Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Jacksel schreef:Als het paard daar alsnog niet op reageert?Beetje ongevoelig typje

Tyrza schreef:kwestie van consequent zijn.
Ik heb een mooi voorbeeld op stal, waarbij ik ELKE dag deze meneer er even aan moet herinneren waarom ik eigenlijk benen heb
Hoewel... ik heb ook eens een hele flegmatieke gehad. Die was idd overal op afgestompt. Zelfs op zweep reageerde ie niet. Maar ik mag aannemen dat het gemiddelde warmbloed paard nog thans enige reactie op een scherp been geeft.

dutske schreef:oliver: gunufje bedoelt dat ze een tik geeft met haar zweep op haar laars, dan maakt het enkel geluid
ik geef vee ltikken
meestal omdat dat paard niet op men been reageert

Tyrza schreef:kwestie van consequent zijn.
Ik heb een mooi voorbeeld op stal, waarbij ik ELKE dag deze meneer er even aan moet herinneren waarom ik eigenlijk benen heb
Hoewel... ik heb ook eens een hele flegmatieke gehad. Die was idd overal op afgestompt. Zelfs op zweep reageerde ie niet. Maar ik mag aannemen dat het gemiddelde warmbloed paard nog thans enige reactie op een scherp been geeft.

Daarom ben ik begonnen met spoortjes te rijden. Wat mijn instructeur ook als advies gaf. En nu loopt ie echt stukken beter.
Weet iemand hoe ik hem hier weer attent op kan krijgen?