Kapotte neusriemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:29

Absoluut.

Chantal_Ivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:43

germie schreef:
Dan beweeg je je handen te veel.

Eigenlijk zou je zonder neusriem je proefjes moeten rijden, er zijn dan genoeg ruiters die door de mand vallen.

ok dat ben ik met je eens maar.... als je nog niet zo ver bent(weet verder niets van haar) is het zeer verstandig om het te doen!

maar, ik ben het met je eens dat er dan een hoop ruiters een probleem krijgen als ze op een wedstrijd zijn

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:23

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 08-01-26 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:20

schaapjuh schreef:
Dat is dan ook de bedoeling Nagelbijten / Gniffelen kunnen ze mooi aan zichzelf gaan werken ipv het paard de schuld geven van een probleem.

Precies. Lees alleen maar eens op bokt hoe vaak er over aansnoerneusriemen, strakker doen van neusriem, enz. gesproken wordt. Terwijl je heel goed zonder neusriem moet kunnen rijden.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:51

germie schreef:
Precies. Lees alleen maar eens op bokt hoe vaak er over aansnoerneusriemen, strakker doen van neusriem, enz. gesproken wordt. Terwijl je heel goed zonder neusriem moet kunnen rijden.

Ja inderdaad hoe vaak grijpen mensen niet naar aansnoerneusriemen, mexicaanse, scherpere bitten. slofteugels en dergelijke terwijl degelijk en vriendelijk rijden en vooral het van achter naar voren rijden niet begrepen wordt of niet uitgevoerd.omdat het niet snel genoeg tot resultaat lijd.

Zonde want ieder paard is op een vriendelijke manier te berijden

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 00:01

een ruitersprotzaak weet wel iets...

of wat een tipte een bitloos hoofdstel misschien een
ander bit,...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:49

ruitersport zaken willen graag verkopen...

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 15:16

Lusitana schreef:
ruitersport zaken willen graag verkopen...

Iedere euro is er een, Haha! Haha! Haha! Haha!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:46

Kafue schreef:
Ja inderdaad hoe vaak grijpen mensen niet naar aansnoerneusriemen, mexicaanse, scherpere bitten. slofteugels en dergelijke terwijl degelijk en vriendelijk rijden en vooral het van achter naar voren rijden niet begrepen wordt of niet uitgevoerd.omdat het niet snel genoeg tot resultaat lijd.

Zonde want ieder paard is op een vriendelijke manier te berijden

Nu doe je net alsof een aansnoerneusriem een hulpmiddel is. Ik heb er ook een, en ik vind hem (weliswaar niet te strak aangesnoerd) beter voor Patos haar koppie dan een gewone. Er komen geen velletjes tussen de gesp en hij is aan de onder kant lekker dik gevoerd.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:55

Zijn de tanden en rug van het paard gecontroleerd? Is het bit gecontroleerd op scherpe randjes en dergelijke? Bij een bustrens als je die hebt, kan er geen velletje komen tussen bit en 'ringen' (ik heb dat wel eens versleten gezien dat dat bij een bustrens kon), watertrens hetzelfde, komt er geen velletje tussen toevallig?
Anders zou ik zeggen kijk eens naar dit topic: [VMR] bitloos rijden

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:58

patos schreef:
Nu doe je net alsof een aansnoerneusriem een hulpmiddel is. Ik heb er ook een, en ik vind hem (weliswaar niet te strak aangesnoerd) beter voor Patos haar koppie dan een gewone. Er komen geen velletjes tussen de gesp en hij is aan de onder kant lekker dik gevoerd.

(weliswaar niet te strak aangesnoerd) Hallo nu zeg je het zelf weliswaar niet te strak aangesnoerd. Er zijn altijd mensen die menen problemen in de aanleuning op te kunnen lossen door de neusriem heel strak te doen. Daarom noemt iedereen hem ook aansnoerneusriem terwijl het eigelijk een gewone schwedischen nasenriem mit umlenkrollen oftewel zweedse neusriem is. Hij is niet bedoeld om aan te snoeren, maar wordt vaak zo gebruikt.

In gevallen dat een paard onrustig is in de mond, begint met kauwen en daardoor luid is, hangt op de teugels is een veelal gehoorde kreet dat je de neusriem of de sperriem maar strakker moet doen terwijl een vriendelijker hand vaak al de oplossing is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:00

een gecombineerde neus riem al geprobeerd?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 10:27

Kafue schreef:
(weliswaar niet te strak aangesnoerd) Hallo nu zeg je het zelf weliswaar niet te strak aangesnoerd. Er zijn altijd mensen die menen problemen in de aanleuning op te kunnen lossen door de neusriem heel strak te doen. Daarom noemt iedereen hem ook aansnoerneusriem terwijl het eigelijk een gewone schwedischen nasenriem mit umlenkrollen oftewel zweedse neusriem is. Hij is niet bedoeld om aan te snoeren, maar wordt vaak zo gebruikt.

In gevallen dat een paard onrustig is in de mond, begint met kauwen en daardoor luid is, hangt op de teugels is een veelal gehoorde kreet dat je de neusriem of de sperriem maar strakker moet doen terwijl een vriendelijker hand vaak al de oplossing is.

Het heet ook een aansnoerneusriem om de manier waarop je hem dichtdoet. Een broekriem snoer je ook aan, maar dat wil niet zeggen dat je hem zo strak doet dat je geen lucht meer krijgt.
Overigens kan een beetje fanatieke ruiter een niet-aansnoerriem ook aardig stevig vast doen, ik heb voorbeelden zat gezien.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:28

Gooi toch gewoon af die neusriem!!!!! Je kunt het toch minstens proberen!!! Dit paard geeft toch aan dat er iets gigantisch mis is! en dat zachte van gepolsterd valt ook wel mee. door de extra bulk, worden de zachte delen tussen de kiezen gedrukt. Heb je wel eens op de binnenkant van je wang gebeten? Dan weet je hoe dat is. Problemen los je niet op met neusriemen je verbergt ze alleen. Het kan goed zijn dat dit paard ook een probleem met het bit heeft. Ik zou er onmiddelijk rubber in gooien en de neusriem er af. als je dan bang bent voor controle verlies, doe er dan een halster onder met teugels eraan... Zo doe ik dat hiert met jonge paarden, dan hoef je niet zo aan het mondje te zitten en kunnen ze langzaam wennen. De meeste paarden vinden het best vervelend een bit, en als je er dan ook nog aan gaat trekken...