Inge op hipiade in de Z2 *goede kwaliteit foto's*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:49

Hele mooie pony Kwijl
Idd het ziet er een klein beetje uit of je er aan hangt, maar knap hoor met een trensje Lachen...alleen ik vind je zadel klein stukje te ver naar voren zitten Lachen

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:01

Sharlyn schreef:
ze bedoeld hoe oud de pony was toen die beleerd werd aangezien hij/zij
6 is en nu dus (al) in de Z2 loopt.
Sommige mensen vinden dat goed/knap/stoer maar ik vind het een goed voorbeeld van hoe ver (piep) je een pony.
Maar goed, zo heeft ieder een eigen mening he....

Ik ben het helemaal eens met Sharlyn, het is leuk dat je pony snel leert, maar ik zou op een gegeven moment zeggen we nemen ff een pauza en doe het wat rustiger aan....

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:02

Wat een onzin zeg.
Een goede pony loopt Z met twee hoeven in zijn neus.
Dus verpiep je je paard er helemaal niet mee.

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:03

Wat een fantastische pony, wat een draf!!
ik vind het er toppie uitzien!
wat kunnen sommige mensen slap l*llen zeg!
Misschien jaloers?

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:14

is dit een pony??lijkt nogal veel op een paard Haha!

netjes hoor ,maar wat kunnen sommige mensen banketstaaf hier zeg....
denk maar aan anky en salinero Scheve mond

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:17

wat een geneuzel. Doorgaans kan elk paard met 6 a 7 jaar op Z niveau lopen hoor. Niets mis mee!
gewoon doorgaan! Het ziet er super uit!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:27

Ik vind het totaal plaatje niet zo heel bijzonder. Er zijn nog wel wat aandachtspuntjes aan de houding van de ruiter.

Het paardje loopt mooi. Zonde dat het al zo jong zo hoog loopt. Dat zou zeer zeker niet mijn keus zijn. Maar het is dan ook (gelukkig) niet mijn dier.

Succes!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:37

Levy schreef:
wat een geneuzel. Doorgaans kan elk paard met 6 a 7 jaar op Z niveau lopen hoor. Niets mis mee!
gewoon doorgaan! Het ziet er super uit!!!

Ik ken een 5 jarige die Z2 loopt en een paar keer in het ZZ licht gestart zal gaan worden binnenkort. Dat vind ik wel vrij heftig, maar een 6 (bijna 7) jarige in de Z2 (pony's, dus ook zonder changementen en zig-zag appuyementen), nou dat vind ik niet wereldschokkend hoor. Eerder knap en een belofte voor de toekomst!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:39

Och, ik vind dat er naar het totaalbeeld gekeken moet worden. Als een paard er fysiek en mentaal aan toe is, kan het niet veel kwaad in mijn ogen. Hoewel ik zz-licht wel heel heftig vind en me ook afvraag of dat mag qua reglementen.
Maar deze pony ziet er niet uit alsof hij het niet aankan. En net zoals Anoukie zegt, er zitten in de Z2 pony proeven weinig meer spectacualire en zware dingen als in een Z1 proef..

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:41

ditchie schreef:
Mijn complimenten hoor! maar is Z2 voor een 6 jarige niet slecht voor de ontwikkeling van de spieren!!?

Je ziet toch ook paarden van 6 in het Z springen!!!

Mooie foto's! Heeft ze nog wat gewonnen of lees ik daar over heen?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:42

Mmmm.........anoukie: je mag pas een paard in het zz licht starten als ie 6 is, en pas vanaf 7 LT.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:42

Levy schreef:
Och, ik vind dat er naar het totaalbeeld gekeken moet worden. Als een paard er fysiek en mentaal aan toe is, kan het niet veel kwaad in mijn ogen. Hoewel ik zz-licht wel heel heftig vind en me ook afvraag of dat mag qua reglementen

Volgens die dame biedt het paard het zelf aan en is Z + ZZ licht vanaf 5 jaar toegestaan (ik heb me er verder niet in verdiept dus het zou net zo goed onzin kunnen zijn Knipoog).

Ik vind het ook te heftig, maar ja, wie ben ik???

Inge, lekker doorgaan hoor!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:44

Levy schreef:
Mmmm.........anoukie: je mag pas een paard in het zz licht starten als ie 6 is, en pas vanaf 7 LT.

Laatste offtopic Knipoog, paard zal januari wel 6 worden volgens de regelementen, dan mag het dus. Misschien bedoelde ze het pas vanaf het nieuwe jaar (geef haar t voordeel van de twijfel Knipoog).

Kriel

@ Anoukie: onzin dus Knipoog Haha!

Kriel

Oeps, te laat......Haha!

Sharlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:53

Taaclover"]
Wat een onzin zeg.
Een goede pony loopt Z met twee hoeven in zijn neus.
Dus verpiep je je paard er helemaal niet mee.
[/quote]

Hij zou het vast wel kunnen, maar het gaat mij erom dat dat het gewoon niet goed is voor de spieren en gewrichten. Bij mijn vorige pensionstal heb ik 2 keer meegemaakt dat een paard van 8 jaar door kon naar de slacht omdat dat beestje helemaal op was.
Die liepen ook met 6 en 7 jaar allebei in de z2 omdat "de paarden het toch makkelijk aankonden en het stoer was"

[quote="joepje schreef:
wat kunnen sommige mensen slap l*llen zeg!
Misschien jaloers?

en nee jaloers ben ik zeker niet, ik heb nl zelf een 4 jarig paard op stal staan die heel leergierig is, snel dingen oppikt en graag wil werken.
Als ik zou willen kan ik hem binnen een jaar makkelijk doorstarten naar de z maar dat wil ik dus niet.

Afgelopen voorjaar ben ik met dit paard in de B gestart en deze helemaal uitgereden (11 winstpunten) ik heb zelf met een ander paard in de z gestart en zou met dit paard de b dus niet uit te hoeven rijden.
Dit zomer seizoen is hij ong 1 keer in de 3 weken mee op concours geweest en we zijn nu L1 plus 7 winst. Deze winter gaat hij niet mee op concour maar blijven we lekker rustig aan thuis doortrainen omdat ik niet wil dat mijn paard zichzelf voorbij loopt en hij over een 2 jaar door kan naar de slacht omdat hij op is.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:58

Ik ben het niet met je eens Sharlyn.........het is net HOE ze naar de Z worden gereden en hoe je daarmee omgaat.
Mijn paarden zijn ook allemaal nog "heel" hoor......

lindavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:03

hoeveel jonge paarden lopen al in de Z
wat denk je wat die mannen altijd doen als ze alleen maar in de Z rijden
die kopen een jong paard op en maken deze Z klaar of ze nu 4 of 5 zijn!!
k ga nie zegge of dit goed of slecht is wat dat weet k nie!!
Verward vind het wel een mooi paardje!!

veel succes met de verdere wedstrijden

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:06

Mooi paardje. OK dan!
En wat een gangen Kwijl

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:13

Margon schreef:
Je ziet toch ook paarden van 6 in het Z springen!!!

Mooie foto's! Heeft ze nog wat gewonnen of lees ik daar over heen?

Mijn pony sprong op die leeftijd ook Z (en dress M), maar ik geloof dat ze maar 1 keer Z is gestart, winstpunten gehaald en daarna niet meer. Ik zou zelf wat rustiger aan doen, maar denk verder dat het nei techt veel kwaad kan. Veel pony's/paarden worden thuis al op hoog niveau getraint en dan alleen op wedstrijd b/l/m. Dus of je nou alleen thuis Z traint en ook op wedstrijd of alleen thuis en niet op wedstrijd, klein v erschilletje toch Lachen

Verder vind ik dat de ruiter een beetje gespannen zit op de foto's kijkt beetje vreemd naar boven Verward
Super mooie pony, echt super kleurtje!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:22

ja ik denk ook dat eraan ligt hoe je naar de Z toerijdt, en of je elk weekend 2 dagen cc hebt of 1 x in de 2 weken 2 proefjes rijdt enzo.... k ben zelf ook vrij voorzichtig met mijn pony, maar heeft ook te maken hoe de pony zelf is en dergelijke... en n Z2 proef bij de pony's is niet zo heeeeeel moeilijk....... en k vind de pony lekker ontspannen lopen, hij kijkt ook vrolijk dus ik denk dat je gewoon per geval moet kijken...... k bedoel idd kijk maar naar salinero.... nja eigenaresse/amazone van de pony, veel plezier er mee en ga zo door....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:27

Bij ons staat een 6-jarige merrie op stal die wekelijks gestart wordt in de ZZ-licht, minstens 6 uur in de week stevig getraint wordt en vorig jaar heel vreemd het veulen verloren is!

Ik vraag me af of er dit keer wel een levend veulen geboren gaat worden?

Ps de merrie krijgt ook totaal geen weidegang.

Het kan allemaal dus nog wel erger.

Ik vind dit ook niet echt dramatisch, Z2 ponies is imo goed te doen voor een 6-jarige met veel talent. Met drie jaar met mate doch serieus trainen kom je een heel eind als het dier aanleg heeft hoor.

puums

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:35

Spectaculaire plaatjes...maar niet meer dan dat.

Ik zie een amazone stijf op haar pony zitten met een knik in haar polzen, die mij vertellen dat hier geen sprake is van een fijne aanleuning.

Probeer meer te ontspannen, volgens mij loopt de pony toch wel goed, vertrouw er gewoon wat meer op, dan weet ik zeker dat het wél mooie plaatjes oplevert!

Ze zullen vast succesvol zijn, maar deze foto's laten mij geen rijkunst zien.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:44

Zal ik dan voor de vorm maar gewoon nerzetten dat ik de foto's er goed vind uitzien!!

Levy je snapt er helemaal niks van als een paard van 6 in het Z2 loopt dan is dat slecht voor zijn lijf en zielig punt uit Haha! Knipoog.

Maar zonder gekheid er vanuitgaande dat je je paard ongeveer met 3/3,5 jaar intijd heb je er dus 2,5 jaar over gedaan om dit niveau te bereiken. Dat is niet heel schokkend vind ik, prima prestatie.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:48

Mooi paardje! Heeft er aanleg voor zo te zien