Coentjuh Sharak met de les *foto's*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:31

Tulandro schreef:
Ik vind je een mooie houding hebben, maar de houding van de hals van je paardje vind ik niet mooi.Deze oprichting hoort pas veel verder in de dresuur te komen, hij kruipt nu achter de teugel. Waarschijnlijk rijd jij vaak met een waslijntje, en hij loopt daar het lekkerst op, al is het rijtechnisch niet goed. Proberen om meer druk in je handen te krijgen, en om laag en met lengte te rijden. Mooie pony hoor!!

ik ben het hier niet mee eens, op sommige foto's kruipt de pony duidelijk achter de loodlijn omdat ze teveel druk op de teugels heeft, moet ze dan nog meer druk nemen? probeer hem uit te schuiven naar beneden, het liefst op een los teugeltje maar wel met contact Lachen

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 21:38

Tulandro schreef:
Ik vind je een mooie houding hebben, maar de houding van de hals van je paardje vind ik niet mooi.Deze oprichting hoort pas veel verder in de dresuur te komen, hij kruipt nu achter de teugel. Waarschijnlijk rijd jij vaak met een waslijntje, en hij loopt daar het lekkerst op, al is het rijtechnisch niet goed. Proberen om meer druk in je handen te krijgen, en om laag en met lengte te rijden. Mooie pony hoor!!

Zoals ik boven aan het topic al heb gezet, gaat het nu al een stuk beter. Hij liep een paar maanden geleden namelijk, heel erg diep, maar nu valt dat wel mee.

Ik hoorde, dat Arabieren vaak zo lopen met die hals, een vriendin van mij heeft wel eens op zo'n Arabiertje gereden, die ook zo'n houding had.

Ik rij niet met een waslijntje, maar het omgekeerde ook niet.. Wel zou het zo kunnen zijn, dat de teugels minder strak hingen, op het moment dat de foto werd gemaakt, omdat ik hem toen net 'lucht gaf'.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:43

Ik zie op sommige foto's als hij te diep loopt dat je net iets teveel in je handen hebt. Op andere foto's heb je weer te weinig in je handen. Probeer een constante druk op je teugels te hebben en rijdt hem dan van achter naar voren...

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:44

Bij ons op de manege zijn er ook 2 arabiertjes die zo lopen, maar het is dan juist de kunst om dat eruit te rijden..
Maar zo te lezen ben je daar al druk mee bezig! En je hebt les, dat is natuurlijk ook erg belangrijk!

Ik vind de dat er wel verbetering in zit met vorige foto's die ik heb gezien OK dan!

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:03

Coentjuh schreef:
Zonder neusriem; wat is daar verkeerd aan dan?

moet je mij eens vertellen waar jij hebt gelezen dat ik schreef dat het fout/verkeerd is om zonder neusriem te rijden Verward

er staat duidelijk:waarom rij je zonder neusriem

gewoon een normale vraag Knipoog

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 23:11

Simpelweg, gewoon omdat ik het mooier vind staan, leuker vind...

FlEuRXBoNnY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:14

leuke foto's , mooi paardje!! Haha!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:17

Coentjuh schreef:
.

Ik hoorde, dat Arabieren vaak zo lopen met die hals, een vriendin van mij heeft wel eens op zo'n Arabiertje gereden, die ook zo'n houding had.

Ik heb zelf ook een tijd op een arabiertje gereden, en je hebt gelijk dat ze dit vaak doen, hun bouw is er naar, en dan is het makkelijker voor hun zo te lopen. De fout die mensen vaak maken is omdat het er leuk uitziet, ze het zo laten, ben blij dat jij weet dat hij te kort loopt!! Ik heb er goede ervaringen mee om arabiertje extreem laag en lang te rijden, en dan langzaam op te richten.

Shariff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:30

Mietje schreef:
Ik ga helemaal met Tulandro mee..
Vind het er een beetje opgekropt uitzien. Dat kan dan misschien wel niet door jou komen, maar het ziet er niet netjes uit. K zou zeggen, doe wat met de tip van Tulandro Knipoog
Vind het wel een erg leuk paardje hoor Kwijl

Ik vind hem ook achter de teugel lopen, Misschien meer achteruit en dan minder vragen..?

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:58

superpaardje hoor!
ik vind hem mooi lopen!
nodige commentaar is al gegeven

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:40

stef schreef:

Leuke foto's verder, denk aan je hoofdhouding, en die oren knip ik er nog een keer af Haha!

en dan plakken we ze er bij jamaica aan:p

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:45

het commentaar is al gegeven *LOL*
haha ik vind het er best wel netjes uit zien eigenlijk Lovers
hoe oud is je paardje ???
tis echt een mooi diertje Kwijl

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 18:04

stef"]
Leuke foto's verder, denk aan je hoofdhouding, en die oren knip ik er nog een keer af
[/quote]

[quote="jameyskatje schreef:
en dan plakken we ze er bij jamaica aan:p

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE Stoom uit je oren NIET Z'N OREN!!! NIET Z'N SUPER LIEVE Lovers ALTIJD NAAR VOREN STAANDE OORTJES!!!!!!!!!!!!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 18:04

TabeR schreef:
het commentaar is al gegeven *LOL*
haha ik vind het er best wel netjes uit zien eigenlijk Lovers
hoe oud is je paardje ???
tis echt een mooi diertje Kwijl

Coen is een jaar of 14... hahhaha dat zou je niet zeggen, meer een jaar of 7,8!!! Was dat maar zo!!!

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:24

Mooie pony *LOL*
Helemaal niet erg hoor dat hij wat op bepaalde fotos ''te diep'' loopt. Dat krijg je er eerder uit, dan als hij hoog in de lucht loopt met zijn hoofd. En Arabieren lopen heel vaak diep. Maar ziet er super netjes uit hoor OK dan! Probeer alleen een klein beetje meer naar voren te kijken dan gaan je schouders ook wat meer naar achteren.dan is het helemaal super!!!... MAar verder super netjes hoor! Mooie houding verder OK dan!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:41

SelenaV schreef:
Mooie pony *LOL*
Helemaal niet erg hoor dat hij wat op bepaalde fotos ''te diep'' loopt. Dat krijg je er eerder uit, dan als hij hoog in de lucht loopt met zijn hoofd. En Arabieren lopen heel vaak diep. Maar ziet er super netjes uit hoor OK dan! Probeer alleen een klein beetje meer naar voren te kijken dan gaan je schouders ook wat meer naar achteren.dan is het helemaal super!!!... MAar verder super netjes hoor! Mooie houding verder OK dan!

Het is juist veel moeilijker om een paardje wat te diep loopt opgericht te krijgen dan een paardje wat tegen de hand is nageeflijk te krijgen

Ik vind het een heel leuk beestje. Veel poetsen he OK dan! Haha! das altijd jammer van een schimmel

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:05

Coentjuh schreef:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE Stoom uit je oren NIET Z'N OREN!!! NIET Z'N SUPER LIEVE Lovers ALTIJD NAAR VOREN STAANDE OORTJES!!!!!!!!!!!!

wie weet groeien ze weer aan haha en anders heb je pech

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:08

Niet naar beneden kijken

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 20:54

Kel2004 schreef:
Het is juist veel moeilijker om een paardje wat te diep loopt opgericht te krijgen dan een paardje wat tegen de hand is nageeflijk te krijgen

Ik vind het een heel leuk beestje. Veel poetsen he OK dan! Haha! das altijd jammer van een schimmel

haha jaa idd! Maar hij heeft een deken, dus het valt op zich wel mee!!! Tong uitsteken

Bedankt voor jullie reacties!!! Knipoog

roebeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:29

eeey sanniej aaahh coowle fotows en super coool dekje!!!!! jullie staan echt soo schattig bij elkaar
xxxfredjelover

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:19

hij loopt achter de loodlijn inderdaad, maar ik weet zeker dat jij dat er wel uit rijd hoor, inderdaad veel neusje naar voor rijden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 12:54

Super mooie pony!!
Commentaar is al gegeven dus ik hou daar over op Lachen
jullie zijn wel een super leuke combi zeg!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 14:41

coentjuhhhhhhhhhhhhh Lovers

hebben ze zijn pony afgeknipt? Verward

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 15:41

leuk paard.
Wie is die jongen?? Bloos

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:45

gaaaf beest!!!
ziet er echt super uit!
fotoos ijn juist leuk! jammer dat de bak zo nat is!
waarom heb je eigenlijk geen neusriem?