noodstop!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:09

BounceBabe schreef:
Jullie trekken echt te snel jullie oordeel! Want ik zie geen spatje pijn bij die tinker!!!!

Ah, dus tegenwoordig kunnen paarden dmv een foto pijn door laten schemeren. Fijn dat ik het weet, kan ik er volgende keer op letten.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:11

xtwisterx schreef:
Ah, dus tegenwoordig kunnen paarden dmv een foto pijn door laten schemeren. Fijn dat ik het weet, kan ik er volgende keer op letten.

Meestal hebben paarden hun oren naar achter als ze pijn hebben...Ik zie toch echt 2 oortjes naar voren Knipoog En zo hard trekt ze niet hoor...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:18

Kan me niet voorstellen dat het geen pijn doet als je op deze manier in de mond van je paard hangt.
Maar je zal wel gelijk hebben, hij heeft zijn oortjes tenslotte naar voren. Clown

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:24

Misschien heb jij wel gelijk en heeft hij wel eventjes een beetje pijn in zn mond. Maar ik denk niet dat ze dit aan een stuk door, dag in dag uit zit te doen. Dus ik vind dat er nogal overdreven wordt gereageerd, alsof ze dat paard mishandelt ofzo... Scheve mond

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:27

Het gaat er niet om of dit dag in dag uit gedaan wordt. Er heeft ook nog niemand gezegd dat ze dit paard mishandeld.
Het gaat om de manier waarop dit paard een "sliding stop/noodstop" maakt volgens de TS. En dat het vooral zo stoer is.

Ik vind dit verre van stoer. En velen met mij. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:47

Ik heb gewoonlijk weinig tot geen commentaar op rijfoto´s. Maar vind deze eigenlijk toch wel schokkend om te zien. Je kan me eerlijk gezegd niet wijsmaken dat je niet hard trekt aan de teugels. Een sliding stop hoort volgens mij vooral uit de achterhand te komen. Dit komt niet echt uit de achterhand.
Advies is toch om eens een paar lessen te gaan volgen. Het zorgt ervoor dat jij en je bijrijdpaard nog meer plezier krijgen in het rijden.
Dit paard is volgens mij best een rustig paard met een best harde mond. Ik hoef dit niet te doen bij mijn paard, die zet me er gelijk af, en gelijk heeft ze Tong uitsteken

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 22:01

ja het ziet er idd absoluut niet ontspannen uit en je hoort zo'n stop met je zit te kunnen maken en absoluut niet door aan de teugels te trekken
het ziet er meer uit of ie er vandoor gaat en je hem niet meer kan houden

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 22:57

Oke sorry van mijn niet zo leuke opmerkingen. Maar je pony zou het misschien wat fijner vinden als je niet trekt.
En of je het wel of niet deed. Daar hebben we het niet meer over.
Oja, ik vind het wel een leuke pony!!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 01:02

Nimmedor"]
zorg ervoor dat je eerst leert paardrijden voordat jij weer op een paard stapt
[/quote]
hoe kan je leren paardrijden als je t eerst moet kunnen eer je derop mag stappen. sorry dit is gewoon stom!

[quote="xtwisterx schreef:

als die niet kanlaten door schemeren of die pijn heeft of niet waar zeiken jullie dan nog over?

sorry maar vind dit weer zontypische bokt reactie
en die mond lijkt me wel degelijk tóe

leuke tink. Knipoog volgende keer ietsje voorzichtiger zijn met je teugels meid Knipoog

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 02:43

poeh hee wat een reacties, nee dit is idd niet helemaal zo als een western sliding hoort...maar ik ben erg benieuwd naar de trainingsfoto's van mensen die hier western rijden...zijn die super? precies zoals het zou moeten zijn? wanneer je zo achterover hangt en dus die kracht gebruikt aan de teugels kijkt een paardje wel anders hoor.... flink van sommige om op een foto zulke dingen te beoordelen...

mooi tinkertje meid, ik hoop dat je er nog veel plezier van mag hebben...Knipoog

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 10:40

hej

leuke tink, je zit idd teveel achterover waardoor je het idee opwekt enorm aan de teugels te trekken zoals hierboven al verteld is of je dat al dan wel al dan niet doet kan ik niet af zien aan deze foto.

ik ben zelf ook een westernruiter en maak zelf ook wel eens flinke fouten die niet kunnen en ik denk dat als iedereen hier heel eerlijk tegen zichzelf is dressuur of westernruiter dan hebben ze tegenover hun paard allemaal wel ooit een flinke fout gemaakt. maar goed hoe dan ook meiske als je een sliding stop goed wil leren dan kan je daar het beste les innemen en veel oefenen.

heel veel succes en groetjes fabske

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 11:25

baroen schreef:
poeh hee wat een reacties, nee dit is idd niet helemaal zo als een western sliding hoort...maar ik ben erg benieuwd naar de trainingsfoto's van mensen die hier western rijden...zijn die super? precies zoals het zou moeten zijn? wanneer je zo achterover hangt en dus die kracht gebruikt aan de teugels kijkt een paardje wel anders hoor.... flink van sommige om op een foto zulke dingen te beoordelen...

mooi tinkertje meid, ik hoop dat je er nog veel plezier van mag hebben...Knipoog

nee absoluut niet, maar waarschijnlijk wel beter... althans dat hoop ik dan want anders zou je paard nooit een goede slidingstop aan kunnen leren

ik denk dat het van sommige misschien een beetje een te snelle, felle reactie was maar als je er op het 1e gezicht naar kijkt lijkt het wel alsof ze het paard met al haar kracht op de rem zet.

groetjes leanne

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:51

horsea schreef:
nee absoluut niet, maar waarschijnlijk wel beter... althans dat hoop ik dan want anders zou je paard nooit een goede slidingstop aan kunnen leren

ik denk dat het van sommige misschien een beetje een te snelle, felle reactie was maar als je er op het 1e gezicht naar kijkt lijkt het wel alsof ze het paard met al haar kracht op de rem zet.

groetjes leanne

krijgt iedereen hier nog de tijd om het te leren? niet iedereen is een geboren anky (of weet ik veel wie, weet niet wie 'de beste' ruiter is int western rijden)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 14:16

annelies15 schreef:
oke mensen ik zal me volgende foto pas weer sturen al ik nederlands kampioen western ben, goed? misschien had gyps ffies pijn (al was daar niets van te merken) maar als jij je ergens aan stoot of iets dergelijks dan heb je ook pijn maar dan heb je daar toch ook niet nog weken last van of wel soms waarom mogen paarden helemaal nietsss van pijn hebben (ik zeg niet dat ik gyps pijn WOU doen maar het kan een keer gebeure) en mensen wel Verward sorry maar jullie maken je een beetje TE druk idd misschien had ze pijn maar 'r was niet ZO erg dat ze er nu nog last van heeft ofzo

als je weet dat hij pijn heeft als je dat doet waarom doe je het dan.

En paarden zijn heus niet altijd blij als die zijn oren na voren heeft hoor, als een paard zijn oren na voren heeft betekent dat gewoon dat hij oplet

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 14:21

En bovendien XtwisterX you made your point!!! Zal die meid nu ooit nog op die tink durven te stappen omdat je haar helemaal de grond in boord? Verward Sorry hoor, het is best als je het niet vind kunnen, maar dat met 6/7 berichtjes duidelijk proberen te maken? Scheve mond

Komop zeg.. denk ook een beetje aan de gene die het topic heeft gestart.

Lisa_Melody schreef:
Mensen,mensen...wat overdrijven we weer lekker Scheve mond

Ze zit idd. erg naar achter,maar volgens mij trekt ze niet heel erg in de mond. Waarschijnlijk wilde ze gewoon een keer een sliding stop proberen voor de foto. Ik denk toch echt niet dat ze de hele tijd zo rijdt...Het paard ziet er ook niet uit of hij erg pijn heeft ofzo.

Leuke tink Knipoog Lachen

Het ligt dus niet aan mij! OK dan!
Laatst bijgewerkt door BounceBabe op 21-11-04 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 14:28

ik heb enormveel respect voor ts dat zij zich zo kalm kan houden...
nimmedor: ook jij zal af en toe een fout maken waardoor je je paard pijn kan doen. al is t maar een keer te veel met je spoor prikken. wíl jij dit dan? nee toch.
kan gebeuren! iedereen kan fouten maken. zolang je er van leert...en je paard geen blijvende pijn heeft...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 14:35

als dat op mij is annelies15:
nee integendeel. ik zie een toe bekkie dus zo hard zal je der niet aan getrokken hebben. maar omdat je zo achterover hangt lijkt dat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 14:48

topicstarter. heb dus enorm veel respect voor jou Lachen