Op verzoek: het jonge paard @ springwork... :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 11:01

Bloos! Oeps , verkeerd om Haha! Sorrrryyy..

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 11:39

Leuke foto's! Je houding op die pony is indd beter mjaa dat zei je zelf ook al! Die dressuur foto is erg kicke trouwens. Leuk beessie!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:06

netjes hoor shanna Cheese! ,ik zie wel dat je nu iets verschil in houding hebt,maa r dat verschil komt mede door een iets ervarener pony,en een totaal jong paard... Knipoog ik vind dat het best goed gaat,al moet het paard nog wel een beetje springtechniek ontwikkelen Haha!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:31

crossmonster schreef:
zonde van het dier dat de eigenaar hem na 3,5 week ( wanneer het paard dus nog aan het wennen is aan de nieuwe balans, dus met ruiter erop ) al zo hoog onder de man laat springen
Ts kan daar uiteraard niets aan doen.
die mexicaanse neusriem vind ik voor een jong dier ook wat minder...
waarom beginnen de mensen tegenwoordig met zwaar materieel,
terwijl je een jong paard op de meest simpele manier moet optuigen, zonder allerlei poespas

ik hoop dat TS de kans krijgt om een meer ervaren paard te springen, zodat de TS zelf meer balans krijgt
ze rijd vast wel heel netjes, daar zeg ik niets van, maar balans is op een groen paard meer dan een MUST

maar ja dat is mijn mening...

ik ben het hier 100% mee eens.. Scheve mond

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:02

Hai

Ik vind het een heel leuk paardje om te zien, maar ik vind het raar dat zijn voorbenen nooit samen inplooien bij het springen zelf.
Kan natuurlijk een momentopname zijn, maar het is dus wel op alle foto's.. Weet niet of dat heel slecht is, maar het valt me gewoon op.
Voor de rest leuk beestje en je rijdt hem netjes.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:32

Het is gewoon een heel leuk paard! Ik vind de sprong alleen wel hoog voor zo'n jong paard, maarja. Wel goed dat je wel contact hebt boven de sprong maar niet in de mond hangt!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:16

Leuk en mooi paard! Ik ben het er met gijsenkim overeens dat het voor een paard al moeilijk is om rechtuit te lopen, laat staan te springen met iemand op zijn rug. Maar ja, daar kan jij niks aan doen!!! Veel plezier met hem!!

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:30

Ik vond de vorige rijfoto's erg netjes, voor zo'n jong dier die zo kort onder het zadel is.

Maar deze foto's ben ik minder gechameerd van...

Betreft de ruiter: ook op die foto op je pony vind ik je zit niet echt natuurlijk, ontspannen en meegaand. Sorry maar vind je meer een dressuurtype Lachen

Op dit jonge paard vind ik het positief dat je hem niet in de mond hindert, al mag je best iets meer contact hebben als ondersteuning -> oa vanwege de balans zoals Cross al zo goed aangaf.
Kijk eens naar de foto's en word er bewust van wat je met je handen en vooral benen doet, probeer daar aan te denken als je erop zit Lachen

Betreft het paard:

Sorry maar wat versta jij onder goed? Haha! De techniek vind ik niet om over naar huis te schrijven, en dit komt omdat het dier zo groen als gras is/ eruit ziet.

Ieder zijn eigen manier van opleiden... Maar als ik mijn idee mag geven Knipoog...

Zoals Cross al top omschreef, het dier heeft al genoeg moeite met zijn eigen evenwicht en balans, onder de man pakt hij dus goed.

Maar omdat te laten springen (een nieuwe ervaring waar nog meer balans word gevraagd) en dan ook onder de man, vergelijking een peuter horden laten lopen met een vriendje achterop zn rug. Kind kan amper goed lopen laat staan met extra balast.

Ik zou persoonlijk eerst kennis laten maken met hinderissen d.m.v. een aantal keer losspringen.

En na een tijdje onder de man, maar dan wel lage sprongetje, niet een 'vette' steil (3e foto vos). En ook met een afstandsbalkje! want die mis ik ook op de foto's.

Dit is niet om je af te branden, maar puur om je misschien te helpen Lachen

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 15:41

wiej een vliegende shan Haha!
ziet er goed uit meis, maar dat had k al gezegd he Tong uitsteken
ze pikt het heel erg goed op, en geloof me zo hoog zou k nog niet met een volleerd springpaard durven gaan haha Knipoog

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 15:44

helemaal eens met miss-petit......vind t paard nou niet echt zn meest geweldige techniek tonen op de foto's maar goed als t beeste voor t eerst onder de man springt kan dat ook niet worden verwacht en dit zegt dan ook absoluut niet dat t paard niet kan springen,

die dressuurfoto's vond ik erg mooi maar ik snap niet dat als je voor t eerst springt met zo'n beestje, je dan al begint met opbouwen...maar goed laten we ervan uitgaan dta t voor de foto was....
...blijft een mooi paard wat lekker loopt en waar je goed werk mee hebt verricht...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 15:58

beetje hoog voor een paard dat nog nooit gesprongen heeft, alleen op de laatste foto ziet je houding er wat belabberd uit maar voor de rest valt mee hoor

eXtremily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 16:22

Dat je na 1e keer springen al z'n steiltje springt...

Kun je doen, maar als paard zich overspringt en niet meer durft.. tsja...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 16:40

Miss_Petit schreef:
Ik vond de vorige rijfoto's erg netjes, voor zo'n jong dier die zo kort onder het zadel is.

Maar deze foto's ben ik minder gechameerd van...

Betreft de ruiter: ook op die foto op je pony vind ik je zit niet echt natuurlijk, ontspannen en meegaand. Sorry maar vind je meer een dressuurtype Lachen

Op dit jonge paard vind ik het positief dat je hem niet in de mond hindert, al mag je best iets meer contact hebben als ondersteuning -> oa vanwege de balans zoals Cross al zo goed aangaf.
Kijk eens naar de foto's en word er bewust van wat je met je handen en vooral benen doet, probeer daar aan te denken als je erop zit Lachen

Betreft het paard:

Sorry maar wat versta jij onder goed? Haha! De techniek vind ik niet om over naar huis te schrijven, en dit komt omdat het dier zo groen als gras is/ eruit ziet.

Ieder zijn eigen manier van opleiden... Maar als ik mijn idee mag geven Knipoog...

Zoals Cross al top omschreef, het dier heeft al genoeg moeite met zijn eigen evenwicht en balans, onder de man pakt hij dus goed.

Maar omdat te laten springen (een nieuwe ervaring waar nog meer balans word gevraagd) en dan ook onder de man, vergelijking een peuter horden laten lopen met een vriendje achterop zn rug. Kind kan amper goed lopen laat staan met extra balast.

Ik zou persoonlijk eerst kennis laten maken met hinderissen d.m.v. een aantal keer losspringen.

En na een tijdje onder de man, maar dan wel lage sprongetje, niet een 'vette' steil (3e foto vos). En ook met een afstandsbalkje! want die mis ik ook op de foto's.

Dit is niet om je af te branden, maar puur om je misschien te helpen Lachen

Wat betreft springtype/dressuurtype: Dat heb je goed gezien. Ik rij al jaren altijd alleen maar dressuur. Afgelopen voorjaar ben ik gaan springen met de pony. Gaat ontzettend goed, we zitten aan de 21 wp en starten na de selecties (event. Kampioenschappen) L.

Dan, het balkje. Wat jullie niet kunnen zien, is dat hiervoor een laag kruisje stond...

En over het feit we/niet springen met zo'n jong paard. Tja, een klein sprongetje vind ik niet zo heel erg. Dat ze eigenaar van het paard het gelijk al hoger zette, is wat anders.
Het is zijn paard, zelf gefokt en daar opgegroeid. Als hij vindt dat dit kan, dan vertrouw ik op hem.

Unieke is verder absoluut niet onervaren met springen. Ze heeft al meerdere keren los gesprongen.
Daarop baseer ik ook dat ik zei dat ze zo goed kon springen. Ik heb dit nl. op video gezien, en daar had ze echt wel een hele goede techniek

Wellicht moet ze deze onder het zadel nog even zien te vinden... Haha!

En mijn houding (vooral laatste foto) dat was het feit waarom ik de foto's eerst niet wilde plaatsen. Ik zag zelf gelijk al dat daar nog aan gespijkerd moet worden.
De foto die ik geplaatst heb van de pony en mij, is van April... dus ook alweer een poos geleden!
Hoop toch dat ik erop vooruit gegaan ben. Denk van wel, gezien het feit ik van het voorjaar in barrages meestal tussen de 44/48 aan stijl rijdt. Sinds de zomer ALTIJD in de 50....

Hoop dat alles weer een beetje duidelijk is.

Ennuh.. volgende keer dressuurfoto's Knipoog

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 16:45

Mik_beer schreef:
Ik denk dat dat zitten en balans niet echt een probleem is bij Shanna (TS) omdat ze zelf sowieso M springt met haar pony Tong uitsteken , ervaring ontbreekt dus ook niet, en tsjaa een paard is nou eenmaal net iets anders. Zoals Navidad al zegt, Shanna is echt geen zwaargewicht, en ze zit hem niet in de mond, paardje kan zelf vrij springen. En een dubbel springen is makkelijker dan een hindernis die er zo vrij staat, want dan heeft het paardje op de eerste hindernis genoeg steun om voor de tweede perfect uit te komen.

Shanna ziet er leuk uit Lachen Leuk ding Lachen

Ze bedoelen de balans van het paard, springen na 3,5 week onder het zadel vind ik erg vroeg en ik zie er het nut niet van in. Daarnaast vind ik de dressuurfoto ook erg zwaar ogen en een mexicaanse neusriem op zo'n jong paard is wel erg scherp direct, vooral op de sprong waar het duidelijk is dat de ruiter ook nog onwennig is kan er (onbedoelt) erg scherp in gewerkt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 16:58

Netjes hoor! ziet er leuk uit.. COmmentaar geef je zelf al of is al gezegd Lachen

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:44

De dressuurfoto's vond ik erg goed en mooi, dit wat minder Scheve mond
Dat je hem een sprongetje laat maken vind ik geen probleem ,maar direct zo hoog Verward

Sorry, hier kun jij niets aan doen, het is immers niet jou paard, maar hou het ajb nog even bij de basis met een paard wat net 3,5 week onder het zadel is..........of laat haar voor de afwisseling idd losspringen Haha!

Veel succes met 'r, ik doe het je zeker niet na Nagelbijten / Gniffelen Clown

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:14

ìk ben het met crossmonster & miss_petit eens.. van springtechniek enzo heb ik totaal geen verstand... maar ik vind niet dat je meteen zo hoog moet springen met een paard wat 3,5 week onder het zadel is.. het is aan de fotoos duidelijk te zien aan de fotoos dat het paard nog op zoek is naar de balans... ook de mexicaan vind ik eigenlijk niks voor zo'n jong paard..

maarja, je rijd haar voor iemand anders.. dus je kunt dr niks aan doen Lachen

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:16

Janneke18 schreef:
ìk ben het met crossmonster & miss_petit eens.. van springtechniek enzo heb ik totaal geen verstand... maar ik vind niet dat je meteen zo hoog moet springen met een paard wat 3,5 week onder het zadel is.. het is aan de fotoos duidelijk te zien aan de fotoos dat het paard nog op zoek is naar de balans... ook de mexicaan vind ik eigenlijk niks voor zo'n jong paard..

maarja, je rijd haar voor iemand anders.. dus je kunt dr niks aan doen Lachen

ben ik helemaal mee eens...
...maar een paard rijden voor iemand anders of niet, je kan toch altijd zeggen hoe je er over denkt...

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:20

ik vind het er netjes uitzien hoor, maar persoonlijk zou ik niet na 3,5 week onder het zadel gelijk zo hoog springen.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:55

op stal rijd ik paard van 3,5 jaar al gedurende de hele zomer, alleen buiten dressuur en op de drafbaan, nog niet eens gesprongen.

maar er komt vernadering in naar de club met haar wanneer we gaan springen weet ik nog niet:D eerst maar eens goed dressuur:d

je springt dus al hoger in 3,5 week dan ik ooit gedaan heb:P

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:04

leuk om te zien dat het paardje zo'n pelzier in het springen heeft
alleen ik wil ook geen drama in dit topic gaan maken ofzo maar ik vind wel dat dit voor de 1e keer springen te hoog is...
maar verder veel plezier en succes

mira_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:21

stoere fotos shan
kan wel springen dat beestje ja

teqil_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:08

wat een leuk paardje zeg en wat kan die leuk springen zeg Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:15

Ik vind het een ontzettend leuk dier!! Ondanks ik niet zo snel gecharmeert en van een vos Tong uitsteken

Ik vraag me alleen af wat het nut is om met een paard wat 3.5 week onder het zadel is te gaan springen? Mijn paard is nu ruim 3 maanden onder het zadel en ik heb nog niet hoger 'gesprongen' (je kunt het niet eens springen noemen Tong uitsteken) als 20 cm.

Ik snap niet waarom het allemaal gelijk zo hoog moet en zo snel.

laat dat paardje eerst maar is op zijn eigen benen leren lopen enz, een basis krijgen en dan met een sprongetje beginnen maar dat is mijn mening.

verder vind ik het echt een leuk dier Haha!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:17

Sorry hoor. Maar met een paardje dat pas 3.5 week onder het zadel is vind ik niet dat je gelijk zo'n hoogte moet neerzetten. Begin met wat balkjes en een laag kruisje. Met mijn pony deed ik dat eerst ook. En het si wel beter als je de eerste keren onder begleiding springt. Dan alleen. Een jonge pony is toch onvoorspelbaar. Mijn pony springt ook graag. Maar doe eerst wat rustiger aan met de sprongetjes. 3.5 week onder het zadel, hij kan nog veel leren. Maar moet eerst op zijn eigen benen kunnen lopen onder het zadel. Op die van 80/90 cm zie je ook dat je paardje er wat moeite mee heeft. Bouw het elke week een beetje op. Zodat er geen ongelukken kunnen gebeuren. Jouw paardje(overigs wel een leuke hoor *LOL* ) hoeft nu maar 1 keer een nare ervaring te hebben en je springt niet zo fijn meer. Voorkom dus gewoon ongelukken.

Natuurlijk mag je zelf weten wat je doet. Maar ja...... Das jouw keus!!!
Veel succes!!! *LOL*