Duncan (tinker) @ work (heel veel foto's)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 23:26

Gave tink zeg:D
Probeer je handen te ontspannen dan gaat het vast beter:D

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 23:49

Leuke foto's! Ik dacht eerst ook dat ie z'n mond open had, gezichtsbedrog met die lip Knipoog.

En over de neusriem, wat ze mij gezegd hebben: als je hem niet nodig hebt, dan gebruik je em gewoon niet.
Ik heb een haflinger verzorgd en ze zeiden ga nooit zonder neusriem buitenrijden, want dan kan je der niet aan, ging zonder buitenrijden en ze was gewoon super braaf Lachen.

Ik denk dus als je hem niet nodig hebt, is ie overbodig en overbodige dingen gebruik je niet Knipoog.

En die korte beugels, ik kreeg vorige kee ook commentaar, nu krege ik gisteren les en F. zei dat het beter was, de hele uitleg erbij ga ik nu niet doen Haha!.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 22:46

wacht ff. pagina terug zeg je dat hij 1,5 jaar onder het zadel is.. en hij is pas 4!!!!! wil je nu zeggen dat je er op reed toen hij 2 ,5 jaar ous was.. meis meis .... DOM!!!!

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 00:24

Cayusejuhh schreef:
wacht ff. pagina terug zeg je dat hij 1,5 jaar onder het zadel is.. en hij is pas 4!!!!! wil je nu zeggen dat je er op reed toen hij 2 ,5 jaar ous was.. meis meis .... DOM!!!!

lieve schat...
Zijn leeftijd is niet precies bekent, maar wel dat hij nu ong. 4 jaar moet zjin, hij is inderdaad met iets meer dan 2, 5 jaar ingereden... (het is me verteld met 3 jaar... ) maar dat heb IK niet gedaan zoiets zou ik nooit doen...!!!
Daarom heb ik hem dus 1 jaar alleen licht gereden onder het zadel, werkelijk nix wat lichamelijk zwaar voor hem is gevraagd. Mede omdat ik dus te weten was gekomen dat hij te vroeg was ingereden, en merkte dat hij nog lang niet volgroeid was, en een erg zwakke rug had!

Toen hij bij mij kwam was hij al wel 3 jaar oud, dus het foute was al gebeurd Verdrietig
Maar als ik hem een week niet reed werd hij bijna onhandelbaar (hij stond 24/7 op de wei en kreeg best weinig te eten, maar toch...)
Daarom heb ik hem gwoon licht gereden, zo af en toe een buitenritje, en dan gwoon lekker ontspannen met lange teugel, samen met een andere tinker...
Nu is hij 4 jaar, en ik merk dat zijn rug een stuk sterker is geworden, en daarom begin ik nu pas echte lichamelijk arbeid van hem te vragen...!!

(heb in het begin ook veel commentaar gehad, dat ik weinig met me paard deed, en als ik dan vertelde dat hij pas 3 jaar was... dan hielden ze gelukkig hun mond wel weer)

Ik wil eigenlijk heel graag met hem springen, maar omdat ik weet dat zijn rug nog steeds best wel zwak is, wil ik het komende jaar daar in ieder geval ook nog niet aan beginnen... (*zucht* nog langer wachten... maar dat heb ik er voor over!!)

Dus ik vind zelf niet dat ik dom ben, ik ben zelf echt een tegenstander van het vroeg beleren van paarden!!
Daarom doe ik ook echt heel kalm aan met Duncan, ik wil het niet verpesten!
Maar wat de stoeterij gedaan heeft, dat kan ik helaas niet meer omkeren... Verdrietig

Mijn paard is me ongeloofelijk dierbaar, ik wil echt alleen doen wat goed voor hem is, maar zijn geschiedenis kan ik niet wissen...
Ik ben wel meer problemen tegen gekomen... hij was niet vriendelijk in sommige opzichten: als je al aan zijn boven achterbeen kwam dan begon hij al te trappen, bij de hoefsmid ging hij ongeveer op zijn kont zitten en lopen steigeren, slecht beleerd, reageerde heel fel op mannen.

Ik heb nu al een hoop met hem bereikt, alle bovenstaande problemen heb ik met hem opgelost... en daar heb ik een hele sterke band met mijn paard aan over gehouden... en heb echt altijd het beste met hem voor!!
(Ik ben echt niet zo'n jong kind dat een paard krijgt en als een idioot met zo'n dier omgaat!! Ik heb respect voor mijn paard!! voor alle paarden... )

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:07

Wat een leuke tinker, zeg! Haha! Hij begint ook al weer een beertje te worden, of niet? Knipoog