Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Riant schreef:Ik vind de houding niet storend ze is prima in balans en zit het paard niet in de weg. Ze kan wat dichter op de hals en misschien met een wat korter teugeltje de hand wat verder naar voor plaatsen, maar waar hebben we het over ??? De hindernissen zijn nog niet hoog en ik vind het eigenlijk een beetje gezeur om niks..
Het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn, maar als het paar te vlot wil mag de ruiter van mij best wat rechter op gaan zitten. Ze zit het paard imo niet in de weg.
Perfect is anders maar ik vind dat been zo ver naar achter voor het paard hindelijker dan een ruiter die wat rechter op zit.
Bij springen is er imo geen "perfecte houdig" ga maar eens een avond eurosport kijken springruiters hebben allemaal een verschillnde stijl in rijden. Je zit moet effectief zijn en je moet lekker rijden. Al ga je er achterstevoren op zitten als jij zo je paard onspannen foutloos rond kan sturen vind ik het best.