Sotto-Vocé voor het eerst op haar rug..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 18:04

Zo hé! Nu ben je vast heel trots of niet?!
Je hebt volgens mij ook de perfecte maat voor je paardje.
Ik vind het trouwens juist goed dat je zonder zadel begint, een persoon waarmee het paard een band heeft is veel meer vertrouwt dan een of ander ding (zadel) wat niet meebeweegt of meegeeft wanneer het dier in paniek mocht raken. En zonder zadel voel je veel beter aan of het dier gespannen is of niet.
Succes ermee verder! OK dan!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:30

talented schreef:
Ik zou dit zelf nooit doen, mocht jouw pony gek gaan doen kan jij met je lichaam aardige klappen geven om de rug van je pony. Dit zal door de pony echt niet als leuk worden beschouwd. Wanneer je het zadel er gewoon op hebt liggen heb je meer steun en is de kans op onverwachte, harde bewegingen een stuk kleiner Lachen...zo denk ik erover...

op mijn pony kan je al gaan zitten zonder zadel en dan blijft hij rustig, maar als je erop gaat met zadel schiet hij weg en gaat hij heel erg onnozel doen Scheve mond

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 20:42

Toch bedankt voor de positieve reacties.. Ik begrijp ook dat mensen zeggen, eigenlijk beter eerst een zadel.. Is misschien wel zo.. maar aan de andere kant, vertrouw ik haar.. En durf ik te zeggen.. Dat ik haar best wel goed ken.. en dat ik haar goed aanvoel.. Maar gevaarlijk is het zowiezo.. En toch ben ik trots dat ze dat vertrouwen dat ik aan haar geef.. Ook terug aan mij geeft.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 20:43

Paljassofie schreef:
op mijn pony kan je al gaan zitten zonder zadel en dan blijft hij rustig, maar als je erop gaat met zadel schiet hij weg en gaat hij heel erg onnozel doen Scheve mond

Dat heeft ze ook een beetje.. Van al die vreemde dingen schiet ze in de stress.. Maar mij vertrouwd ze.. Maar we gaan zeker door met dat zadel trainen..

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 20:48

Annetje schreef:
Zo hé! Nu ben je vast heel trots of niet?!

Supertrots Pling

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:38

hee linda
leuke foto's!!!!!!!!
en inderdaad je staat er echt goed bij
sotto is precies je goede maat
ga zo door en veel succes

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
kayleigh

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:27

heel erg leuk! maar je cap is niet goedgekeurd ofwel? (zag een elastiekje over de cap heenlopen) je kunt hem dan net zo goed niet opzetten, het heeft weinig zin om hem dan op te zetten.. niet zeikerig bedoeld ofzow, maar even een stukje veiligheid snap je? Lachen

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:04

Nou nou, meisje start een topic met een leuk ontspannen paardje, voor de eerste keer er op, geen verzet geen spanning loopt iemand naast, ze ddraagt een cap, ze doet het alleen anders dan de meesten en wat gebeurt er: er lopen meteen weer mensen te zeiken!!! (sorry moest even) Leuke foto's meid veel plezier met je paardje en laat je door alle goedbedoelde adviezen niet van de wijs brengen. Als je zo doorgaat komt heet volgens mij allemaal goed!!!!

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 16:57

iepsel schreef:
Nou nou, meisje start een topic met een leuk ontspannen paardje, voor de eerste keer er op, geen verzet geen spanning loopt iemand naast, ze ddraagt een cap, ze doet het alleen anders dan de meesten en wat gebeurt er: er lopen meteen weer mensen te zeiken!!! (sorry moest even) Leuke foto's meid veel plezier met je paardje en laat je door alle goedbedoelde adviezen niet van de wijs brengen. Als je zo doorgaat komt heet volgens mij allemaal goed!!!!

Hihi.. Bedankt hoor! Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:16

ga vooral zo door het kan helemaal niet kwaad zonder zadel!!! (trouwens hoe denk je dat de indianen het doen Haha! *LOL* )
neej zonder gein als je paard er zich plezant bij voelt vooral doorgaan jij kent je paard als geen ander dus voel je paard aan en laat je gevoel leiden want tot op heden is dat goed gelukt jah toch

Shariff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:17

Super hoor!! zo worden ze lkkr mak Lachen

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:30

Zeiken?
Volgens mij worden er alleen maar tips gegeven Scheve mond

Ik heb zelf mijn 1e paard ook zonder zadel ingereden, inmiddels ben ik heel veel ervaring rijker en ik zou het nooit meer zonder zadel doen.
Een paard blijft een dier, en hoe goed je hem ook vertrouwt, als ze ergens van schrikken dan zullen ze proberen te vluchten.
Zonder zadel ben je veel sneller je balans kwijt (of je moet een natuur talentje zijn met indianen bloed Haha! ) waarmee je het paard zal storen in zijn bewegingen en hem dus extra angst aanjaagd. Met al je goede bedoelingen is de kans dus best aanwezig dat je ipv een stap verder komt je weer helemaal terug bij af bent, of nog erger; je paard is zijn vertrouwen kwijt.
Het is heel moeilijk om in deze fase van inrijden het paard een verloren vertrouwen terug te geven. Sowieso ben je het vertrouwen eerder kwijt dan rijk. Iedereen die op een africhtingsstal verknoeide/verknipte paarden heeft mogen heropvoeden kan dat beamen.

Succes er verder mee Lachen

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:38

Tsjaa ieder zn eigen manier en mening he, gaa ik niks over zeggen
zeg ik dalijk weer wat verkeerds enzo Schijnheilig Haha!
Maar wattik wel VIND , is dat het een mooi beessie is !!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:43

ik zeg ook niets..
het is wel een mooi paardje mooi kleurtje *LOL*

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 21:31

wat leuk dat je er eerst eens op gaat zitten!
wat is ze braaf
mooi koppie!

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 09:42

Sjuimpje schreef:
Zeiken?
Volgens mij worden er alleen maar tips gegeven Scheve mond

Ik heb zelf mijn 1e paard ook zonder zadel ingereden, inmiddels ben ik heel veel ervaring rijker en ik zou het nooit meer zonder zadel doen.
Een paard blijft een dier, en hoe goed je hem ook vertrouwt, als ze ergens van schrikken dan zullen ze proberen te vluchten.
Zonder zadel ben je veel sneller je balans kwijt (of je moet een natuur talentje zijn met indianen bloed Haha! ) waarmee je het paard zal storen in zijn bewegingen en hem dus extra angst aanjaagd. Met al je goede bedoelingen is de kans dus best aanwezig dat je ipv een stap verder komt je weer helemaal terug bij af bent, of nog erger; je paard is zijn vertrouwen kwijt.
Het is heel moeilijk om in deze fase van inrijden het paard een verloren vertrouwen terug te geven. Sowieso ben je het vertrouwen eerder kwijt dan rijk. Iedereen die op een africhtingsstal verknoeide/verknipte paarden heeft mogen heropvoeden kan dat beamen.

Succes er verder mee Lachen

Daar heb je zeker gelijk in.. maar het is ook niet zo dat we haar op deze manier inrijden.. Ik had haar gelongeerd.. en losgegooit en nog even aan de hand mee gerent..En daarna klom ik er nog even op.. Rondje gereden..Naja, gezeten.. Want zoals je zag.. Werd ik begeleid.. Iemand had haar vast.. In de stal en in de wei hadden we er al regelmatig opgezeten.. Maar we zijn ondertussen gewoon met zadel verder aan het trainen..