Cambol steigeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:24

Ponygekkie schreef:
Vooral bij zo'n paard vind ik steigerne niet echt top..

Ik vind het een beetje raar; als een haflinger of een fjord dit kan met VD dan is het wel leuk... Verward Terwijl daar ook op gereden wordt, dus in feite net zo gevaarlijk als met deze. (en ook aan de hand, als ze rechtovereind gaan zijn ze ineens een stuk hoger *LOL* ) Ik vind dit dus een beetje een zwak argument. Schijnheilig

Succes met afleren!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 23:37

Roskur schreef:
Ik vind het een beetje raar; als een haflinger of een fjord dit kan met VD dan is het wel leuk... Verward Terwijl daar ook op gereden wordt, dus in feite net zo gevaarlijk als met deze. (en ook aan de hand, als ze rechtovereind gaan zijn ze ineens een stuk hoger *LOL* ) Ik vind dit dus een beetje een zwak argument. Schijnheilig

Succes met afleren!

dit was ook bij de landing, hij staat altijd echt recht overeind

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 08:49

Wat ik vind met aflereren.. Zoek het niet meer op.. Op welke manier leer je het hem nu af dan ?? Om nee te roepen als je je hand ophoog doet ?? Verward

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 09:06

Ik vind het er erg mooi uitzien.. En stel dat het fout gaat, dat hij het steeds gaat doen, dan is dat je eigen schuld toch? Je wist voordat je er mee begon wat je op je hals kon halen...
Mooi paardje zeg!! Leuk dat je met hem ook aan vd doet..

eXtremily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 09:48

Libertylove schreef:
leuk hoor die foto, ik hoop alleen dat ie dat niet onder het rijden doet! Steigeren is iets wat je namelijk niet af kunt leren!

Ben ik het dus echt niet mee eens...

Lisanne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 10:50

je 1e foto doet het niet

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 10:59

onder het rijden doet ie het niet, gelukkig!
en lisanne 1, die 2e foto staat iets verderop in het topic

Lisanne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 11:09

okeej zal ff kijken!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 11:10

Als je het mij vraagt leer je een paard niet af om er met je handen in de lucht voor re gaan staan. Het lijkt hier de bedoeling dat hij op commando de lucht in gaat.
Als hij het op commando doet lijkt het mij een kwestie van het commando niet meer geven. Dan zou hij ook niet meer omhoog moeten komen lijkt me.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 15:30

Maanoog schreef:
als je het hem af wilt leren, moet je vooral niet je arm/ hand omhoog doen, daarmee lok je hem alleen maar uit. slaan maakt het alleen maar erger. leer hem een omgekeerd commando, wat betekent dat hij op de grond moet blijven. de foto's komen op mij een beetje over als een aanval op jou, hij doet het niet gecontroleerd, maar gaat gewwon maar een beetje de lucht in. zo zie je maar weer, er zijn meer goede paarden dan goede trainers!!! je moet, zeker met dit soort dingen, eerst nadenken wat de gevolgen ervan zijn. mijn pony kan liggen op commadno (is haar nooit geleerd, ze doet het uit zichzelf) en als ze geen zin heeft om te wandelen, of haar hoefjes te laten uitkrabben, gaat ze er zo bij liggen, haha!!!! maar dat kan je dus ook nog krijgen, en dan te bedenken dat ze dit zelf bedacht heeft!!!

Ik heb geen zweep in mijn hand, en dit zijn foto's van toen hij nog op commando MOCHT steigeren eerst lezen voordat je een reactie geeft >;)

Maar nu leer ik hem het dus af omdat hij het nu ook doet als het niet mag.
Afleren gaat best goed, ik geef het commando niet meer en dus doet hij ook het ook niet zo gauw meer.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:17

Als je geen zweep in je hand hebt, wat is het dan wat je in je linkerhand hebt op de eerste foto?? Of is het misschien het einde van de longeerlijn, want het ziet er wel uit of dat je een zweep in je hand hebt.
Dit is niet een aanval ofzo, maar ik zag dat en wou gewoon weten wat het wel is.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 16:19

SAKKIA schreef:
Als je geen zweep in je hand hebt, wat is het dan wat je in je linkerhand hebt op de eerste foto?? Of is het misschien het einde van de longeerlijn, want het ziet er wel uit of dat je een zweep in je hand hebt.
Dit is niet een aanval ofzo, maar ik zag dat en wou gewoon weten wat het wel is.

het is geen zweep >;) maar gewoon het halstertouw, en op de achtergrond zie een ook een brandslang, misschien is dat wat je ziet?

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:22

Als je paard gaat steigeren als je het niet wilt, heb je deze oefening niet goed aan geleerd. Het staat dus nog niet goed op commando. Als hij het commando kent, mag je hem best straffen als hij het doet zonder commando. Maar de volgende keer moet je een oefening wel goed aftrainen, of het nu gaat om voeten geven of om buigen of om steigeren. Anders krijg je dus dit soort dingen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 16:25

eveline_B schreef:
Als je paard gaat steigeren als je het niet wilt, heb je deze oefening niet goed aan geleerd. Het staat dus nog niet goed op commando. Als hij het commando kent, mag je hem best straffen als hij het doet zonder commando. Maar de volgende keer moet je een oefening wel goed aftrainen, of het nu gaat om voeten geven of om buigen of om steigeren. Anders krijg je dus dit soort dingen.

jij geeft teminste een reaactie waar ik wat aan heb OK dan!
Hij kan buigen, voet geven en steigeren, ma steigeren leer ik hem dus ma weer af Bloos hij doet het al bijna niet meer

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:29

Er is tegenwoordig ook een prachtige site over vrijheidsdressuur. Anders moet je daar eens op kijken. http://members.home.nl/vrijheidsdressuur/
Hierop kan je ook de link vinden naar de e-group vrijheidsdressuur. Misschien is het goed om eens op deze sites informatie op te zoeken.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:27

Maanoog schreef:
als je het hem af wilt leren, moet je vooral niet je arm/ hand omhoog doen, daarmee lok je hem alleen maar uit. slaan maakt het alleen maar erger. leer hem een omgekeerd commando, wat betekent dat hij op de grond moet blijven. de foto's komen op mij een beetje over als een aanval op jou, hij doet het niet gecontroleerd, maar gaat gewwon maar een beetje de lucht in. zo zie je maar weer, er zijn meer goede paarden dan goede trainers!!! je moet, zeker met dit soort dingen, eerst nadenken wat de gevolgen ervan zijn. mijn pony kan liggen op commadno (is haar nooit geleerd, ze doet het uit zichzelf) en als ze geen zin heeft om te wandelen, of haar hoefjes te laten uitkrabben, gaat ze er zo bij liggen, haha!!!! maar dat kan je dus ook nog krijgen, en dan te bedenken dat ze dit zelf bedacht heeft!!!

Dan doet je pony het dus niet op commando Clown Nagelbijten / Gniffelen
>;) ....dat is gewoon een niet opgevoed paard Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 23:26

ik zie geen zweep, wel een of andere buis of slang ofzo die aan de muur hangt waardoor het lijkt alsof ze wat in haar hand heeft...

in ieder geval, ik zag net ook je andere topic, hopen dat het je lukt om het hem af te leren Lachen
succes!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 23:32

Nimmedor schreef:
dit was ook bij de landing, hij staat altijd echt recht overeind

Ja, ik bedoelde meer dat de persoon bedoelde dat het niet goed was omdat het zo'n groot paard was, om het uberhaupt te leren. Maar er zijn best wat fjorden en haflingers die kunnen steigeren. Ik vroeg me af waarom het daar dan niet gevaarlijk bij is, ik kreeg een beetje de indruk dat het ging om de hoogte van het paard, maar als zo'n pony omhoog gaat kan ie ook aardig hoog komen denk ik. En met rijden is het nooit een pretje natuurlijk. Bloos!