kreupel paard @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:25

Haai,
nou het commentaar over het kreupel is al gegeven dus daar ga ik verder maar niet over beginnen. Leuk paardje, lief hoofdje Lachen

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:26

Als je die foto van de "pirouette" weg had gelaten had het er goed uit gezien... maar die pirouette is een teken van verzet wat natuurlijk logisch is. Waarom spring je er dan gelijk op ipv ernaast lopen oid?
Je kan met bijv. lange lijnen goede arbeid verichten en omdat je ernaast staat goed in de gaten houden wanneer je moet stoppen en wanneer ze last heeft.

Maar goed als je da heeft gezegd dat je mocht rijden..... Iig veel succes Knipoog

En ja een erg leuk paardje!!!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:28

Ze loopt al iets van 6 weken ernaast Scheve mond nu mocht ze er weer op rustig aan!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:30

Ff gezocht
en zie hier t tranings schema plus wat ze heeft!
Citaat:
Ze hebben vandaag nog een echo gemaak van de weke delen rond de kogel. Naast dus die zwarte puntjes op dat sesambeentje heeft ze ook nog een irritatie aan de aanhechting van de pees met dat sesambeentje. Een paard kan er namelijk soms wel mee uit de voeten, met zo'n sesambeentje zei de DA.
We zijn er op tijd bij geweest volgens de DA, anders had ze echt een peesontsteking en dat zou nog minder leuk zijn.
De koopontbinding kan niet omdat de aankoop al 3,5 maand geleden is en dat is te lang om iets te kunnen zeggen van de rontgenfoto's.
Ik heb nu een revalidatieprotocol voor Pris gehad:
Week 1: 10 minuten stappen aan de hand
Week 2: 20 minuten stappen aan de hand
Week 3: 30 minuten stappen aan de hand
Week 4: 20 minuten stappen onder het zadel
Week 5: 30 minuten stappen onder het zadel
Week 6: 30 minuten stappen onder het zadel en 5 minuten draven
Week 7: 40 minuten stappen onder het zadel en 5 minuten draven
Week 8: 55 minuten stappen onder het zadel en 5 minuten draven

Ik hoop dat dit werkt. Bij week 5 a 6 moet ik de dierenarts bellen om te vertellen hoe het ermee gaat enzo. NA week 8 moet ik weer terug naar de kliniek met haar en dan gaan ze nog een echo maken om te kijken of het verbeterd/ verslechterd/ gelijkgebleven is.

En ik denk dat ze rond week 6 zit!
Anneminke vul t zelf maar aan als ik mis zit!
Laatst bijgewerkt door Kido op 16-11-04 20:31, in het totaal 2 keer bewerkt

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:31

stalleke schreef:
Ze loopt al iets van 6 weken ernaast Scheve mond nu mocht ze er weer op rustig aan!

Dat moet ze erbij zetten dan want anders krijg je dus heel bokt over je heen. Bloos

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:32

Volgens mij is het helemaal niet leuk meer om een topic op bokt te openenen Altijd direct dat gezeur, ook als de reden erbij staat word er nog negatief op gereageerd. Laatst zag ik een topic en er was een zadel verschoven.. dat had de topic opener erbij gezet, en direct 10 reacties dat het zadel verschoven was, en trouwens als de DA zagt dat je magstappen en draven dan moet je dat toch kunnen vertrouwen Verward
Leuk paardje verder

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:35

misschien kan ze dan beter in de titel zetten, herstellend paard aan het werk. Knipoog

maarja daar ga ik verder niet op in. Vind het een leuk paard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:36

dat gezeur krijg je als je onduidelijk bent. heel leuk paardje maar dat verzet zal niet voor niets zijn.
touwtjes der af en ff laten lopen gelijjk die zelf wil. daarmee help je'm alleen maar Lachen
wel leuk paardje

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:37

Diana_14 schreef:
Volgens mij is het helemaal niet leuk meer om een topic op bokt te openenen Altijd direct dat gezeur, ook als de reden erbij staat word er nog negatief op gereageerd. Laatst zag ik een topic en er was een zadel verschoven.. dat had de topic opener erbij gezet, en direct 10 reacties dat het zadel verschoven was, en trouwens als de DA zagt dat je magstappen en draven dan moet je dat toch kunnen vertrouwen Verward
Leuk paardje verder

Misschien zijn er een hoop mensen die het simpelweg niet snappen en op een niet zo subtiele wijze om uitleg vragen Scheve mond zodat ze zelf ook weer bij kunnen leren?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:16

Diana_14 schreef:
Leuk paardje verder

Zegt iemand die pas 10 dagen lid is van Bokt Scheve mond Haha!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:23

Diana_14 schreef:
Leuk paardje verder

1zijn z'n hoeven nou zo kort of lijkt dat alleen maar zo?? verder wel een leuke Tinker!!
2nie sow mooie 8ergrond, wel leuk paardje
3ben je niet wat te groot voor je shet?

En dat alleen maar van je eerste pagina Haha!

(sorry,ik ben in een irritante bui,maar dan moet je niet zeggen dat mensen zeuren als je het zelf ook doet Schijnheilig )

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:33

ik vind jullie wel een stel zeikstralen zeg!ze weet neem ik aan echt wel wat ze doet,ze zal vast niet zomaar op haar paard gaan zitten die kreupel is.
ik ga er ook vanuit dat de dierenarts het schema met zorg heeft samengesteld,en die weet het beter dan de rest van zeurend bokt hier.

ff ontopic,leuke foto's,en ik hoop dat je paard snel weer helemaal in orde is

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:39

De topicstarter had wellicht iets duidelijker kunnen zijn in haar eerste bericht te melden dat ze nu weer aan het opbouwen is na lange tijd stil staan.

Gelukkig is dat nu duidelijk.

Graag allemaal weer verder over het paard Lachen.

Leuk paard verder en ik hoop dat ze weer helemaal ok wordt Lachen.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:47

mooi paard. maar zou het niet beter zijn om hem niet nageeflijk te rijden(ik ben geen da, weet het ook niet, maar lijkt mij beter). het lijkt mij nl. dat als de da zegt stappen en draven dat op 'bosrit' niveau is, oftewel met een lang teugeltje lekker laten sjokken..
weet niet of je hebt overlegt om echt dressuur te gaan rijden? (zo niet zou ik het nog wel even doen..)

xXDjuukiejXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:52

boeflover schreef:
mooi paard. maar zou het niet beter zijn om hem niet nageeflijk te rijden(ik ben geen da, weet het ook niet, maar lijkt mij beter). het lijkt mij nl. dat als de da zegt stappen en draven dat op 'bosrit' niveau is, oftewel met een lang teugeltje lekker laten sjokken..
weet niet of je hebt overlegt om echt dressuur te gaan rijden? (zo niet zou ik het nog wel even doen..)

idd

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:57

Wat een commentaar... Het enige wat ik had (ben ook aan t opbouwen) is dat je niet hele tijd rechtuit rijd, dat moet ik namelijk wel?

Hij is braaf vergeleken met die van mij Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:36

Ik begrijp alleen niet waarom je meteen begint met touwtjes?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:06

griebels schreef:
Ik begrijp alleen niet waarom je meteen begint met touwtjes?

volgens mij zijn het elastieken Knipoog
en ik vind het een mooi paard, het is vrij normaal dat een paard dat net herstellende is wat gek is onder het zadel.
Aan de longeerlijn zou hij zich helemaal gaan uitleven dus is rijden veiliger voor het paard (maar voor de ruiter weet ik het zo nog niet *LOL*)

vind het een erg mooi vosje!! OK dan!

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 00:50

Hier weer een reactie van mij. Ik vind wel dat er heel veel over word gezeken. Zoals Kido al heeft gekopieerd uit een ander topic ben ik bezig met een trainingsschema met haar. Maar ze loopt nog steeds niet helemaal zuiver dus is ze eigenlijk nog steeds kreupel.
Nimmedor, het zijn trouwens wel echt gewoon normale touwtjes. Als ik haar niet daarmee rijd, drukt ze dr rug er helemaal uit en gooit ze dr hoofd in de lucht en dat is juist niet de bedoeling.
Ik heb toen bij de kliniek zelfs nog nagevraagd of ik er touwtjes aan mocht binden en dat was geen probleem. Verder reageert Pris er heel erg goed op. Het is lastig rijden op een paard hoor, wat alleen maar zn hoofd de lucht ingooit. Zeker als die lekker fris is. Ik merk dat ze veel beter op mij let met de touwtjes eraan (hoe strak of hoe los ook).
Ik doe haar expres niet aan de longeerlijn omdat ze dan waarschijnlijk helemaal gek wordt en das toch niet echt de bedoeling. Onder het zadel heb ik er nog wat meer over te zeggen.
Ze mag bijvoorbeeld ook niet los in de paddock omdat ze het dan misschien zou overbelasten terwijl het nu net zo goed gaat.

Voor de mensen die niet weten wat ze heeft. Het sesambeentje bij het kootgewricht heeft allemaal zwarte puntjes op de foto terwijl dat egaal wit hoort te zijn. En de aanhechting van de pees is helemaal geirriteerd.
Trouwens, verder iedereen bedankt voor de complimenten over haar Lachen

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 00:52

QuijoSavan schreef:
Wat een commentaar... Het enige wat ik had (ben ook aan t opbouwen) is dat je niet hele tijd rechtuit rijd, dat moet ik namelijk wel?

Hij is braaf vergeleken met die van mij Haha!

Ja, ik ben echt blij dat ze zo braaf is. Ik heb ook wel andere verhalen gehoord.
Ik moet niet al te scherpe bochten gaan rijden maar grote voltes en slangevoltes met grote bochten mag wel. Het is ook zo saai om 40 minuten alleen maar rechtuit te gaan Tong uitsteken

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 00:54

pharagirlke schreef:
dat gezeur krijg je als je onduidelijk bent. heel leuk paardje maar dat verzet zal niet voor niets zijn.
touwtjes der af en ff laten lopen gelijjk die zelf wil. daarmee help je'm alleen maar Lachen
wel leuk paardje

als ik haar zou laten lopen zoals ze wil gaat ze of alleen maar stilstaan en achteruit of ze rent de hele bak door en beiden wil ik niet.

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 00:57

Pharlap schreef:
Hoi,
Leuk paardje hoor, zou zo een zus(?) van mijn paard kunnen zijn die kent nl ook alle zz oefeningen uit zijn hoofd zonder dat ik het wil ( de z is ook geen probleem he, het is meer die b ).
Ik rij ook wel met hulpmiddel hoor en als die regelmatig los hangt is dat helemaal niet erg, je paard leert wat de bedoeling is en je houd er zelf geen nekhernia aan over, als ze weer eens lopen te giraffen ( stok in zijn keel en bit vast en niet op je kuit reageren.
Word die van jou ook boos als ze lekker op het bit kauwt en nageeft en dan besluit dat dat eigenlijk niet de bedoeling is?
Nou, groetjes pharlap

Hehe, ja de Z oefeningen kan ze allemaal maar een rechte lijn lopen...ho maar Tong uitsteken
Daarom heb ik ook de touwtjes eraan, dat ze niet loopt te giraffen hoe jij het noemt.
Meestal geeft ze wel een stukje na en daarna weer even niet. Maar dan wordt ze niet echt boos. Dan heeft ze gewoon even geen zin meer denk ik ofzo Bloos

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 09:45

Redgirl schreef:
Ik vind wel dat er heel veel over word gezeken.

Maar ze loopt nog steeds niet helemaal zuiver dus is ze eigenlijk nog steeds kreupel.

Ze mag bijvoorbeeld ook niet los in de paddock omdat ze het dan misschien zou overbelasten terwijl het nu net zo goed gaat.

En de aanhechting van de pees is helemaal geirriteerd.

Je 1e zin: Daar begin je zelf aan,want je hebt een lekkere titel gekozen.
Zin2: Als ie kreupel loopt,is dat een teken dat ze pijn heeft en dan ga jij erop zitten Verward Lips are sealed
Zin3:Als ze niet los mag in de paddock en je draait wel van die mega scherpe bochten,lijkt me dit ook niet bevordelijk...
Zin4: Als aanhechting geirriteerd is,lijkt het mij overduidelijk dat ze pijn heeft ..

Dus wat ik zeggen wil: Waarom zit je in vredesnaam op dat dier????
Ze word er dus duidelijk niet beter van Lips are sealed Laat dr is goed nakijken en evt bij een andere DA ..Het lijkt mij over duidelijk dat rijden geen zier helpt

rojos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 09:56

ik zie niet dat ze kreupel is.

ik vind dat wel een beetje raar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 09:59

obelix schreef:
Dus wat ik zeggen wil: Waarom zit je in vredesnaam op dat dier????
Ze word er dus duidelijk niet beter van Lips are sealed Laat dr is goed nakijken en evt bij een andere DA ..Het lijkt mij over duidelijk dat rijden geen zier helpt

OMdat je erop er meer over te vertellen hebt dan ernaast Haha! Haha! Haha!