paard wil niet stil blijven staan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 14:19

Ik ben het toch met je eens dat je niet een 3 jarige uit de wei trekt en erop springt? En ik begin ook op de grond met een basis. Je hoeft er niet op in te gaan maar zo verschillend is het niet.

Er zijn paarden die helemaal nooit aan een touwtje kunnen staan. Wij hadden er een die zelfs alleen heel losjes vast kon in de trailer zo snel hij voelde dat hij vast zat sloopte hij de hele boel, maar daarom kan je er nog wel op rijden.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:14

tja zoals ik al in mijn vorige bericht zei; dat is mijn idee erover en jij hebt weer andere ideeen, dat kan en geeft ook niks. dat zijn gewoon je principes en als het voor jouw zo werkt wie ben ik dan om te zeggen dat het niet zo is...

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 18:38

Ik heb geen principes daarin, want er is niet maar 1 goede methode, voor ieder paard is het anders. Je kan als mens nou een maal niet maken om voor ieder paard dezelfde methode te hanteren want dat werkt niet. Hoe meer verschillende manieren je kan toepassen deste beter kan je met verschillende paarden om gaan.

Het is heel goed als een paard netjes aan een touwtje staat voor je erop gaat, maar geen wet. Ik vond het een beetje overdreven dat mensen tegen de TS zeggen dat het niet zo hoort.

Wat "hoort" is wat voor de combinatie werkt mits het een eerlijke methode is.

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 20:56

hoi, ik zou van deze topic ook willen gebruik maken om een vraagje te stellen.

Ik heb nu een paardje op proef staan van 4jaar, ik ben er ondertussen al 5x mee gaan rijden. Ze is echt superbetrouwbaar en aardig, maar wanneer ik haar wil opzadelen staat ze niet stil. Het is zelfs moeilijk om haar tegen te houden met 2. Nuja, ik heb hier al veel interessante tips gezien, maar die muur die helpt niet enzo... het is maar een klein probleempje in het geheel , maar het zou toch fijner zijn dat ze stil zou staan..

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 20:57

(ook bij het opstijgen is het een machtstrijd)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 01:13

klomp schreef:
het schept mij een beetje verbazing dat je een paard onder het zadel wil leren stilstaan als het paard nog niet eens met poetsen kan vaststaan.
Citaat:

T is me toch gelukt Schijnheilig ik heb er al meerdere keren opgezeten en ze staat nu wel goed stil.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 01:16

oeps foutje Lachen

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 01:21

Ik ben het zooooo heel erg met klomp en pferdtje eens!!

Eeeeeeerst de basis en da's m.i. opvoeden en gehoorzaam etc. vooooordat je er over gaat denken om er op te stappen!!!!!!!

(ookal stond ze nu wel een keertje stil.... Als de basis niet goed is, missen er heel belangrijke 'bouwstenen'...en dat levert vroeger of later (weer) problemen op!!)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 01:40

Met longeren staat ze anders wel gelijk stil. Ik heb haar ook niet als veulen gehad anders had ik haar het gewoon gelijk geleerd. Mijn pony hoeft niet eens vast te staan daar kan ik gewoon zo het zadel bij opleggen, als ik haar vast zet gaat ze hangen.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 12:45

elmiran schreef:
Met longeren staat ze anders wel gelijk stil. Ik heb haar ook niet als veulen gehad anders had ik haar het gewoon gelijk geleerd. Mijn pony hoeft niet eens vast te staan daar kan ik gewoon zo het zadel bij opleggen, als ik haar vast zet gaat ze hangen.

mijn paard raakt ook in paniek als hij op de poetsplaats vast staat.
Ik kan hem wel aan 1 kant vast maken maar aan 2 kanten is echt funest.. Daar ga ik helemaal niet meer moeilijk om doen, het is nu een maal zo..