Halthouden paard loopt door hand heen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:42

Juist wel. Bij het halthouden blijf je toch drijven teneinde hem bij elkaar te houden?

En een paard dat achterwaarts blijft lopen is heel makkelijk weer voorwaarts te krijgen hoor! Teugels los en een flinke aanwijzing geven, geen reactie - zweep erover.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 15:52

Cassidy schreef:
En een paard dat achterwaarts blijft lopen is heel makkelijk weer voorwaarts te krijgen hoor! Teugels los en een flinke aanwijzing geven, geen reactie - zweep erover.

Ik ga er iets anders mee om, maar ik kijk daarbij ook gericht naar mijn eigen paard.
Ieder zijn keuze!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 15:52

Lusitana schreef:
even over dat bekken naar voren of achteren. ik zou zeggen probeer het op een krukje en kijk wat er gebeurd. Achteroverkantelen is een drijvende hulp, die je natuurlijk nodig hebt om de achterbenen er onder te krijgen. Maar, in een paard dat niet reageert op de hand, hb je de noodrem nodig, en zo zet je hem ook in zijn achteruit, bekken vooroverkantelen en drijven. Weerstand bieden met de hand (dus niet trekken). als het halthouden beter gaat (als hij het dus gewoon doet waar gewenst) kun je de zithulp geleidelijk veranderen naar het achterover kantelen om de achterbenen eronder te krijgen. Maar in een paard dat doorloopt is een drijvende hulp niet logish...

hier kan ik mij toch meer in vinden!
idd ga maar eens op een krukje zitten (heb het net even geprobeerd).

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:29

Ik vind een aangesloten been wel heel belanrijk bij netjes halthouden, idd wat Cassidy zegt je houdt je paard bijelkaar maar ook omdat je het paard naar de hand toe rijdt en je hulpen in je handen dus beter doorkomen dan als je gaat terugwerken, wat alleen maar portest oproept.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:06

Dimple schreef:
Ik ga er iets anders mee om, maar ik kijk daarbij ook gericht naar mijn eigen paard.
Ieder zijn keuze!

Je maakt me nu wel nieuwsgierig. Vertel, hoe los je dat op?

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 13:54

Cassidy schreef:
Juist wel. Bij het halthouden blijf je toch drijven teneinde hem bij elkaar te houden?

ja ik ga er ook iets anders mee om. ik hou nooit zo van mensen die zo praten als zweep erover.

maar in dat blijven drijven om hem bij elkaar te houden heb je wel gelijk in.
zo doe ik het ook.
als je gaat halthouden hou je je been eraan om hem bij elkaar te houden en ook om te voorkomen dat hij zijn hoofd omhoog doet.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 14:20

tjah..... je kan denk ik het beste veel oefenen en dan je hulpen herhalen niet al te veel trekken paard is toch sterker dan jou.... en cassidy zweep erover vind ik geen oplossing...

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 00:20

rosaenbeer schreef:
tjah..... je kan denk ik het beste veel oefenen en dan je hulpen herhalen niet al te veel trekken paard is toch sterker dan jou.... en cassidy zweep erover vind ik geen oplossing...

trekken heeft ook geen nut idd, want je kan ook niet dmv trekken je paard laten halthouden (er zijn er vast genoeg die t doen, maar t hoort niet!)
zweep erover is ook geen oplossing. alhoewel sommige mensen dat wel vinden.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 00:56

Wat is volgens jou dan wel de oplossing Danifur??

luuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 01:08

je mag als je paard doorloopt bij het halthouden best ns flink inkomen met de teugels hoor. en je hoeft egt niet sterk te zijn om je paard ter correctie even in 1x op de rem te trekken. Kwestie van diep zitten en een keer flink aan zn kop trekken. En dat heeft dan niks te maken met zielig ofzo en zeggen dat je je paard zo niet hoort stil te zetten heeft dan ook geen nut want het is dan gewoon bedoelt om je paard duidelijk te maken wat de bedoeling is en dat die heeft te reageren of dat jij anders ingrijpt. en niet altijd dat 'softe' oo-zo correcte gedoe want daar wordt het voor jou en je paard egt niet altijd duidelijke/beter van.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 01:53

luuk schreef:
je mag als je paard doorloopt bij het halthouden best ns flink inkomen met de teugels hoor. en je hoeft egt niet sterk te zijn om je paard ter correctie even in 1x op de rem te trekken. Kwestie van diep zitten en een keer flink aan zn kop trekken. En dat heeft dan niks te maken met zielig ofzo en zeggen dat je je paard zo niet hoort stil te zetten heeft dan ook geen nut want het is dan gewoon bedoelt om je paard duidelijk te maken wat de bedoeling is en dat die heeft te reageren of dat jij anders ingrijpt. en niet altijd dat 'softe' oo-zo correcte gedoe want daar wordt het voor jou en je paard egt niet altijd duidelijke/beter van.

ja? daarvoor hoef je toch niet aan zijn kop te trekken. een ophouding is genoeg toch?

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 01:54

Riant schreef:
Wat is volgens jou dan wel de oplossing Danifur??

precies zoals jij op de vorige pagina hebt uitgelegt.
ik heb daar toch ook op gereageerd dat ik het precies zo doe..
weet niet of je dat gelezen hebt? Haha!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:57

Oh sorry ik lees met mijn neus blijkbaar Haha!

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:49

Riant schreef:
Oh sorry ik lees met mijn neus blijkbaar Haha!

geeft niks!
kan gebeuren toch Tong uitsteken