fantasy vrijspringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 13:23

Ik zou niet in z'n natte bak gaan springen maar
ziet er wel stoer uit ! Haha!
hij springt heel goed zo te zien Haha!

hashieslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:17

man wat zitten jullie te zeuren op haar ik ben daar ook over heen geweest met mij paard want wij kennen elkaar super en waar zij rijd heb ik mij paarden en je kunt net zow hard uitglijden buiten dan als je in een bak gaat springen dusz jullie moeten niet zow dom banketstaaf

eXtremily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:29

Leuke foto's! Lekker in dat water Tong uitsteken

Maar wat een commentaar weer helaas...

p.s. bij ons wordt er al zolang ik er rondloop gesprongen met beschermers in een natte bak.. Maar openschuren heb ik nog nooit gezien/meegemaakt.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 00:13

dushi88 schreef:
ik heb het in uitje extra breed gezet omdat ze anders niet uit komt, het is een D-pony maar ze neem een afstand van een paard :S dus daar moet ik rekening mee houden

Ja ok Knipoog maar hij springt erg laag (ging die hard?) Doordat hij waarschijnlijk niet uitkwam voordat het inuitje begon..

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:57

dushi88 schreef:
ik wil nie banketstaaflig doen maar ik rijd heel vaak door water plassen, en idd wat de rest ook zegt bij de cross zitte ook waterbakken in en die zijn 10x zo hoog, het gemiddelde wat ik met haar spring is 80
dus..... ieder paard heeft toch wel een keer dat ie verkeerd afzet en aangezien ze de afzet altijd zo heeft zie ik het probleem niet zo (niet kwaad bedoelt ofzow)

Met een cross, de paarden/pony's weten precies wat ze doen.. Ze springen teneerste gewoon erin, en niet ver erin.. Probeer maar uit, wanneer je het eerste uit glijd.. Als je rechtomlaag springt, of ver springt..

En in de cross, liggen er altijd fijne steentjes in, wat voorkomt dat ze uitglijden...

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:58

dushi88 schreef:
ik heb het in uitje extra breed gezet omdat ze anders niet uit komt, het is een D-pony maar ze neem een afstand van een paard :S dus daar moet ik rekening mee houden

3 meter is het maximale voor een D pony.. Dan moet je maar leren je pony dichter onder de hindernis te rijden, want op deze foto's ziet het eruit dat je dat niet echt doet.

VxKara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:25

klinkt misschien heel hard al dat commentaar wat iedereen je geeft maar bedenk wel het is goed bedoeld.

ik ben het met maartjuh helemaal eens.

ook aan de eerste foto kan je zien dat ze te ver moet uitstrekken (dardoor lijkt het ook alsof de hindernis gigantisch is).
bij de 2e foto is dat nog duidelijker, daar lijkt ze het zelf ook niet zo heel leuk te vinden.
Ook zie je op de 2e foto dat je beugels best wel korter mogen, als je ze te lang heb kan je veel gemakkelijker de pony hinderen in zijn sprong.

Ik zeg dit alleen om ongelukken te voorkomen.
geniet lekker van je pony wees voorzichtig.
denk nu niet dat ik zeg dat je dit soort dingen niet moet doen want ik weet uit ervaring dat het helemaal kicken is!
maar ik weet ook uit ervaring dat: als je onvoorbereid moeilijkere sprongen gaat maken( zowel hoog breed als water enz) dat jij en je paard beide de basis goed onder de knie moeten hebben, voordat je verder gaat.

mar niet te snel opgeven je zal zien beter een jaar oefenen en daarna 1 goede sprong maken dan 1 week oefenen en daarna nooit meer kunnen rijden. ( misschien een beetje drastisch maar wel waar)

veel rij plezier! Lachen en veel succes verder.