ze dat ik mijn hielen naar buiten moest duwen Tong uitsteken Dat hielp wel Haha! Knipoog Tong uitsteken
Groetjes en succes ermee , kweet niet dat het bij jou werkt Haha!

Brittos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 22:17

die dingen die stef nu in der beugels heb die zijn van mij haha maar ik kreeg ze niet in de stijbeugels van dat harde zadel Knipoog ik zal het morgen wel eventjes proberen om ze erin te krijgen Lachen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 23:20

Dookie schreef:
Wat ook helpt is je dikke teen op te heffen Knipoog

Misschien heeft ze wel een hele dikke kleine teen *LOL* Schijnheilig
Die touwtjes ga ik denk ik ook een keer proberen, ik heb ook van die kapstokken Bloos!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 23:37

Sjonniej schreef:
Probeer je voeten naar elkaar toe te duwen, onder de buik van je paard door. Dit heeft bij mij veel beter geholpen dan alleen tenen naar binnen, want dan draai je alleen in je enkels. En je moet in je heupen al gaan draaien.

Dit lijkt me geen onbelangrijke tip! Je tenen steken bijna automatisch naar binnen als je been goed ligt...Zoek iemand met een paard dat soepel loopt aan de longe. Knoop in je teugels en zitles nemen!!
Succes! OK dan!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 00:04

nienke07 schreef:
Dit lijkt me geen onbelangrijke tip! Je tenen steken bijna automatisch naar binnen als je been goed ligt...Zoek iemand met een paard dat soepel loopt aan de longe. Knoop in je teugels en zitles nemen!!
Succes! OK dan!

Dat duurde even ja..
Je moet ook goed naar jezelf kijken. Heb je korte dikke bovenbenen dan is het een stuk moeilijker dan wanneer je lange dunne benen hebt. Heb je naar verhouding korte bovenbenen of lange. Je moet namelijk wel de ronding van je paard kunnen volgen.
Gebruik je een dressuurzadel of een veelzijdig zadel, rijd je meestal op een paard met zeg maar barrokke vormen of op een spicht. Op zo'n barrokke is het wel even wat moeilijker.
Het lastigst is natuurlijk op een zeer barrok paard met een springzadel en korte dikke benen.
Pas je strategie aan aan je situatie. als je in de lastigste situatie zit kun je gewoon overwegen om voor de "lekker" te rijden en niet voor de "mooi".

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 10:36

joske_vuran schreef:
helpt dit ook als je je benen niet stil kan houden?? En is het niet gevaarlijk??

ja,dit heb ik ook al eerder gezegt,dat je hiermee ook een stiller been krijgt!en het is op sich niet gevaarlijk hoor,maar bedenk wel hoe korter de touwjtes hoe minder bewegingsvrijheid... Clown (het zal de eerste keer heel raar zitten,omdat je benen in die houding worden gedwongen )maar als je je touwtjes te lang maakt,heeft het geen zin en geen werking....

succes iedereen die dit uitgaatproberen OK dan! Knipoog
laat me ff weten hoe het ging

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:29

meiske16 schreef:
ja,dit heb ik ook al eerder gezegt,dat je hiermee ook een stiller been krijgt!en het is op sich niet gevaarlijk hoor,maar bedenk wel hoe korter de touwjtes hoe minder bewegingsvrijheid... Clown (het zal de eerste keer heel raar zitten,omdat je benen in die houding worden gedwongen )maar als je je touwtjes te lang maakt,heeft het geen zin en geen werking....

succes iedereen die dit uitgaatproberen OK dan! Knipoog
laat me ff weten hoe het ging

Hmmm zoek dan alsjeblieft wel een braaf paard uit, anders lijkt het mij toch wel een beetje link hoor.... Ik heb dat probleem met mijn voeten ook, en heb nu met iemand afgesproken dat we elkaar er zo vaak mogelijk tijdens buitenritten (wanneer dit er snel weer insluipt) aan herinneren. Misschien dat dat helpt...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 16:40

Je krijgt in het begin echt spierpijn van die touwtjes!! Lachen
Maar het werkt echt wel!
Verder is misschien een tip om echt te proberen je voet niet te ver in de beugel te doen maar echt te steunen op de voorkant van de bal van je voet. Anders krijg je je tenen nooit mooi op zn plek.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 17:13

Iris82 schreef:
Je krijgt in het begin echt spierpijn van die touwtjes!! Lachen
Maar het werkt echt wel!
Verder is misschien een tip om echt te proberen je voet niet te ver in de beugel te doen maar echt te steunen op de voorkant van de bal van je voet. Anders krijg je je tenen nooit mooi op zn plek.

helemaal gelijk..., een extra tip!!!zo kun je al een heleboel trainen zonder er veel voor nodig te hebben

daantjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 18:31

mischien een beetje domme vraag Scheve mond maar is het niet een beetje gevaarlijk om je beugels vast te knopen? waarvoor zijn veiligheidsbeugels dan tegenwoordig verplicht op maneges ? Verward Verward
verder lijkt mij het wel een slim idee Knipoog eerst hele korte touwdjes en dan telkens 1 of 2 centimeter langer tot je op het laatst geen touwdjes meer nodig hebt Pling Bloos Schijnheilig

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:32

Sjonniej schreef:
Probeer je voeten naar elkaar toe te duwen, onder de buik van je paard door. Dit heeft bij mij veel beter geholpen dan alleen tenen naar binnen, want dan draai je alleen in je enkels. En je moet in je heupen al gaan draaien.

Een vrouw in mijn les rijdt dus echt zo; de voeten onder de buik van het paard geduwt. Is ook weer niet de bedoeling en moet ze weer afleren.
Draaien kan je niet vanuit je enkels, die kunnen alleen maar op en neer, net als je knieën. Dus je draait altijd vanuit je heupen. Geloof je het niet, ga dan een op een stoel zitten, leg je handen op je bovenbeen (vlak achter het knie voel je het het duidelijkst) en duw je tenen beurtelings naar binnen en buiten. Wie het niet voelt mag zich melden.

Brittos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 22:22

vandaag ging echt heel erg goed. Ik heb zoveel mogelijk mijn tenen naar binnen geprobeerd te houden en ik geloof dat dat wel lukte Haha!

burnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 20:51

Ik bind tegenwoordig mijn beugels ook altijd vast aan mijn singel, maar dan met spoorriempjes. Heb wel veiligheidsbeugels voor het vallen.

Ik vind het super werken! en als mijn beugels dan bij het uistappen los gaan dan voelt dat echt heel vreemd!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 10:24

burnie schreef:
Ik bind tegenwoordig mijn beugels ook altijd vast aan mijn singel, maar dan met spoorriempjes. Heb wel veiligheidsbeugels voor het vallen.

Ik vind het super werken! en als mijn beugels dan bij het uistappen los gaan dan voelt dat echt heel vreemd!

zo kun je het idd het beste doen ja!dit werkt wel het beste! Haha! en ook idd wat jij zei: je kunt ook met touwtjes/spoorriempjes trainen,die aan veiligheidsbeugels zitte!