Rebbel (shet) met Lintjuuuuh erop @ buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 12:30

stef schreef:
omdat ik het link vind als je ze zomaar met een vreemde pony laat snuffelen. Als daar die van mij gestaan had, had die van jou nu een klap te pakken gehad, die moet niks van vreemde paarden/pony's hebben

met die van mij precies hetzelfde! Clown

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 12:31

Ja, ik weet het.. Maar Reb heeft de pony al een paar keer eerder ontmoet en ze vinden elkaar wel lief Lachen

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 12:35

heb je geluk gehad!
die van mij had echt al een keer flink achteruit gestampt *-)!
ik ben het wel eens met over dat weg galloperen en zo.eerst deed ik het zelf ook, tot dat vriendin van mij bijna is gevallen met gladheid (stom ook dat we met gladheid op de weg gingen galloperen ,zoiezo eigelijk maarja) maar nu doen we het dus echt niet meer,en het is slecht voor de pezen zoals stef zegt!

Positief commentaar Knipoog :

vind het wel een leuke shet

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 12:35

IvoIce schreef:
tis daar niet glad, dus dat valt reuze mee.. (lijkt misschien zo doordat er wat blaadjes liggen, maar anders hadden we dat nie gedaan)

Voor iedereen die hier nog over door wil gaan: Ik ben er van overtuigd dat een paard best wel af en toe een stukje over verhard wegdek kan galopperen, ik ga dit niet veranderen en het is mijn eigen risico. Dus alsjeblieft geen reacties dat ik mijn pony verknal, ik ben het daar niet mee eens en commentaar daarop veranderd niets aan mijn mening. Lachen

Jij bent er misschien van overtuigd maar dat betekent niet dat het niet slecht is voor de pony. Er zit een risisco aan je paard kan uitglijden maar dat is niet het enige de pezen van je pony kunnen flink naar de klote gaan. Je pony word er echt niet beter van, en dan krijg je spijt als je pony daar bij de dierenarts (overdreven) is. Wie gaat er nou galoperen op het harde? Ik zeg niet dat jij je pony verknald maar het is wel erg dom van je, ik vind het er wel lief uit zien maar dat galopperen dat is gewoon een tip, je kan er niet op in gaan maar dan zal je het nog wel merken..

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 12:43

siccootje schreef:
Jij bent er misschien van overtuigd maar dat betekent niet dat het niet slecht is voor de pony. Er zit een risisco aan je paard kan uitglijden maar dat is niet het enige de pezen van je pony kunnen flink naar de stinkmodder gaan. Je pony word er echt niet beter van, en dan krijg je spijt als je pony daar bij de dierenarts (overdreven) is. Wie gaat er nou galoperen op het harde? Ik zeg niet dat jij je pony verknald maar het is wel erg dom van je, ik vind het er wel lief uit zien maar dat galopperen dat is gewoon een tip, je kan er niet op in gaan maar dan zal je het nog wel merken..

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:00

altijd mensen die weer een topic gaan verknallen. Oke het was misschien niet slim om daar te galoperen maar er is niks gebeurd dus waarom moeten nog 10 mensen het zelfde gaan zeggen?

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:13

Dan moet je het niet plaatsen vind ik.

En ik was dus ook een keer bijna uitgegleden op de weg omdat we aan het galoperen waren en ze schrok dus gleed ik bijna uit dat was met een vriendin van mij, hier ook op bokt : Loez

Verder vind ik het wel een leuke shet hoor Knipoog

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:33

Hoe moet ze nou van te voren weten dat als ze gewoon wat foto´s neerzet om wat te laten zien, dat alle mensen de foto´s gaan zitten afkraken en haar de les gaan lezen..

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:49

over het snuffelen aan die andere pony: niet alleen het gevaar van een trap oplopen, maar ook het gevaar aan bijv. wormen aan elkaar overbrengen is er.
ik vind het ook erg onverantwoord om op een harde bodete galopperen, erg slecht voor de pezen, (ja dat is al gezegd, maar ik probeer je mening te veranderen), wees zuinig op je shet.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:57

even over dat te zwaar en te groot. Dat vind ik hier al gauw en gemakkelijk gezegd, maar dat zal wel aan mij liggen. Ik rij zelf ook shetties, en ben ook veel te groot. Maar ze hebben beiden heel veel plezier in wat we doen, en staan altijd zwaar beledigd te kijken als we niet gaan rijden... Shetties kunnen echt heel veel hebben hoor!! Ik kan echt woest worden om reacties als "je bent te groot, neem een pony waar je wel op past" Laat iedereen in zn waarde, ook de mensen die zo gek zijn om shetten te rijden. Shetten zijn stronteigenwijs, en als ze het er niet mee eens zijn, dan lig je er echt wel naast. Ze weten echt wel hoe ze van zich af meoten bijten!
galopperen op het harde, daar sluit ik me bij de rest aan. Niet doen! Daarbij vraag ik me heel hard af, waarom doe je dat? Naast dat harde ligt toch een grasstrook?! Waarom dat het risico lopen je paard naar de slager te brengen omdat hij niet meer kan lopen van de pijn, (ok, kort door de bocht) terwijl je naast je een grasstrook hebt, waar je wel kan galopperen?

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 15:16

Ik vind het echt een hele leuke shet!! *LOL* Hoe groot is ie? Verder: soms lijkt het of het meisje wat erop rijdt haar evenwicht aan de teugels houdt (eerste galopfoto), misschien gewoon een pluk manen pakken dan. Eneuh, rijdt je nou steeds op hetzelfde stukje weg Verward.?

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 15:18

Oja, nog en heel klein dingetej (wat iedereen al zegt). Ik heb pas meegamaakt dat een paard achterover klapte toen hij twee centimeter steigerde. Dus ookal lijkt het weggetje niet glad...... Sorry, dit heeft iedereen al gezegd, maar het is zonde als zo'n leuk pony'tje geblesseerd raakt. En ik doe ook weleens onverantwoord (crossen als de wei nat is Schijnheilig)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 15:21

_Lot_ schreef:
altijd mensen die weer een topic gaan verknallen. Oke het was misschien niet slim om daar te galoperen maar er is niks gebeurd dus waarom moeten nog 10 mensen het zelfde gaan zeggen?

nee... Scheve mond NOG niet nee Scheve mond
dat zie je meestal pas na een paar jaar.
maar dan is het goed te laat ja!

Triest...
meer heb ik er niet op te zeggen..

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 15:26

Mietje schreef:
nee... Scheve mond NOG niet nee Scheve mond
dat zie je meestal pas na een paar jaar.
maar dan is het goed te laat ja!

Triest...
meer heb ik er niet op te zeggen..

Helemaal mee eens
Arme arme Pony!!!!!!!!!!! Verdrietig

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:18

Leuke pony!! als eerste.
Die meid is helemaal niet zo groot (zeker niet zwaar).
Ik rij ook nog af en toe om mijn allerliefste shet Lester en ik ben 1.75m ik weeg dan wel 45 kilootjes maja.

Maar wat jullie op die weg doen!!!!! Bloos! Allu allu alle rode alarmlichten gaan bij mij aan. T is voor de ruiter niet alleen super gevaarlijk, maar voor t paard nog meer. Dat je het niet erg vind om te vallen (levensmoe) dat maakt me nog niet eens zo uit, maar die pony die kiest er niet voor. Jij zal de pijn ook niet voelen die die pony voelt. Dus de beslissing wel of niet op t harde galloperen is voor jou makkelijker gemaakt.
Wat is er trouwens zo leuk aan om daar te galloperen dat niet zo leuk is op een zachte bodem??? Is het te veel moeite om een beter pad te zoeken???

Wat ik hier schrijf is in welzijn van het paard (daar kan je nooit luchtig over doen) en niet direct een aanval op jou of wat dan ook.

Tjitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:38

ik denk dat ze het nou wel begrepen heeft...

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:42

idd het is al 30x gezegd maar het mag nog een paar keer vermeld worden: doe het gewoon niet. Ik vind het heel tof dat je 'een eigen mening' hebt en ik respecteer die ook, maar ik zou in de eerste plaats niet altijd aan jezelf denken en ook aan je pony... Nu denk je van:ach gossie, kan toch geen kwaad, maar binnen enkele jaren begint je pony achteruit te gaan en denk je: hoe kon ik toch zo STOM zijn!!!

en ook, ALS je dan op het asfalt gallopeert, draag dan ALSJEBLIEFT een tok!!!!! je zegt misschien dat het niet glad is, maar glijden gebeurt heel onverwachts... en zonder tok maakt het alles nog extra gevaarlijk...
ik zou in jou plaats naar iedereen hier op bokt luisteren (want jaaa je bent de enige die ervan overtuigd is dat galopperen op het harde geen kwaad kan) je zal ons ooit nog bedanken!

VieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:42

Leuke foto's hoor .

En dat galoperen op de harde weg Scheve mond , ik denk dat een keertje geen kwaad kan, maar zou het zeker niet regelmatig doen, maar goed, er zijn ook mensen die op een te zachte en mulle bodem rijden, da's al even slecht.

Vind het wel echt een super schattig ponytje *LOL* .

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:07

Wauw wat een lieverdje! Leuke fotos!

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:26

ik bedoel het niet negatief.. vind het alleen niet zo mooi vind avanti beter...bij je passen dat was alles...Lachenniet idereen bedoeld het slecht

lizzY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:35

kerel je voelt je wel heel veel beter dan al dese mense hea tfOee se geve alleen maar advies en je kan dr alleen maar zielig comentaar trug opgeven,,
en weet je hoe sleg da is vOor de pezen denk iss naa:S
en Ooknog n minni shetJ Ofsoo kerel..:s
en sOmaa by n vreemDe pOnii sOdaliik krijg je pOnnii n traP Ofsoo:S rn kan j sO wel sielig segge dat T jOu ponii is maar TOG

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 17:35

Haj.. ff denken hoor. Over die cap: die waren we allebei vegeten, dus dat was ook niet de bedoeling. Mijn pony wil zelf overal en altijd galopperen, als hij er zo'n last van zou hebben zou hij het niet doen, dus dat hij MOET is overdrijven. Verder is het mijn mening en ik snap ook hoe jullie denken maar hier kunnen we eindeloos over door blijven gaan! Euh.. wat stonde r nog meer.. Ow ja, die berm ernaast. Daar zakt hij bijna tot z'n knieen in weg, net als in de rest van het gras in Boskoop, Hier in de omgeving is het zeiknat, de weg is veiliger. Op gladheid pas ik echt wel op, dat was daar niet zo. Maar goed.. iig, bedankt voor complinentjes en de meningen, maar ik blijf er bij dat af en toe een stukje galop op het harde geen kwaad kan, zeker niet zolang mijn pony het alleen maar leuk vind..

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 17:42

Owja.. shetfan.. Hij is ongeveer 1m, heb hem nog niet overnieuw opgemeten..

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:42

IvoIce schreef:
Haj.. ff denken hoor. Over die cap: die waren we allebei vegeten, dus dat was ook niet de bedoeling. Mijn pony wil zelf overal en altijd galopperen, als hij er zo'n last van zou hebben zou hij het niet doen, dus dat hij MOET is overdrijven. Verder is het mijn mening en ik snap ook hoe jullie denken maar hier kunnen we eindeloos over door blijven gaan! Euh.. wat stonde r nog meer.. Ow ja, die berm ernaast. Daar zakt hij bijna tot z'n knieen in weg, net als in de rest van het gras in Boskoop, Hier in de omgeving is het zeiknat, de weg is veiliger. Op gladheid pas ik echt wel op, dat was daar niet zo. Maar goed.. iig, bedankt voor complinentjes en de meningen, maar ik blijf er bij dat af en toe een stukje galop op het harde geen kwaad kan, zeker niet zolang mijn pony het alleen maar leuk vind..

yezus kind denk effe na,, dan ga je toch voor een keertje even niet galoperen, ik bedoel de gezondheid van je pony is wel wat belangrijker dan dat keertje galopperen. Ik heb echt medelijden met je pony. Misschien vind het hij wel leuk ja nu nog omdat hij straks met problemen met ze pezen heeft, ik zou er zeker niet mee doorgaan want het is echt heel slecht voor zo'n pony. En jou pony kan het wel leuk vinden maar daar gaat het niet om ik denk nog eerder dat jij het leuker vind dan jou pony.. denk na ga geen domme dingen doen waarvan je je pony zo kan kapot maken.