nou het commentaar over het kreupel is al gegeven dus daar ga ik verder maar niet over beginnen. Leuk paardje, lief hoofdje
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Ze hebben vandaag nog een echo gemaak van de weke delen rond de kogel. Naast dus die zwarte puntjes op dat sesambeentje heeft ze ook nog een irritatie aan de aanhechting van de pees met dat sesambeentje. Een paard kan er namelijk soms wel mee uit de voeten, met zo'n sesambeentje zei de DA.
We zijn er op tijd bij geweest volgens de DA, anders had ze echt een peesontsteking en dat zou nog minder leuk zijn.
De koopontbinding kan niet omdat de aankoop al 3,5 maand geleden is en dat is te lang om iets te kunnen zeggen van de rontgenfoto's.
Ik heb nu een revalidatieprotocol voor Pris gehad:
Week 1: 10 minuten stappen aan de hand
Week 2: 20 minuten stappen aan de hand
Week 3: 30 minuten stappen aan de hand
Week 4: 20 minuten stappen onder het zadel
Week 5: 30 minuten stappen onder het zadel
Week 6: 30 minuten stappen onder het zadel en 5 minuten draven
Week 7: 40 minuten stappen onder het zadel en 5 minuten draven
Week 8: 55 minuten stappen onder het zadel en 5 minuten draven
Ik hoop dat dit werkt. Bij week 5 a 6 moet ik de dierenarts bellen om te vertellen hoe het ermee gaat enzo. NA week 8 moet ik weer terug naar de kliniek met haar en dan gaan ze nog een echo maken om te kijken of het verbeterd/ verslechterd/ gelijkgebleven is.
Altijd direct dat gezeur, ook als de reden erbij staat word er nog negatief op gereageerd. Laatst zag ik een topic en er was een zadel verschoven.. dat had de topic opener erbij gezet, en direct 10 reacties dat het zadel verschoven was, en trouwens als de DA zagt dat je magstappen en draven dan moet je dat toch kunnen vertrouwen
Diana_14 schreef:Volgens mij is het helemaal niet leuk meer om een topic op bokt te openenenAltijd direct dat gezeur, ook als de reden erbij staat word er nog negatief op gereageerd. Laatst zag ik een topic en er was een zadel verschoven.. dat had de topic opener erbij gezet, en direct 10 reacties dat het zadel verschoven was, en trouwens als de DA zagt dat je magstappen en draven dan moet je dat toch kunnen vertrouwen
![]()
Leuk paardje verder
zodat ze zelf ook weer bij kunnen leren? Diana_14 schreef:Volgens mij is het helemaal niet leuk meer om een topic op bokt te openenenAltijd direct dat gezeur, ook als de reden erbij staat word er nog negatief op gereageerd. Laatst zag ik een topic en er was een zadel verschoven.. dat had de topic opener erbij gezet, en direct 10 reacties dat het zadel verschoven was, en trouwens als de DA zagt dat je magstappen en draven dan moet je dat toch kunnen vertrouwen
![]()
Leuk paardje verder
Diana_14 schreef:Volgens mij is het helemaal niet leuk meer om een topic op bokt te openenenAltijd direct dat gezeur, ook als de reden erbij staat word er nog negatief op gereageerd. Laatst zag ik een topic en er was een zadel verschoven.. dat had de topic opener erbij gezet, en direct 10 reacties dat het zadel verschoven was, en trouwens als de DA zagt dat je magstappen en draven dan moet je dat toch kunnen vertrouwen
![]()
Leuk paardje verder
) boeflover schreef:mooi paard. maar zou het niet beter zijn om hem niet nageeflijk te rijden(ik ben geen da, weet het ook niet, maar lijkt mij beter). het lijkt mij nl. dat als de da zegt stappen en draven dat op 'bosrit' niveau is, oftewel met een lang teugeltje lekker laten sjokken..
weet niet of je hebt overlegt om echt dressuur te gaan rijden? (zo niet zou ik het nog wel even doen..)
griebels schreef:Ik begrijp alleen niet waarom je meteen begint met touwtjes?

)
QuijoSavan schreef:Wat een commentaar... Het enige wat ik had (ben ook aan t opbouwen) is dat je niet hele tijd rechtuit rijd, dat moet ik namelijk wel?
Hij is braaf vergeleken met die van mij
pharagirlke schreef:dat gezeur krijg je als je onduidelijk bent. heel leuk paardje maar dat verzet zal niet voor niets zijn.
touwtjes der af en ff laten lopen gelijjk die zelf wil. daarmee help je'm alleen maar
wel leuk paardje
Pharlap schreef:Hoi,
Leuk paardje hoor, zou zo een zus(?) van mijn paard kunnen zijn die kent nl ook alle zz oefeningen uit zijn hoofd zonder dat ik het wil ( de z is ook geen probleem he, het is meer die b ).
Ik rij ook wel met hulpmiddel hoor en als die regelmatig los hangt is dat helemaal niet erg, je paard leert wat de bedoeling is en je houd er zelf geen nekhernia aan over, als ze weer eens lopen te giraffen ( stok in zijn keel en bit vast en niet op je kuit reageren.
Word die van jou ook boos als ze lekker op het bit kauwt en nageeft en dan besluit dat dat eigenlijk niet de bedoeling is?
Nou, groetjes pharlap
Redgirl schreef:Ik vind wel dat er heel veel over word gezeken.
Maar ze loopt nog steeds niet helemaal zuiver dus is ze eigenlijk nog steeds kreupel.
Ze mag bijvoorbeeld ook niet los in de paddock omdat ze het dan misschien zou overbelasten terwijl het nu net zo goed gaat.
En de aanhechting van de pees is helemaal geirriteerd.
Laat dr is goed nakijken en evt bij een andere DA ..Het lijkt mij over duidelijk dat rijden geen zier helpt