Oeps , verkeerd om
Sorrrryyy.. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

crossmonster schreef:zonde van het dier dat de eigenaar hem na 3,5 week ( wanneer het paard dus nog aan het wennen is aan de nieuwe balans, dus met ruiter erop ) al zo hoog onder de man laat springen
Ts kan daar uiteraard niets aan doen.
die mexicaanse neusriem vind ik voor een jong dier ook wat minder...
waarom beginnen de mensen tegenwoordig met zwaar materieel,
terwijl je een jong paard op de meest simpele manier moet optuigen, zonder allerlei poespas
ik hoop dat TS de kans krijgt om een meer ervaren paard te springen, zodat de TS zelf meer balans krijgt
ze rijd vast wel heel netjes, daar zeg ik niets van, maar balans is op een groen paard meer dan een MUST
maar ja dat is mijn mening...

De techniek vind ik niet om over naar huis te schrijven, en dit komt omdat het dier zo groen als gras is/ eruit ziet.
...
Miss_Petit schreef:Ik vond de vorige rijfoto's erg netjes, voor zo'n jong dier die zo kort onder het zadel is.
Maar deze foto's ben ik minder gechameerd van...
Betreft de ruiter: ook op die foto op je pony vind ik je zit niet echt natuurlijk, ontspannen en meegaand. Sorry maar vind je meer een dressuurtype
Op dit jonge paard vind ik het positief dat je hem niet in de mond hindert, al mag je best iets meer contact hebben als ondersteuning -> oa vanwege de balans zoals Cross al zo goed aangaf.
Kijk eens naar de foto's en word er bewust van wat je met je handen en vooral benen doet, probeer daar aan te denken als je erop zit
Betreft het paard:
Sorry maar wat versta jij onder goed?De techniek vind ik niet om over naar huis te schrijven, en dit komt omdat het dier zo groen als gras is/ eruit ziet.
Ieder zijn eigen manier van opleiden... Maar als ik mijn idee mag geven...
Zoals Cross al top omschreef, het dier heeft al genoeg moeite met zijn eigen evenwicht en balans, onder de man pakt hij dus goed.
Maar omdat te laten springen (een nieuwe ervaring waar nog meer balans word gevraagd) en dan ook onder de man, vergelijking een peuter horden laten lopen met een vriendje achterop zn rug. Kind kan amper goed lopen laat staan met extra balast.
Ik zou persoonlijk eerst kennis laten maken met hinderissen d.m.v. een aantal keer losspringen.
En na een tijdje onder de man, maar dan wel lage sprongetje, niet een 'vette' steil (3e foto vos). En ook met een afstandsbalkje! want die mis ik ook op de foto's.
Dit is niet om je af te branden, maar puur om je misschien te helpen

Mik_beer schreef:Ik denk dat dat zitten en balans niet echt een probleem is bij Shanna (TS) omdat ze zelf sowieso M springt met haar pony, ervaring ontbreekt dus ook niet, en tsjaa een paard is nou eenmaal net iets anders. Zoals Navidad al zegt, Shanna is echt geen zwaargewicht, en ze zit hem niet in de mond, paardje kan zelf vrij springen. En een dubbel springen is makkelijker dan een hindernis die er zo vrij staat, want dan heeft het paardje op de eerste hindernis genoeg steun om voor de tweede perfect uit te komen.
Shanna ziet er leuk uitLeuk ding
Janneke18 schreef:ìk ben het met crossmonster & miss_petit eens.. van springtechniek enzo heb ik totaal geen verstand... maar ik vind niet dat je meteen zo hoog moet springen met een paard wat 3,5 week onder het zadel is.. het is aan de fotoos duidelijk te zien aan de fotoos dat het paard nog op zoek is naar de balans... ook de mexicaan vind ik eigenlijk niks voor zo'n jong paard..
maarja, je rijd haar voor iemand anders.. dus je kunt dr niks aan doen
) als 20 cm.
) hoeft nu maar 1 keer een nare ervaring te hebben en je springt niet zo fijn meer. Voorkom dus gewoon ongelukken.