Ponygekkie schreef:Vooral bij zo'n paard vind ik steigerne niet echt top..
Ik vind het een beetje raar; als een haflinger of een fjord dit kan met VD dan is het wel leuk...

Succes met afleren!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ponygekkie schreef:Vooral bij zo'n paard vind ik steigerne niet echt top..
Roskur schreef:Ik vind het een beetje raar; als een haflinger of een fjord dit kan met VD dan is het wel leuk...Terwijl daar ook op gereden wordt, dus in feite net zo gevaarlijk als met deze. (en ook aan de hand, als ze rechtovereind gaan zijn ze ineens een stuk hoger
) Ik vind dit dus een beetje een zwak argument.
Succes met afleren!
Maanoog schreef:als je het hem af wilt leren, moet je vooral niet je arm/ hand omhoog doen, daarmee lok je hem alleen maar uit. slaan maakt het alleen maar erger. leer hem een omgekeerd commando, wat betekent dat hij op de grond moet blijven. de foto's komen op mij een beetje over als een aanval op jou, hij doet het niet gecontroleerd, maar gaat gewwon maar een beetje de lucht in. zo zie je maar weer, er zijn meer goede paarden dan goede trainers!!! je moet, zeker met dit soort dingen, eerst nadenken wat de gevolgen ervan zijn. mijn pony kan liggen op commadno (is haar nooit geleerd, ze doet het uit zichzelf) en als ze geen zin heeft om te wandelen, of haar hoefjes te laten uitkrabben, gaat ze er zo bij liggen, haha!!!! maar dat kan je dus ook nog krijgen, en dan te bedenken dat ze dit zelf bedacht heeft!!!
SAKKIA schreef:Als je geen zweep in je hand hebt, wat is het dan wat je in je linkerhand hebt op de eerste foto?? Of is het misschien het einde van de longeerlijn, want het ziet er wel uit of dat je een zweep in je hand hebt.
Dit is niet een aanval ofzo, maar ik zag dat en wou gewoon weten wat het wel is.
eveline_B schreef:Als je paard gaat steigeren als je het niet wilt, heb je deze oefening niet goed aan geleerd. Het staat dus nog niet goed op commando. Als hij het commando kent, mag je hem best straffen als hij het doet zonder commando. Maar de volgende keer moet je een oefening wel goed aftrainen, of het nu gaat om voeten geven of om buigen of om steigeren. Anders krijg je dus dit soort dingen.
Maanoog schreef:als je het hem af wilt leren, moet je vooral niet je arm/ hand omhoog doen, daarmee lok je hem alleen maar uit. slaan maakt het alleen maar erger. leer hem een omgekeerd commando, wat betekent dat hij op de grond moet blijven. de foto's komen op mij een beetje over als een aanval op jou, hij doet het niet gecontroleerd, maar gaat gewwon maar een beetje de lucht in. zo zie je maar weer, er zijn meer goede paarden dan goede trainers!!! je moet, zeker met dit soort dingen, eerst nadenken wat de gevolgen ervan zijn. mijn pony kan liggen op commadno (is haar nooit geleerd, ze doet het uit zichzelf) en als ze geen zin heeft om te wandelen, of haar hoefjes te laten uitkrabben, gaat ze er zo bij liggen, haha!!!! maar dat kan je dus ook nog krijgen, en dan te bedenken dat ze dit zelf bedacht heeft!!!
Nimmedor schreef:dit was ook bij de landing, hij staat altijd echt recht overeind