Eyecatcher! Z2 dress.paard @ springwork

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:12

IMO heeft Kel een goede houding, als de hindernissen hoger worden komt haar bovenlijf vanzelf dichter bij het paard.

En vanaf de foto gezien zit ze geen 1 keer achter de beweging van het paard en is ze mooi mee met de beweging.
Laatst bijgewerkt door Marliesje op 18-11-04 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:12

Ik zelf vind haar erg diep naar voor zitten. Stel dat dit paard zijn hoofd naar boven doet, dan raakt hij direct haar neus, de ruimte daartussen is zo klein dat zij nooit op tijd kan reageren.

Verder zie ik qua zit, zoals jij zegt meer kont naar achter niet eens echt verschil tussen Kel en jouw foto. Als je kijkt naar waar de kont boven het zadel is, zie je dat dat vrijwel hetzelfde punt is.

Die rug mag zeker rechter, maar dat gaf je zelf al aan. Ik ben misschien een dressuurmiepje, maar ik vind het geen nette houding..

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:22

Kel2004 schreef:
op mij he Tong uitsteken

*LOL*

je weet wel waarom ik dat zeg Tong uitsteken

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:31

leuke foto's. Je kunt er ook de westernsport nog mee in gezien de mooie slidingstop op de laatste foto Haha!

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:36

Natascha schreef:
leuke foto's. Je kunt er ook de westernsport nog mee in gezien de mooie slidingstop op de laatste foto Haha!

haha ja. Shania is van alle markten thuis Haha!

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:38

ziet er goed uit zeg!!!!!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:47

LiSSy schreef:
beetj meer zoals dit, maar dan met een rechte rug Knipoog

[image]

meer met rechte rug idd op die foto... en wat dacht je van dat been? steekt naar mijn mening te ver naar achter.

Ik moet zeggen dat ik meer weg ben van de houding van kel *LOL*

kellytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:51

ja ja kijk me topper dan;) Shania dus... echt een heerlijk beest dat blijf ik vinden....
en kel ik had niet verw8 dat je ooit echt de springring zou gaan verkennen maar zeker weten erg leuk hoor:D

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:20

Ik vind de houding niet storend ze is prima in balans en zit het paard niet in de weg. Ze kan wat dichter op de hals en misschien met een wat korter teugeltje de hand wat verder naar voor plaatsen, maar waar hebben we het over ??? De hindernissen zijn nog niet hoog en ik vind het eigenlijk een beetje gezeur om niks..
Het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn, maar als het paar te vlot wil mag de ruiter van mij best wat rechter op gaan zitten. Ze zit het paard imo niet in de weg.
Perfect is anders maar ik vind dat been zo ver naar achter voor het paard hindelijker dan een ruiter die wat rechter op zit.

Bij springen is er imo geen "perfecte houdig" ga maar eens een avond eurosport kijken springruiters hebben allemaal een verschillnde stijl in rijden. Je zit moet effectief zijn en je moet lekker rijden. Al ga je er achterstevoren op zitten als jij zo je paard onspannen foutloos rond kan sturen vind ik het best.

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 23:53

Riant schreef:
Ik vind de houding niet storend ze is prima in balans en zit het paard niet in de weg. Ze kan wat dichter op de hals en misschien met een wat korter teugeltje de hand wat verder naar voor plaatsen, maar waar hebben we het over ??? De hindernissen zijn nog niet hoog en ik vind het eigenlijk een beetje gezeur om niks..
Het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn, maar als het paar te vlot wil mag de ruiter van mij best wat rechter op gaan zitten. Ze zit het paard imo niet in de weg.
Perfect is anders maar ik vind dat been zo ver naar achter voor het paard hindelijker dan een ruiter die wat rechter op zit.

Bij springen is er imo geen "perfecte houdig" ga maar eens een avond eurosport kijken springruiters hebben allemaal een verschillnde stijl in rijden. Je zit moet effectief zijn en je moet lekker rijden. Al ga je er achterstevoren op zitten als jij zo je paard onspannen foutloos rond kan sturen vind ik het best.

Dat was de volgende stap. hahaha

Nee serieus, als de hindernissen hoger worden zoals bij de foto van Lissy dan lijkt het optisch net of het been verder naar achter ligt. En tja, het is nog geen januari. Zat tijd om de puntjes op de i te zetten.
Bedankt voor het commentaar OK dan!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 23:55

kellytje schreef:
ja ja kijk me topper dan;) Shania dus... echt een heerlijk beest dat blijf ik vinden....
en kel ik had niet verw8 dat je ooit echt de springring zou gaan verkennen maar zeker weten erg leuk hoor:D

Jaaah ben goed getraind door Eddam!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 23:59

Die laatste is echt super!! De rest ook hoor!! Mooi paard!!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:40

Leuke foto's!

Ik vind je houding absoluut niet storend. De vergelijking tussen foto 2 en de foto die Lissy aandraagt gaat niet op vind ik. De TS springt een kruisje, het andere paard (Cammie) springt een flinke stijl, en dat veranderd absoluut je houding.
Op kleine sprongetjes hoef je echt niet op z'n hals te gaan liggen- dam raak je juist weer snel vóór in de beweging.

Suc6 met je wedstrijden OK dan!

kellytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 02:19

hahaha ja eddam kan er zeker wat van Knipoog jammer dat er niet zo fanatiek meer mee gesprongen wordt maarja misschien dat ik zelf ooit weer het lef heb haha Tong uitsteken
voor de rest vind ik het er erg leuk uitzien hoor kel ben nog steeds gek op shaan natuurlijk en kan me voorstellen dat jullie zoveel plezier van haar hebben

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 02:52

Haha die laatste...hiihii..Funny ! Haha!
Het lijkt alleen alsof je hem iets te vast houdt,hij zou iets meer vrijheid in de hals moeten krijgen,vind ik...Maar het paard blijkt hier geen last van te hebben...
Het paard spring mooi rond ! Hij heeft er wel lol in hé ? Hoe hoog kan hij ?

jacob112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 03:32

hahaha toppertje die laatste Haha! gebeurt iedereen wel eens he en wie niet zegt die liegt Haha! echt leuk mij drooooooom Haha!:j:D

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:52

mooi paard joh!!! OK dan! echt super!!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:57

Wat een mooi paardje is het, en springen kan ze ook! *LOL*

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 15:23

jeetje, lekker allround beestje Tong uitsteken met die laatste foto heeft het paard ook nog eens bewezen geschikt te zijn in de westernsport Knipoog wat een sliding zeg...

Echt heel leuk beestje en ik vind dat je er keurig mee rijd!

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:24

wow, super sliding stop op de laatste foto (van de 1e reeks) *LOL* lekker op je kont gaan zitten en je kan zo de wedstrijden in Knipoogmooi paard heb je

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 10:34

Bij de laatste twijfelde ik zelf omdat er iemand achter de hindernis langs reed en tja, dan kan je niet verwachten dat ze springt. Ik denk zelf dat ze heel veel potentieel heeft, maar het is een E-pony en ik hoop dat ze uit gaat komen met de passen (tussen de paarden). Voor hoogte is ze iig niet bang

eXtremily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:51

Mooie houding op de sprong!! Op z'n sprongetje hoef je idd nog niet zover naar voren te zitten.
Leuke foto's!!

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 12:56

Prachtig paard zo op de foto, en super all round.
Veel succes in Januari

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 13:43

21 januari mn eerste wedstrijd gepland! Meteen regiokampioenschap haha
Duimen voor me hoor!

Illona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:52

netjes gedaan OK dan! , en die laatste.. ja ik moet zegge dat het er wel grappig uitziet Haha!