M3isSi3j schreef:tuurlijk doet het ene paard het makkelijker dan het andere.. maar het wilt niet zeggen dat als een paard van naturen zn achterhand makkelijk mee neemd dat die dit ook al doet als het net 4 weken onder het zadel is..
Blijf het onwaarscheinlijk vinden..
eerst even voor de topic-starter: ik denk dat je even alles een stapje rustiger moet doen...neem er de tijd voor, het is een jong paard en de een leert sneller als de ander. als de galop niet gaat laat dat dan even voor wat het is en ga eerst verder met stap en draf tot hij wat sterker is.
voor de quote: mijn paard heeft ook altijd de achterhand er goed onder gehad ondanks dat hij nu pas 3 jaar en 6 maanden is. en wat galop betreft: de een heeft er moeite mee en de ander galoppeert zo weg, dus zo onwaarschijnlijk vind ik het niet.
Er zijn idd paarden die van nature de achterhand lekker gebruiken, dat is alleen maar mooi meegenomen denk ik
,net als het uit zich zelf nageeflijk lopen. Je moet er alleen rekening mee houden dat je 'm niet overvraagt.
maar ik heb het nu zover dat ie rustig draaft en dan in galop springt maar dan heel hard....maar het gaat de laatste tijd steeds mooier rustiger in tempo hij valt alleen soms terug in draf
Niet te snel gaan he, hij is erg jong en net een maand onder het zadel. Ik zou het twee keer rijden en twee keer longeren en de rest lekker op de weide. Maar dat is mijn mening.