Met 2 teugels rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 19:41

thx ik ga het cker proberen! Haha!

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:50

missch domme vraag, maar wat is het nut van 2 paar teugels aan een bit? in mijn ogen lijkt dit alleen irritant maar heeft dat geen effect op je paard buiten dat je misch onduidelijkere hulpen ofzo zou kunnen geven

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 11:58

ik zie namelijk vaak mensen met 2 teugels rijden omdat je dan meer druk hebt op de teugel, en ook mensen die zo hun paard beter nageeflijk krijgen met een dubbele teugel! Lachen
ik wist dus ook niet of het werkte, maar nu aan de antwoorden te zien, helpt het blijkbaar niet zo veel.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:05

maaykuhhh schreef:
ik zie namelijk vaak mensen met 2 teugels rijden omdat je dan meer druk hebt op de teugel, en ook mensen die zo hun paard beter nageeflijk krijgen met een dubbele teugel! Lachen
ik wist dus ook niet of het werkte, maar nu aan de antwoorden te zien, helpt het blijkbaar niet zo veel.

Je bereikt toch niks met meer druk op de teugels Knipoog
Je moet je paardje namelijk niet van voren naar beneden werken, maar vanuit achter Knipoog

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 12:13

ja drom!!! Haha!
maar misschien, willen mensen het eerst van voren voor elkaar hebben en dan achter erbij rijden, dan zit hij misschien al vast in zijn rug. maar daarom had ik dit topic geopend, om te kijken of het nou goed was of niet! ik denk wel dat als een paard heel sterk is dat dan met dubbele teugel rijden wel een optie is, dan ben je sterker!!!!!