Maanoog schreef:als je het hem af wilt leren, moet je vooral niet je arm/ hand omhoog doen, daarmee lok je hem alleen maar uit. slaan maakt het alleen maar erger. leer hem een omgekeerd commando, wat betekent dat hij op de grond moet blijven. de foto's komen op mij een beetje over als een aanval op jou, hij doet het niet gecontroleerd, maar gaat gewwon maar een beetje de lucht in. zo zie je maar weer, er zijn meer goede paarden dan goede trainers!!! je moet, zeker met dit soort dingen, eerst nadenken wat de gevolgen ervan zijn. mijn pony kan liggen op commadno (is haar nooit geleerd, ze doet het uit zichzelf) en als ze geen zin heeft om te wandelen, of haar hoefjes te laten uitkrabben, gaat ze er zo bij liggen, haha!!!! maar dat kan je dus ook nog krijgen, en dan te bedenken dat ze dit zelf bedacht heeft!!!
Ik heb geen zweep in mijn hand, en dit zijn foto's van toen hij nog op commando MOCHT steigeren eerst lezen voordat je een reactie geeft >;)
Maar nu leer ik hem het dus af omdat hij het nu ook doet als het niet mag.
Afleren gaat best goed, ik geef het commando niet meer en dus doet hij ook het ook niet zo gauw meer.