Galop op de lange zijde??!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:28

Je moet vooral niet teveel stelling naar binnen vragen. Bij teveel stelling naar binnen kan je pony makkelijk over de buitenschouder weglopen en zal hij dus ook in de verkeerde galop aanspringen. Ook is de hulp naar galop niet druk op het buitenbeen, maar op het binnenbeen. Buitenbeen naar achter, laten wachten en met de binnenkuit de hulp geven. Leer je nu je pony aan om aan te springen op de buitenkuit dan zal je later problemen krijgen (met travers en appuyeren--> is nog wel ver weg maar de hulpen moeten vanaf de B al correct zijn)

Dus wat je kan proberen is: Pony recht hebben tussen twee benen en twee teugels, binnenhand tegen de hals en buitenteugel iets (heel klein beetje) van de hals (beetje buitenstelling dus) buitenbeen achter de singel, gewicht op binnenzitbeenknobbel en met je binnenkuit naar je buitenteugel toedrijven. Dit gaat tegen jouw gevoel in, maar juist omdat je iets buitenstelling vraagt heeft je pony de schoudervrijheid om in de goede galop aan te springen.
Als je pony eenmaal gehoorzaam is kan je deze hulpen steeds kleiner maken en uiteindelijk over gaan op de correcte hulpen.
(begin op de hoefslag, dan heb je ondersteuning van het schot. De A-C lijn komt vanzelf)

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 16:04

Dank je wel KEL2004, ik denk dat ik inderdaad net wat meer druk geef met buitenbeen, dan binnenbeen, zal het eens andersom proberen. Ook andere stelling klinkt zo wel logisch, hopelijk helpt het!!

Kafue, mijn pony kan al aanspringen in de galop vanuit stap. Vanuit draf kon hij al, toen ben ik begonnen met stap. En nu hij dat ook gewoon doet, wil ik dus de volgende stap, op de lange zijde. Maar zodra hij niet in een wending loopt, springt hij verkeerd om aan. Tenminste, hopelijk na deze tips niet meer Tong uitsteken