Tolttoestanden met Sikiley + buitenritje met Amber

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:07

Ik heb een Paint en train hem voornamelijk pleasure, daarbij is het van groot belang dat de achterhand er goed ondertreedt en het paard zijn schouders optilt, maar daarbij ook LAAG en rond blijft lopen. Naar mijn idee maak je het jezelf er niet makkelijker op door een paardje zo hoog te laten lopen én daarbij je handen zo hoog te houden.

Maargoed, misschien hebben jullie gelijk en moet ik het ooit eens proberen Lachen

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:12

je maakt het jezelf er misschien niet makkelijk op, maar laag en rond tölten is echt geen optie, dat voel je wel als je het een keer geprobeerd hebt Knipoog

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 17:28

Hey Xono, ik begrijp wel wat je bedoelt! Toen ik IJslands ging rijden vond ik het er ook zo 'hard' uitzien namelijk...
Maar ik kan je verzekeren dat het totaal anders is dan 'kop omhoog, rug wegdrukken en gaan met die banaan'!
Je moet het echt eens proberen, dan voel je meteen dat het niet zo 'hard' is als het kan lijken Lachen

Bedankt voor de reacties, het doet me echt goed dat ook anderen vinden dat we vooruit gaan!
Maar alle tips zijn welkom hoor Lachen

En tolten in de bak in inderdaad niet optimaal nee... Ik train ook liever buiten op van die mooie lange rechte stukken, maar in de bak kan ik meer doen met figuren en dergelijke om haar wat leniger te krijgen.

MiScha_lOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:04

heej..
Leuke pony is dat zeg..
en een schitterend dekje Tong uitsteken
hahaha
Die heb ik ook namelijk, precies het zelfde *LOL* Schijnheilig
hahaha
nou nog veel plezier met der.. Haha!

Groetjes!!

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:34

Ik vind de foto's er echt al veel beter uit zien dan de vorige foto's, super! OK dan! Ga vooral zo door met lessen enz.
En wat een lekker beertje is ze nu. Lovers

Livado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:34

wat een haren !! echt een beertje ( die witte ) Lovers
leuke foto's

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 20:30

Wat een leuke reacties allemaal zeg! Ik ga er bijna van blozen Bloos
Ik moet zeggen dat het me wel extra motiveert Lachen
Vooral in het begin dacht ik dat het nooit wat zou worden... Ik bedoel Sikiley was gewoon kwijt hoe het ook alweer werkte allemaal en ik had nog nooit eerder op een IJslander gereden Bloos!
Ik ben erg blij dat ik destijds Marjolein gevraagd heb om ons les te gaan geven!
En naast dat ze echt goed les geeft is het ook gewoon een hele leuke meid Lachen

En het is zo fijn om beide paarden bijelkaar te hebben staan. De dames worden eindelijk al een beetje maatjes.
En omdat Amber nog best onervaren is, is het ook gewoon prettig om ook een paard te kunnen rijden dat het allemaal al helemaal begrijpt.
Als ik dan weer op Amber stap vind ik dat wel altijd een reus vergeleken met Sikiley!
En ik vind het er ook supergezellig Lachen