4-jarige stermerrie van Elmshorn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mikolaiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:38

mooi paardje...ik ben het wel met lissy eens trouwens;)
daarbij moet je wel onthouden dat de sprongegewrichten van een paard pas volgroeit zijn met 5 jaar dus als ik jou was zou ik rustig aan doen met springen. maare verder vind ik het een super mooi dier!!!

Ro0sj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 23:14

Ruchet schreef:
Ik denk dat de meeste springruiters hun paarden beter voor elkaar hebben dan gemiddelde dressuurruiter, en je hebt echt geen dressuurproef nodig voor dat je gaat springen, en als je een heel goed springpaard hebt die wat heet en sensibel is, dan doe je dat paard geen plezier om hem tussen de witte hekjes te laten lopen, dat heeft niks met gehoorzaamheid te maken, maar meer met het karakter van je paard.

Leuk paard hoor ! veel sucses ermee. OK dan!

Ja vind ik ook!

Ro0sj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 23:17

mikolaiki schreef:
mooi paardje...ik ben het wel met lissy eens trouwens;)
daarbij moet je wel onthouden dat de sprongegewrichten van een paard pas volgroeit zijn met 5 jaar dus als ik jou was zou ik rustig aan doen met springen. maare verder vind ik het een super mooi dier!!!

Doe ik ook spring echt niet veel--> 1x in de 2 weken! En ga nog niet naar hele grote concoursen dus...Maar in ermelo heb je met de pavo-cup ook gewoon een klasse voor 4 jarige nou dat staat dan op L niveau maar wel heel dik gebouwd...dus ong, 1.15, en ik denk wel dat die mensen er genoeg verstand van heben en dat het dus niet zo heel slecht voor de paarden is. Het ligt er ook maar net aan hoe die gereden wordt en dergelijke!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 23:32

Leuk paard!
Precies mijn type, lijkt een beetje op Jasmijn Tong uitsteken
Succes verder met hem, en bouw alles rustig op..
Je kunt beter rustig met hem doen dan heb je er later langer plezier van Lachen

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 23:37

Ruchet schreef:
Ik denk dat de meeste springruiters hun paarden beter voor elkaar hebben dan gemiddelde dressuurruiter, en je hebt echt geen dressuurproef nodig voor dat je gaat springen, en als je een heel goed springpaard hebt die wat heet en sensibel is, dan doe je dat paard geen plezier om hem tussen de witte hekjes te laten lopen, dat heeft niks met gehoorzaamheid te maken, maar meer met het karakter van je paard.

Leuk paard hoor ! veel sucses ermee. OK dan!

Haha! en ik heb er ervaring mee...om met een heet,fel springpaard tussen de witte hekjes te lopen!! Knipoog in het L2 nog wel!! maar dat is geen succes hoor! *LOL*

leuk paardje zeg!!!

Ro0sj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 19:37

reddytobias schreef:
:D en ik heb er ervaring mee...om met een heet,fel springpaard tussen de witte hekjes te lopen!! Knipoog in het L2 nog wel!! maar dat is geen succes hoor! *LOL*

leuk paardje zeg!!!

Mee eens, alhoewel eigenlijk ieder paard toch wel m1 moet kunnen lopen!!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:48

Ro0sj schreef:
Mee eens, alhoewel eigenlijk ieder paard toch wel m1 moet kunnen lopen!!

het zou moeten kunnen(rijd met dat paard L2) maar de oefeningen kent ie allang...maar hij gaat zich gewoon vervelen,en dan wordt ie nogal link van Bloos

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:34

Z1 springen bestaat toch niet?

Ro0sj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 20:46

Nimmedor schreef:
Z1 springen bestaat toch niet?

Uh neej hoezo??

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:01

Citaat:
Tuurlijk dat is ook wel, ik rijd ook alleen maar dressuur thuis en 1x in de week prive springles. Ik ben met een ander paard ook Z1 en L springen....maar die is ondanks dat niet zo makkelijk te springen af en toe

daarom Knipoog

Ro0sj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 00:32

Nimmedor schreef:
daarom Knipoog

Ik zeg toch, ik ben met een ander paard ook Z1 en L springen....ik had ook kunnen zeggen ik ben met een ander paard Z1 dressuur en L springen....haha njah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:36

Wanneer is een paard een springpaard, en wanneer is een paard een dressuurpaard Verward Dat is toch echt wat de ruiter ervan maakt. Verder ben ik het wel met Ruchet eens, dat de meeste PROFESIONELE springruiters hun paard heel wat beter voor elkaar hebben dan dressuurruiters. Alleen vind ik niet dat appels en peren moet gaan vergelijken.

En ik denk dat Ruchet bedoeld dat springruiters hun paarden thuis heel goed dressuurmatig trainen, daardoor kunnen ze makkelijk het parcours in. Maar als jij nog nooit een winstpuntje in de B dressuur hebt gehaald, dan kan het nog weleens een kamikaze parcours worden.

En wanneer ben je een springruiter?

Ro0sj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 21:10

Dat bepaal je idd zelf, maar ik vind als jij een paard hebt met een springafstamming, dan hoeft het nog geen soringpaard te zijn, maar als je er alleen maar mee springt, en geen dressuurwedstrijden mee rijd vind ik het wle een springpaard!!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:15

LiSSy schreef:
wel eens gehoord van het gezegde: de dressuur is de basis voor het springen.
het paard kan het dan wel niet leuk vinden, maar het moet toch echt. als ze dressuurmatig niet goed is kan jij haar waarschijnlijk geen L parcours rondsturen waar het al wat technischer wordt Knipoog

Idd daar heb je helemaal gelijk in LiSSy

En ik dacht trouwens dat je zowiezo voordat je uberhaubt met springen mag starten je eerst 1 (of meerdere?) winstpunten in de B dressuur moest rijden. Of is dat niet zo? Kan ook zijn dat ik het mis heb hoor Knipoog

Wel een leuke pony trouwens Maar dit topic hoort alleen niet bij HAW. Ik zie nl. geen paard@work

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:24

Ro0sj schreef:
Dat bepaal je idd zelf, maar ik vind als jij een paard hebt met een springafstamming, dan hoeft het nog geen soringpaard te zijn, maar als je er alleen maar mee springt, en geen dressuurwedstrijden mee rijd vind ik het wle een springpaard!!

Maar je traint haar thuis toch gewoon dressuurmatig?

mellylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:52

wouw mooi paardje !
k heb ook even op je site gekeken, leuk hoor!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 22:16