Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ruchet schreef:Ik denk dat de meeste springruiters hun paarden beter voor elkaar hebben dan gemiddelde dressuurruiter, en je hebt echt geen dressuurproef nodig voor dat je gaat springen, en als je een heel goed springpaard hebt die wat heet en sensibel is, dan doe je dat paard geen plezier om hem tussen de witte hekjes te laten lopen, dat heeft niks met gehoorzaamheid te maken, maar meer met het karakter van je paard.
Leuk paard hoor ! veel sucses ermee.
mikolaiki schreef:mooi paardje...ik ben het wel met lissy eens trouwens;)
daarbij moet je wel onthouden dat de sprongegewrichten van een paard pas volgroeit zijn met 5 jaar dus als ik jou was zou ik rustig aan doen met springen. maare verder vind ik het een super mooi dier!!!
Ruchet schreef:Ik denk dat de meeste springruiters hun paarden beter voor elkaar hebben dan gemiddelde dressuurruiter, en je hebt echt geen dressuurproef nodig voor dat je gaat springen, en als je een heel goed springpaard hebt die wat heet en sensibel is, dan doe je dat paard geen plezier om hem tussen de witte hekjes te laten lopen, dat heeft niks met gehoorzaamheid te maken, maar meer met het karakter van je paard.
Leuk paard hoor ! veel sucses ermee.
en ik heb er ervaring mee...om met een heet,fel springpaard tussen de witte hekjes te lopen!!
in het L2 nog wel!! maar dat is geen succes hoor!
Dat is toch echt wat de ruiter ervan maakt. Verder ben ik het wel met Ruchet eens, dat de meeste PROFESIONELE springruiters hun paard heel wat beter voor elkaar hebben dan dressuurruiters. Alleen vind ik niet dat appels en peren moet gaan vergelijken.LiSSy schreef:wel eens gehoord van het gezegde: de dressuur is de basis voor het springen.
het paard kan het dan wel niet leuk vinden, maar het moet toch echt. als ze dressuurmatig niet goed is kan jij haar waarschijnlijk geen L parcours rondsturen waar het al wat technischer wordt

Maar dit topic hoort alleen niet bij HAW. Ik zie nl. geen paard@work
Ro0sj schreef:Dat bepaal je idd zelf, maar ik vind als jij een paard hebt met een springafstamming, dan hoeft het nog geen soringpaard te zijn, maar als je er alleen maar mee springt, en geen dressuurwedstrijden mee rijd vind ik het wle een springpaard!!