Jonge paarden @ work!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:07

ben het met Passionato eens. Dat ronde, dat komt wel. Liever dit, dan dat je binnen 2 maanden al zo'n rond getrokken paard ziet... Want juist door haast krijg je dat er getrokken gaat worden. Was heel blij om te zien dat dat hier niet het geval is.
En eht springen, persoonlijk vind ik het ook te vroeg. 2 maanden onder het zadel en dan al springen... Zou eerst mn stuur en rem echt goed willen hebben, en rustig balkjes lopen, en op zn vroegst pas met n half jaar onder het zadel gaan springen (en dan kruisjes van pakweg 30 centimeter. hoog zat voor een jong paard)
maar goed, mijn paarden hoeven dan ook de sport niet in =)

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:12

Jah, het valt op zich wel mee hoor. Zo gaat het er op heel veel springstallen aan toe. de springstal waar ik woonde (etc :-D) werden de paarden meestal pas met 3,5 4 ingereden, en dan na twee maandjes sprongen ze echt wel wat kruisjes. Sommigen gingen dan al mee op oeffenparcours (heel laag hoor, 40 cm ofzo). Ik zelf zou het ze ook niet nadoen (hahaha, heb soms wel leuke taferelen gezien, dat ze dachten dat het stuur het al wel deed, maar dan toch ineens tijdens het oeffenparc niet! )
Maar 2 mnd en dan een klein kruisje springen kan echt wel..

eXtremily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 16:40

Sturen en terugnemen/stilstaan heb ik geen tot dusver problemen mee, dat gaat erg goed... In z'n parcours weet je natuurlijk nooit wat je te wachten staat met z'n jong dier, daar heb ik ook ervaring mee Knipoog

Deze paarden zijn gefokt voor (spring)sport..
Ieder natuurlijk z'n eigen mening! Ik ben er van overtuigd dat het niet te gehaast gaat Lachen

Iig bedankt voor het commentaar, vind ik altijd leuk

eXtremily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 16:48

Ik heb vannochtend weer wat nieuwe foto's gemaakt! Lachen

Deze foto had ik nog. Dit is Seasons (Columbus x Satteliet x Theoloog). Op de foto is ze 4 jaar en breng ik haar uit in de klasse B. Seasons is een halfzus van Uilenspel en een volle zus van Terra (zie hieronder). Ze komen allen uit dezelfde moeder.

Afbeelding

Dit is nog een oude foto van mij en me D-pony Giannino (3/4 jaar geleden), met wel erg korte beugels.. Tong uitsteken
Afbeelding

Tijd om wat paardjes te trainen. Dit is Steppewolf een 5 jarige merrie(ook een Columbus), weer een halfzusje van Uilenspel.. jaja one big family bij ons Haha!

Charlotte gaat haar hier longeren. Ze brengt haar uit in de klasse L, springen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan zijn Terra (Columbus x Satteliet x Theoloog) en Uilenspel aan de beurt.

Terra is een 4 jarige merrie en wordt gereden door Miriam.
Afbeelding

Samen in de bak Lachen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lief hè!!??!!! De twee halfzusjes samen Lachen
Afbeelding

Dan is die rakker van een Uilenwacht weer aan de beurt. Vandaag gaat Charlot hem longeren.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hij moet nog veel leren maar het gaat al steeds beter.

Al deze paarden heb ik zelf zadelmak gemaakt. Daar ben ik zelf wel trots op! Haha!

Tot slot nog een foto van Charlotte en Pien (v. Edison). Charlotte springt M met haar. Pien heeft het prestatie-sport predikaat en is één van onze fokmerries.
Afbeelding