marciano @ work..........kijkuuhhh

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 23:27

Jullie zijn een leuke combinatie en ben het met de meesten boven eens. Meer vrijheid zorgt voor een beter ruggebruik, een betere opwaardse (middendraf), en een paard met de oortjes meer naar voren. Grijp niet te snel naar een hulpteugel, straks kunnen we niet meer zonder! Scheve mond

Heel veel succes, en jullie hebben de kwaliteiten! Oefenen oefenen oefenen dus! OK dan!

loonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 20:12

oke erg bedankt ik ben er al heel erg mee bezig.... uitschuiven kan die heel erg goed zo lang die maar niet op de voorhand gaat lopen hij is daar heel erg snel naar geneid dus het is best wel moeilijk.....
maar we gaan er voor...

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 17:13

Je hebt een hele leuke pony..maar hij loopt constant achter de loodlijn.
Je zou hem wat meer met zijn neus eruit moeten rijden en niet zoveel
bezig moeten zijn met de oprichting.Je rijd nu verder in de oprichting
met een verkeerde hoofd-halshouding.Daardoor kropt ie zich op.
Gewoon eerst ontspannen VOORwaarts en dan pas gaan sleutelen aan
de oprichting.Laat je pony maar het werk doen en zichzelf dragen, je moet zelf gewoon ontspannen erop zitten.Als je wedstrijden rijd kun je hier echt op afgerekend worden en het geeft het totaalbeeld een gespannen aanzien.Maar ik weet zeker dat jullie dat kunnen
en als je dat wat meer voor elkaar hebt dan ziet het er helemaal toppie
uit hoor OK dan!
Echt een leuke combinatie Lachen

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 18:14

Ik vind het er best al wel mooi uitzien hoor! Je paard loopt inderdaad iets achter de loodlijn (opgekropt)! Dat kun je zien omdat zijn hoofd niet mooi recht is, zijn neusje is iets teveel naar binnen gebogen! Je kunt dit denk ik wel oplossen door voor iets losser te laten en van achter proberen je paard aan te sporen...! Verder vind ik het echt al best wel netjes!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 18:23

Dat opgekropt lopen heb ik met Kathy ook gehad, je moet idd actief je been eraan houden en zodra zijn koppie wat zakt wat ruimte geven met je handen: lekker laag laten lopen, schakelen en achten en slangevoltes rijden.Zoek die ontspanning op!

Ik ben hier nu mee bezig in de galop, dat wil nog niet zo lukken, maar het enige wat ik doe is goed mijn been eraan houden en dan zakt kathy af en toe eventjes. Ze vindt dat alleen keimoeilijk om haar evenwicht te bewaren Haha! Een bokker ( ben de naam even kwijt)heeft me toen aangeraden om eens zonder sporen te rijden, daar kon het ook aan liggen. Ik rij nou gewoon zonder sporen, gaat goed OK dan!
Succes ermee!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 01:36

flirtvogel schreef:
strekken komt vanuit de achterhand, niet vanuit hoe diep je pony loopt.
verder vind ik dat je pony op alle foto's opgekropt loopt? probeer hem wat meer uit te schuiven en de achterhand er meer onder te rijden. ik hoop dat je hier wat aan hebt Lachen

Als een paard te diep loopt, valt hij op de voorhand en kan zodoende zijn achterhand er niet onder schuiven en ook z'n voorbenen niet kwijt.
Dus hoe diep je paard loopt heeft wel degelijk invloed op het strekken.
Niet dat dat als enige invloed heeft, de achterhand is ook heel belangrijk.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 11:31

Leuk paardje en jullie zijn een leuke combo, als je gaat oprichten wat meer van achter toe rijden. schijn overgangen maken. Je zou ook van achter wat bij 'tikken' en dan is de kont kort aanraken met de zweep voldoende. Hij zal dan wat meer ontspannen en mooi los van je hand komen en niet meer opkropperig lopen.
Ik vind dat je al een heel end op de weg bent. Misschien dat je wat aan mijn tips hebt.
Succes en Groetjes Marije

rainbow_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:52

[quote="manonnetjoe"]Dat opgekropt lopen heb ik met Kathy ook gehad, je moet idd actief je been eraan houden en zodra zijn koppie wat zakt wat ruimte geven met je handen: lekker laag laten lopen, schakelen en achten en slangevoltes rijden.Zoek die ontspanning op!

Als ze opgekropt lopen Altijd ruimte geven, voorwaarts neerwaarts rijden! Lekker aan een langere teugel laten lopen, en fijn het tempo en de balans laten zoeken. Als het paard goed is losgewerkt kan je iets meer vragen door veel je been te gebruiken. Vooral niet doorzitten als je hier mee bezig bent, gaan ze zich meestal alleen maar meer van opkroppen. Vooral je handen niet gebruiken!

succes!

loonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 19:27

oke ik zal er aan werken.. hjij moet die achterhand er idd meer onder gooien ik ben er met de les al heel erg mee bezig.
hij wil allen heel erg snel te diep lopen en daar zijn we heel erg mee bezig.
als die dat goed doet gaat die achterhand er ook beter onder.
ik ben er mee ana het werken.......